הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כל העובדות על בשר בקר

21/11/2018
כל העובדות על בשר בקר

לא אוכלים בשר בקר כי אתם חושבים שהוא מזיק לבריאות, רע לדיאטה, מלא כולסטרול וגורם להתקפי לב? זה הזמן להכיר את העובדות ולהפריך כמה מיתוסים. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולגלות שבשר בקר הוא לא מה שחשבתם ובעיקר – לא מה שאמרו לכם כל השנים. לפניכם כמה מיתוסים נפוצים לגבי בשר בקר והאמת שמאחוריהם, כך שאין לנו ספק שאתם הולכים להיות מופתעים.

 

מיתוס מספר 1 – בשר בקר הוא משמין

האמת היא שכמות השומן תלויה בחלקי בשר הבקר שבו עושים שימוש, למשל הנתחים חזה, כתף מרכזית, צלי כתף, פילה מדומה, סינטה, פילה, שייטל, אווזית, צ'אק (ירכה), כף ווייסברטן (ראש ירכה) מכילים רק 5% שומן לאחר שמסירים את החלקים השומניים הנראים לעין. ורק לשם ההשוואה כדאי לבדוק את אחוזי השומן בנתחי בשר פופולריים :

·       100 גרם ירך עוף עם עור – 15.4% שומן

·       100 גרם סינטה שהוסר ממנה השומן -2.2% שומן

 

מיתוס 2 – בשר בקר רע לדיאטה

גם כאן המציאות אחרת כי נתחים רזים של בשר בקר דווקא מתאימים לדיאטה. הסיבה לכך פשוטה – בנתחים אלו יש כמות משמעותית של רכיבי תזונה חיוניים כמו חלבון, ברזל, ויטמינים ואבץ אבל לא הרבה קלוריות. ואגב חלבון מהחי יעיל יותר מחלבון מהצומח בהגברת תחושת השובע לאורך זמן, כך שזה לא רע לדיאטה אלה דווקא להיפך.

יתרה מזאת, מחקרים שונים שנערכו לאחרונה הראו שכדי להוריד במשקל באופן איכותי (כלומר להוריד משקל בטווח הקצר ולשמור על התוצאה ) צריך דבר אחד  - דיאטה שדלה בפחמימות ועשירה בחלבונים. מחקרים אחרי הראו שדיאטה שדלה בדגנים מעובדים ועשירה בחלבון מאפשרת למנוע עלייה במשקל בטווח הארוך, בעיקר בקרב בני נוער וילדים.

 

מיתוס 3 – בבשר בקר יש הרבה כולסטרול

גם כאן תלוי באיזה חלקי בשר בקר אתם עושים שימוש, למשל בסינטה יש פחות כולסטרול מאשר בירך עוף או בחזה עוף וההשוואה לפניכם :

·       100 גרם ירך עוף עם עור – 93 מ"ג כולסטרול

·       100 גרם חזה עוף – 85 מ"ג כולסטרול

·       100 גרם סינטה לאחר שהוסר ממנה השומן – 50 מ"ג כולסטרול

ואגב, בביצה אחת מבושלת יש 250-300 מ"ג כולסטרול לכל 100 גרם כך שאנחנו בטוחים שהבנתם... לכן, אכילת בשר בקר מתאימה למי שמעוניין דווקא להוריד את רמת הכולסטרול בדם.

 

מיתוס רביעי – בשר בקר גורם להתקפי לב

אולי תופתעו לדעת אבל השומנים שגורמים להתקפי לב משתייכים לשני סוגים עיקריים: שומן רווי ושומן טרנס תעשייתי. השני כלל לא קיים בבשר בקר והראשון מורכב בעיקר מחומצה סטארית – חומצה שדווקא לא מעלה את כמות הכולסטרול בדם. בנוסף, כמחצית מהשומן בבשר בקר נחשב לשומן חד בלתי רווי, כלומר חומצת שומן אולאית שדווקא מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות לב.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד