הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אילן גרינבוים מנכ"ל יורוקום NOKIA: עקפנו לראשונה את קו ההכנסות של מיליארד ₪

26/12/2007 15:40

אילן גרינבוים מנכ"ל יורוקום נציגת NOKIA בישראל מסכם היום את שנת 2007 כהצלחה כבירה ומציין כי, "למרות שהתחרות בשוק ציוד הקצה הסלולרי רק התגברה, במהלך שנת 2007 עקפה יורוקום NOKIA את תחזיות המכירה, כאשר מכרה מעל ל-900,000 מכשירי סלולר במיליארד ₪ והצליחה לשמור על נתח שוק של מעל ל-50% בשוק ה-GSM במגזר הפרטי, ומעל ל-75% במגזר העסקי".

בחציון הראשון של 2007 כ-67% ממכשירי NOKIA שנמכרו היו בדור 3 ודור 3.5, כאשר בחציון השני של השנה שיעור המכשירים בדור 3 ודור 3.5 עמד כבר על 75%, זאת בהשוואה לשיעור של כ-30% בשנת 2006. 

במהלך שנת 2007 הושקו כ- 12 דגמים חדשים, כאשר 75% מהם הינם דגמי דור 3 ודור 3.5.

המכשיר הנמכר ביותר בישראל בדור 3.5 במהלך 2007 הוא NOKIA 6120, והמכשיר הנמכר ביותר בישראל במהלך 2007 בדור 3 הוא NOKIA 6288.

 

גרינבוים ציין כי השנה הגיעה NOKIA לנתח שוק עולמי של כ-39%, ואילו בישראל צופה כי  במהלך 2008 צפויה יורוקום NOKIA לחצות את 'קו מיליון המכשירים ולגדול מעבר לנתח שוק של 50% בשוק ה-GSM. "עם מעבר פלאפון לרשת ה-GSM, תיפתח בפני לקוחות פלאפון לראשונה אפשרות ליהנות מהחוויה הסלולרית המתקדמת והאיכותית ביותר".

 

"כפועל יוצא אנו צופים גידול במכירות החברה לפיו נעבור את קו מיליון המכשירים, מכירות אשר יבססו עוד יותר את מובילותה של NOKIA בשוק הישראלי, וכמו כן את הפער בינינו לבין המתחרים בשוק".

 

ממותג סלולרי למותג שירותי תוכן

 

בהמשך להכרזתה של NOKIA העולמית על השקת מותג שירותי התוכן של החברה, ה-OVI, אשר מיועד לרכז שירותי תוכן מתחומים שונים (כגון משחקים, מוסיקה, אפשרות להעלאת תמונות לאינטרנט ועוד) תחת קורת גג אחת ולשמש כ"דלת" הכניסה הראשית לעולם האינטרנט הסלולרי, בוחנת גם יורוקום NOKIA את הכניסה לתחום זה.

 

גרינבוים ציין כי, NOKIA" מבינה כי הגבולות בין ציוד הקצה הסלולרי לבין התוכן ייטשטשו וייפרצו, וכיום NOKIA אינה "רק" יצרנית מכשירי סלולר, אלא חברת תקשורת ותוכן. כפועל יוצא, ב-2008 אנו צפויים לראות יותר ויותר מכשירי NOKIA אשר יציעו לצרכן הישראלי את חווית הסלולר העדכנית, קרי מכשירי טלפון אשר יציעו לצרכן הישראלי חוויה של מוסיקה בתוך מכשיר ה-NOKIA, חוויה של צילום בתוך מכשיר ה-NOKIA וכמובן חוויה של משחקים בתוך מכשיר ה-NOKIA.

 

בנוסף, יורוקום NOKIA בוחנת את תחומי התוכן השונים שמציעה פלטפורמת ה-OVI ואת הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחד מהם לשוק הישראלי. "אנו נחושים להציע לצרכן הישראלי את חווית הסלולר הרחבה והמרגשת ביותר שקיימת כיום, ולצורך כך בוחנים כל העת שירותים שונים שרלוונטים לצרכן הישראלי ויכולים לתרום לו מבחינה זו", הוסיף גרינבוים.

 

מהפך נוסף אותו מציין גרינבוים היא העובדה שב-2007 הצליחה יורוקום NOKIA להחדיר את מערכת ההפעלה מסוג SYMBIAN לקהל המשתמשים הרחב. "מערכת הפעלה פתוחה מסוג SYMBIAN מאפשרת לכל משתמש להתקין על מכשיר ה-NOKIA שלו אפליקציות שונות שמתאימות לו ולצרכיו האישיים. לדוגמא, חובב ספורט יכול להתקין את אפליקצית ה-Sport tracker אשר בודקת את ביצועי הריצה שלו, ואילו נשים יכולות להתקין אפליקציה שעוקבת אחר הדיאטה שלהן. בשנת 2007 ראינו גידול של מעל ל-200% בכמות המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה הפתוחה מסוג SYMBIAN, כאשר לראשונה נהנה המשתמש הממוצע מיתרונות מערכת ההפעלה הפתוחה. מבחינה זו\ אנו צופים כי מגמה זו תלך ותתחזק".

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד