הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

יזמים צעירים מאוסטריה זוכים ביריד יזמים צעירים בחיפה

6/04/2014
יזמים צעירים מאוסטריה זוכים ביריד יזמים צעירים בחיפה (הגדל)

חברת LEVE, שכל מנהליה הבכירים הם בני 16 המייצרת משקאות קלים מפירות, היא הזוכה הגדולה ביריד הבינלאומי של ארגון יזמים צעירים (Junior Achievement Worldwide) שנערך בסוף השבוע בחיפה. כל המוצרים שהוצגו תוכננו ויוצרו על ידי היזמים הצעירים, תלמידי תיכון בגילאי העשרה. החברה הצעירה הישראלית, שמנהליה הם תלמידות בתיכון עירוני י"ב ביפו - אפאק, זכתה בתחרות בפרס החדשנות על פיתוח ה-סטיקי פייג', מחברת שהדפים שלה עשויים ממדבקות.

זו הפעם הראשונה שישראל נבחרה לארח את המפגש הבינלאומי. בארגון, חברות 125 מדינות, כולל ישראל, ובפעילויות השונות ברחבי העולם לוקחים חלק מעל ל-10 מיליון תלמידים בשנה.


במפגש בחיפה השתתפו מעל 30 משלחות בני נוער מחו"ל, שהורכבו מהקבוצות שזכו במקומות הראשונים בתחרויות המקומיות כל אחת בארצה, בפרוייקט "יזמים צעירים-עושים עסקים". במסגרת הפרוייקט, מקימים התלמידים "מיני-חברה" עסקית שבסופה הם יוצאים לשוק עם מוצר או שירות אמיתי ופועל. בדרך למוצר הסופי הם בוחרים וממנים בעלי תפקידים, לומדים ומתנסים בניהול ועבודת צוות, בגיוס הון, הכנת תוכנית עסקית וביצוע סקר שוק. הם נחשפים לתהליכי ייצור ומתנסים בשיווק ומכירה, ניהול כספים ודיווח. בישראל פועלות במסגרת התוכנית למעלה מ- 200 קבוצות יזמים בשנת לימודים אחת - כ-4000 תלמידים בשנה, עם דגש מיוחד על בתי ספר בפריפריה.  בסה"כ השתתפו עד כה בתוכנית זו מעל ל- 85,000 תלמידים.

החברה הזוכה, LEVE, הגיעה מאוסטריה. החברה מייצרת משקאות קלים בטעמי ורדים, היביסקוס, לימון וג'ינג'ר. החברה גייסה למיזם את חברת Wagner Sirupe שהקצתה לצעירים מעבדות וכלים לפיתוח ואף ייצרה עבורם את המוצר הסופי - שנמכר בישראל ביריד ב-10 שקלים לפחית. מאחורי המיזם יש לא רק מטרה כלכלית, אלא גם מטרה חברתית מוצהרת: "המשקה שלנו לא רק טעים",  מסבירים הזוכים. "כל מי שקונה פחית משקה שלנו תומך ישירות לחינוכם של בני נוער מעוטי יכולת מברזיל במיזם שנקרא Associacgo Orikana. זו גם הסיבה שהסיסמה שלנו היא LIVE-LOVE-LEVE".

תלמידות תיכון עירוני י"ב ביפו - שהקימו את חברת אפאק, זכו בפרס החדשנות על פתרון המיועד לתלמידים וסטודנטים ששוכחים לא אחת את המחברת בבית. במקום לרשום על דף שעלול ללכת לאיבוד או להעתיק את כל החומר מחדש, פשוט רושמים על המוצר - הסטיקי פייג'  - ומדביקים במחברת כשמגיעים הביתה. ניתן להשיג את המוצר בגדלים של A4 ו-A5 c בעלות של 15 ש"ח ו-14 ש"ח בהתאמה.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד