הפוך לעמוד הבית

ציוץ של טראמפ הבן הביא לקוח ענק לסטרטאפ הישראלי Taykey

22/02/2017
ציוץ של טראמפ הבן הביא לקוח ענק לסטרטאפ הישראלי Taykey

עסקה מתוקה: חברת הסטרטאפ הישראלית Taykey חתמה על הסכם עם חטיבת ריגלי בענקית הממתקים "מארס" שבמסגרתו היא תמדוד את הטרנדים העולמיים של מותגי העל "סקיטלס" ו"ג'וסי פרוט". לתנודות ביחס של הקהל הצרכני כלפי מותגים וסלבריטאים משמעות כלכלית אדירה אם הן מזוהות בזמן אמת ומאפשרות לחברה להגיב במהירות, לדייק את הפרסום שלהן באופן מפולח לקהל היעד, ליזום אירועים ואף לשנות מוצרים בהתאם למגמה המתפתחת.   

 

הקשר בין החברה הישראלית לקונצרן העולמי נוצר הודות לציוץ של בנו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ג'וניור, כאשר האחרון צייץ בטוויטר כי "אם הייתה לי קערת סקיטלס והייתי אומר לכם שרק שלוש מהן יהרגו אתכם, האם הייתם לוקחים חופן? זה בדיוק בעיית הפליטים הסוריים שלנו". מניתוח מיוחד שערכה טייקי עלה כי אזכור המותג גרם לצריכה מאסיבית של המותג למרות שהוא נאמר בהקשר שלילי. הניתוח הכה גלים בתעשייה והדרך לענקית הממתקים נסללה.

 

ניתוח המגמות העולמיות מתבצע לפי הפעילות ברשתות חברתיות, אפליקציות וחוות דעת של גולשים. בנוסף מבצעת טייקי הצלבות של העדפות גולשים, לדוגמה חפיפה בין אהדה למותג והערצה של זמרים, ספורטאים, פוליטיקאים או מותגים אחרים, מה שיוצר תשתית לשיתופי פעולה מסחריים, יח"צ ועוד.

חברת Taykey הוקמה על ידי היזם עמית אבנר מתוך הנחה שסקרי דעת קהל מסורתיים הם מיושנים ופחות אמינים הם דבר מיושן אם אפשר לנתר רשתות חברתיות ותגובות באינטרנט כדי להבין מה אנשים באמת חושבים. במקום לעשות סקר טלפוני, שרבים נמנעים מלהשיב לו או עונים תשובות לא מדויקות, טייקי מודדת 300 מיליון אנשים בזמן אמת. בחברה מועסקים 60 עובדים בישראל וארה"ב. עד היום החברה גייסה 32 מליון דולר מקרנות סקויה, סופטבנק ואריק שמידט.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד