הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

74% מן הציבור סבור שקמפיין המציג הישגים והצלחות אפקטיבי יותר

4/04/2019
צלם: חדוה שנדרוביץ
צלם: חדוה שנדרוביץ

הקמפיינים השונים לקראת הבחירות הקרובות גדושים בפוסטים, תשדירים ופרסומות המתמקדים בתקיפת המפלגות היריבות, ובמתן הסברים לציבור למה במועמד זה או אחר אסור בשום פנים ואופן לבחור. אך סקר חדש מגלה שהציבור מחפש מהמפלגות המתמודדות שיציגו לו בדיוק את ההפך.

 

בסקר שנערך על ידי חברת הסקרים מדגם עבור איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמי"ל לקראת תחילת תחרות ה- - Effie Awards, תחרות הבוחנת מהלכי שיווק אפקטיביים, שתערך זו השנה ה- 19 ברציפות, נמצא ש- 74% מן הציבור סבור שהאסטרטגיה האפקטיבית ביותר בקמפיין בחירות היא לדבר על הישגיו והצלחותיו של המועמד, בעוד ש- 8% בלבד סבורים שיעיל ומשכנע יותר שמועמד יתקוף את יריביו.

 

עוד נמצא ש-47% מאמינים שחשיפת מצע המפלגה במסגרת קמפיין בחירות היא דרך השכנוע האפקטיבית ביותר כאשר הם מגבשים דעה למי להצביע, בעוד ש-  20% סבורים שהצגת כלל נציגי המפלגה היא הדרך הכי אפקטיבית יותר ו- 17% סבורים שהצגת העומד בראש המפלגה היא אסטרטגית הפרסום האפקטיבית יותר. על פי הממצאים, ככל שעולים בגיל, מצע המפלגה הופך לחשוב יותר: 40% בגילאי 18-29 סבורים שהמצע הוא החשוב ביותר בתור משפיע על החלטתם, 47% בגילאים 30-49 ו- 53%  מבני ה- 50 ומעלה סבורים שהצגת מצע המפלגה היא המשפיעה ביותר על ההחלטה למי להצביע.

 

כאשר בוחנים את ההבדלים בין גברים לנשים, ניתן להבחין ש- 11% מן הגברים סבורים שתקיפת היריב היא אסטרטגית הקמפיין היעילה והמשכנעת ביותר ופחות ממחצית מכך - 5% מן הנשים בלבד סבור שתקיפה היא הדרך האפקטיבית יותר. על פי הנתונים עולה הבדל בין אנשים נשואים או בזוגיות לבין רווקים: 78% מן הנשואים סבורים שהצגת הצלחות והישגים על ידי המועמד אפקטיבית יותר בהשוואה לתקיפת היריב ורק 69% מן הרווקים סבור כך.

 

הסקר נערך בתאריכים 27-28 במרץ על ידי חברת מדגם באמצעות האינטרנט בקרב 509 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הדוברת עברית בגיל 18-70.

 

עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "טוב יעשו ראשי המפלגות הגדולות אם יאמצו את תוצאות הסקר, יזנחו את הטחת הבוץ אחד בשני וימירו אותה בהצגת הישגיהם ובעיקר בחשיפת המצע שלהם. אני מאמינה שסקרים דומים מצוים גם בידיהם".

 

יגאל בר-און, מנכ"ל איגוד הפרסום הישראלי: "כגופים האמונים על בחינת אפקטיביות שיווקית ופרסומית, אנו מזמינים את הקמפיינרים של כל המפלגות בבחירות הנוכחיות, להגיש את הקמפיינים שלהם לתחרות האפי ולעבור שיעור מאלף באפקטיביות".

 

מקור תמונה: Pikiwiki

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד