הפוך לעמוד הבית

צפי לגידול של 30% בשוק היין לחגים

20/09/2016
צפי לגידול של 30% בשוק היין לחגים

רשת "בנא משקאות", רשת משקאות האלכוהול המובילה בישראל ערכה לקראת החגים סקר מקיף אודות הרגלי צריכת היין בישראל. מהסדר עלה שהישראלים אוהבים לשתות יין, מעדיפים לרכוש את היין בעצמם, מעדיפים יין אדום על פני יין לבן ומוציאים בממוצע עד 100 שקלים על רכישת יין בחודש.

 

87% מהישראלים שהשיבו לסקר אמרו כי הם מתעתדים לרכוש יין לבית לחג או כמתנה לחג למארחים.

 

כמה בקבוקי יין נרכוש השנה לחג?
 25% ירכשו השנה 4-5 בקבוקים; , 16% ירכשו שני בקבוקים, 12% ירכשו 3 בקבוקים, 16% ירכשו בין 6 ל-10 בקבוקים ורק 4% ירכשו בקבוק אחד.

 

כמה כסף נוציא השנה על יין לחג?
 16% יוציאו 20-90 שקלים; 21% יוציאו 100-140 שקלים, 30% יוציאו 150-200 שקלים; -2% יוציאו בין 210-300  14% יוציאו 310-500 שקלים ו- 8% יוציאו מעל 500 שקלים

 

רשת בנא משקאות מציעה לכבוד החג מבצע 3 יינות ב-99 שקלים (מהיקבים המשתתפים במבצע) ו-2 יינות של יקב ברקן מסדרת ספיישל רזרב + מארז אביזרי יין יוקרתי ב-130 שקלים.

 

 

להלן עיקרי הנתונים שעלו מהסקר:

·         מי נוהג לקנות את היין בבית?

רוב מוחלט של הישראלים נוהגים לרכוש את היין לביתם בעצמם:

82% השיבו "אני", 29% השיבו שבן / בת הזוג רוכשים את היין, 10% ענו שהורים אחראים על רכישת היין ואילו 3% ילדים ענו שהילדים הבוגרים אחראים על רכישת היין הבייתה.

·         באיזה הזדמנויות הישראלים שותים יין?

71% השיבו שהם שותים יין בארוחות חג, 65% השיבו שבארוחות שישי, 64% ישתו יין באירועים או כאשר הם מארחים בביתם, 45% ישתו בסוף השבוע, 23% בזמן הארוחות ואילו 17% אחרי הארוחות.

 

·         כמה בקבוקי יין קונים בחודש?

45% מהישראלים רוכשים עד בקבוק 1 בחודש, 23% רוכשים עד 2 בקבוקים, 12% רוכשים

עד 3 בקבוקים, 14% רוכשים עד 4-5 בקבוקים וכ-5% רוכשים בין 6-10 בקבוקים.

 

·         כמה כסף מוציאים הישראלים על רכישת יין לבית בממוצע לחודש?

19% מהישראלים משקיעים סכום נמוך שנע בין 10 עד 30 שקלים; 20% משקיעים 31-50 שקלים; 29% משקיעים 51-100 שקלים; 18% משקיעים 101-200 ו-11% משקיעים

201 שקלים ומעלה.

 

·         ישראלים מעדיפים יין אדום

64% מהישראלים מעדיפים יין אדום.

 

·         איפה קונים יין לבית?

הישראלים מחלקים את קניות היין שלהם שווה בשווה בין רשתות השיווק לחנויות המתמחות: 40% יעדיפו לרכוש ברשתות שיווק או סופרמרקטים ועוד 37% יעדיפו חנויות יין מתמחות. בנוסף,19% ירכשו אצל סיטונאי משקאות. רק 13% יצטיידו באלכוהול בדיוטי פרי, 11% ירכשו יין ישירות ביקב ואילו 11% יסתפקו ברכישת בזק של יין במכולת או במינימרקט השכונתי.

 

·         מה חשוב לך כשאתה רוכש יין לבית?

הישראלים העמידו את המחיר כסיבה המכריעה לרכישת היין הנבחר שלהם ומייד לאחר מכן את היצרן או היקב בו מיוצר היין: 62% ירכשו את היין בהתאם למחירו ואילו 53% יבחרו את היין על פי היצרן / היקב. 35% השיבו שהם יעדיפו לרכוש יין במבצע ואילו 29% יבחרו את היין בהתאמה לאוכל שיוגש בארוחה, 27% ירכשו את היין בהתאם להמלצה מחבר ו-13% בהתאם להמלצת המוכר.

 

·         כשר או לא?

46% מהישראלים ענו שהם ירכשו רק יין כשר, 54% השיבו שירכשו גם וגם.

*סקר אינטרנטי, 500 נשאלים.

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד