הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אשת השיווק של החודש: נועה שפורר

4/01/2018

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בנועה שפורר, מנהלת השיווק של רשת  קפה לנדוור, לאשת השיווק של חודש דצמבר 2017, בזכות הובלת 'מהפכת הרוזלך' אשר הצליחה לייצר בידול וחדשנות מסקרנת באמצעות אסטרטגיה ייחודית וקינוח דגל בלעדי, שיחד עם ניהול תפריט דינאמי ואטרקטיבי, גרמו לגידול דרמטי בכמות המבקרים ברשת ובהכנסותיה. בנוסף, ציינו אנשי הוועדה לחיוב את פיתוח מודל הזכיינות הייחודי הכולל ליווי לזכיינים החדשים וניהול בית קפה ע"י בני זוג, וכן את הקמת רשת בתי הקפה 'עלמה' המבודלת לחלוטין מהרשת ופועלת במודל זכיינות דומה.

 

ישראל היא מעצמת בתי קפה עם כ- 3,500 בתי קפה, כאשר 25 רשתות בתי קפה המהוות שליש מהשוק, נלחמות זו בזו על הצרכן הישראלי חובב הקפה, לצד בתי הקפה הפרטיים. אכילה בבית קפה הפכה לסוג בילוי החביב על הישראלים, מילדים ונוער ועד קשישים, ולאורך כל שעות היום. בשנת 2004 הוקם הסניף הראשון של קפה לנדוור באבן גבירול, אשר התבסס על המוניטין רב השנים של קפה לנדוור, ותוך שנים ספורות הסניף הפך לרשת מיוחדת שצמחה באופן מטאורי והתרחבה מצפון ועד דרום, בשוק רווי תחרות, בזכות חוויית אירוח ואוכל מיוחדת. כיום הרשת כוללת כבר 70 סניפים בכל הארץ. האתגר הגדול של הרשת היה לייצר בידול משמעותי והצלחתה המהירה של הרשת מוכיחה כי היא אכן יצרה זהות מובחנת ומבודלת.

 

בקפה לנדוור הצליחו לשלב בין אהבה לאירוח, גישה מודרנית, עיצוב נוסטלגי ייחודי, יחד עם מרכיבים של זהות ברורה, חדשנות ורעננות, שהביאו ליצירת בידול משמעותי. ראשי הרשת ייצרו קינוח חדש ומרענן בנוף הקינוחים הישראלי, הרוזלך, שהפך לשם נרדף לרשת וגורם לרבים לשוב לבית הקפה של לנדוור. הקינוח הפך לנמכר ביותר ולמנוע צמיחה עבור הרשת. על מנת למשוך קהלים חדשים ולהגדיל תדירות ביקור לקוחות ותיקים, הרשת יצאה במהלך ששם לראשונה, דגש בלעדי על הקינוח הפופולרי ופיתחה מהדורה מוגבלת וחגיגית של רוזלך בארבעה טעמים. בפרק זמן קצר המהלך הוביל לשינוי גדול בתוצאות העסקיות, כששיעור המבקרים ברשת עלה בכ-10%, יחד עם גידול מדהים של 35% במחזור הרשת. המהלך השיווקי, בו הושקעו כ-2 מ' ₪, זכה לחשיפה של 5.5 מ' צפיות, הרבה מעבר לציפיות המוקדמות. יתרה מזו, אנשי הרשת דואגים לרענן את התפריט אחת לרבעון ולהתאים אותו לאזורים שונים על ידי שף המוצב בכל אזור, וזאת על מנת לשמור על רעננות ודינאמיות ולפנות לקהלים רחבים ככל האפשר.

 

משיקולי ועדת השיווק: "בשוק צפוף ועמוס, הצליחה נועה שפורר לייצר בידול עבור רשת קפה לנדוור, אשר הוביל לתוצאות עסקיות מצוינות. הרשת דואגת לרענן את התפריט ולייצר ביקורים חוזרים של לקוחותיה ומהלך הרוזלך מהווה דוגמא כיצד ניתן לייצר בידול בזכות שינוי קטן שהפך לקלף המנצח של הרשת. גם מודל הזכיינות הייחודי של הרשת, לצד הקמת רשת בתי קפה נפרדת המופעלת בזכיינות, מהווים דוגמא לפועלה החדשני של הרשת בתחומה".

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד