הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

ספר ניהול חדש: האסטרטגיה שניצחה את הארנב

18/02/2019
ספר ניהול חדש: האסטרטגיה שניצחה את הארנב

משל הצב שניצח את הארנב בתחרות ריצה מוכר לאנושות מזה שנים, אבל נדמה שרק עתה אפשר להקיש ממנו על העולם העסקי המודרני. בספרו החדש, מציע דוד צור (57), איש עסקים, יזם ומרצה ותיק בנושאי שיווק ואסטרטגיה עסקית, נקודת מבט מעניינת על אותו משל מפורסם במטרה להבין מה הניע את הצב לקרוא תיגר על הארנב המהיר.   

"האסטרטגיה שניצחה את הארנב" מתרגם את ניצחונו של הצב לשיטות ניהול והצבת מטרות עסקיות שנכונות לכל עסק שבוחר לקרוא תיגר על מתחרה גדול וחזק ממנו. צור מסביר כי הצב לא ניצח את הארנב. הוא ניצח ארנב מסוים, ביום מסוים. האבחנה הזאת מזקקת את יכולתם של עסקים לזהות נקודות תורפה בתאגידי ענק ובמונופולים חובקי עולם, ומאפשרת להם להיות תחרותיים יותר.

 

"לכאורה, זהו משל קלאסי שמושתת על ברכיה של התרבות הקפיטליסטית: התחרות, בניסוחה הרך על ידי שימוש בעולם החי, מראה לילדים כי המהיר והזריז הובס על ידי האיטי — לא בזכות יכולותיו של האיטי, אלא בשל רברבנותו של המהיר. התפיסה שבבסיס הפרשנות הזאת גורסת שהתמודדות תוכרע תמיד על ידי כישרון, כוח או משאבים, ושחשוב שהחתירה למקסום אלה לא תפגע בצניעות ובענווה הנדרשות כדי להשלים את המשימה.

 

"צר לי לאכזב את שותפַיי הקפיטליסטים המקדשים את התחרויות. לא רק שספר זה לא יעסוק בהפסד של הארנב, אלא שעצם העיסוק הזה בדיוק הוא מושא הביקורת של הרעיונות המובאים בו. ספר זה בוחר לנתח לא את ההפסד של הארנב אלא את הניצחון של הצב, תוך שהוא מעניק לצב מעמד חיובי מול הארנב. הוא מציע קריאה חדשה של המשל המפורסם תוך התמקדות בתודעה ובתפיסה של הצב ערב התחרות, ועוקב אחריהן בזהירות עד לקו הסיום. הספר מבקש לתת ערך מוסף לניצחונו של הצב כדי להראות לכם הקוראים שזה לא היה ניצחונו היחיד. בכל ניצחון יש מן הצב".

 

בספרו מחפש צור תשובות לשאלות שמעניינות כל מנכ"ל, בעל עסק וכל מי ששואף לנצח את הדעות הקדומות שמסתירות לו את המטרה: בעולם העסקי של היום, מי הוא הצב ומי הארנב; כיצד יכולים עסקים קטנים לנצח תאגידים גדולים; מדוע תאגידי ענק נוטים "להירדם בשמירה"; ומה גורם לכל אחד מאיתנו להעריץ את האנדרדוג.

על המחבר: דוד צור הוא איש אקדמיה המרצה באוניברסיטאות מובילות, מנהל, ויועץ בכיר לחברות ולמנהלי עסקים בינלאומיים רבים. הוא ייסד וניהל חברות בתחומי השיווק, הפרסום, המדיה וההוצאה לאור.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד