הפוך לעמוד הבית

ישראלים מעדיפים את האקטואליה שלהם באינטרנט

25/02/2014
ישראלים  מעדיפים את האקטואליה שלהם באינטרנט

סקר דעת קהל שנערך לקראת כנס DIGIT שיתקיים בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה קובע, כי צרכני האקטואליה בישראל מעדיפים להתעדכן באירועי חדשות באמצעות האינטרנט. בהשוואה לסקר קודם (2013), חלה עליה (7%+) בשיעור המתעדכנים בחדשות באמצעות עיתונות יומית מודפסת, וירידה בשיעור המתעדכנים באמצעות טלוויזיה (7%-). בשאר אמצעי התקשורת לא חל שינוי משמעותי בשיעור המתעדכנים.

 

כנס DIGIT יתקיים ביום שני, 10 במרץ 2014, בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. הכנס, שמתמקד באתגרים התוכניים והטכנולוגיים עמם מתמודדת העיתונות המקוונת בישראל, מתקיים זו השנה השלישית ברציפות. הכנס יכלול כיתות אמן, שבהן יחלקו בכירי התעשייה (עיתונאים, עורכים, מעצבים ומפתחים) את הידע והניסיון שצברו. בחלקו השני של הכנס יתקיימו דיונים רבי-משתתפים (פאנלים), במסגרתם ילובנו הנושאים החמים שעל סדר יומה של העיתונות המקוונת.

 

הסקר נערך בשיטה של סקר טלפוני באמצעות ראיון מובנה (עיין נספח) בסוף חודש ינואר 2014  בקרב מדגם הסתברותי של 511 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 16 ויותר). הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולם של פרופ' יצחק כ"ץ - מנכ"ל, פרופ' ברוך מבורך – יועץ מדעי וד"ר אמיר הורקין – מנהל המחקר.

 

למרות המשאבים הכספיים האדירים שמושקעים בתחום הוידאו החדשותי, רוב מוחלט מבעלי הדעה בכלל המדגם (80%) לא צורכים חדשות בווידאו באתרי החדשות באינטרנט. בהשוואה לסקר קודם (2013), חלה עליה משמעותית בשיעור בעלי הדעה שאינם צורכים חדשות בווידאו באתרי החדשות באינטרנט (20%+)

 

 

כשליש מבעלי הדעה בכלל המדגם (37%) סבורים כי כל העיתונאים נחשבים לרציניים ומקצועיים באותה מידה, לעומת 7%, הסבורים כי אף אחד מהעיתונאים לא מספיק רציני ומקצועי. שאר בעלי הדעה מדרגים את רצינות ומקצועיות העיתונאים כך: עיתונאי במהדורת חדשות בטלוויזיה (26%); עיתונאי בעיתון יומי (17%); עיתונאי ברדיו (11%); עיתונאי באינטרנט  (2%)

 

רועי כ"ץ, עורך ראשי של כנס Digit, התייחס לנתוני הסקר, ואמר: "יותר ויותר ישראלים מתעדכנים בתוכן חדשותי באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. אך כל מי שעיתונות אונליין יקרה לליבו, חייב להיות מודאג מהאמון הנמוך שנותנים צרכני החדשות בדיווחי האקטואליה אותם הם קוראים ברשת. באתרי החדשות הישראליים פועלים עיתונאים מצויינים ומחוייבים, שאינם ראויים לדימוי מקצועי כפי שעולה מהסקר." 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד