הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מדריך בזק לג'ונגל החברתי ברשת

9/08/2011

איך מקדמים את המטרה החברתית קדימה דרך שימוש חכם במדיה החברתית?

מה אני (כתוב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים) עושה ממחר בבוקר כדי להפוך לשועל חברתי ברשת? פשוט עושה, בחמישה שלבים פשוטים ליישום :

שלב ראשון - הכנה

  פותח את תוכנת עיבוד התמלילים במחשב שלי, בונה פרופיל אישי ייעודי למטרת המחאה ובודק שאין טעויות הגהה, מייצר רשימת מילות מפתח על המחאה, על המוצרים/שרותים כדי שאוכל להעלות לרשתות החברתיות והעסקיות בארץ – ויש הרבה כאלה. חשוב להבין – כל איזכור במדיה החברתית נשאר שם לתמיד, מה שנייצר הוא נדלן דיגיטאלי שימצא שם גם עוד שנה, חמש וגם עשר שנים...

  משקיע כמה גרושים במצלמה מקצועית ומייצר ארסנל של תמונות אישיות וקהילתיות, תמונות של העסק, של מוצרים/שירותים שאני מתייחס אליהם, ארועים, מקומות, סיטואציות – רצוי לתעד בסטילס ובוידאו וכמה שיותר – אחרי עריכה רצוי להעלותן לפליקר WWW.FLICKR.COM , פייסבוק, יוטיוב, פליקס  ואתרי שיתוף תמונות ווידאו אחרים אחרי שתייגתי בתאור הסרטונים והתמונות את שמי, שם המחאה ומידע נוסף רלוונטי כדי שיעלו בתוצאות חיפוש במנועי החיפוש הגדולים.

בנוסף – אני ממליץ להכין כרטיס ביקור בוידאו שאוכל להעלות ליוטיוב ואתרי שיתוף וידאו אחרים וגם בhttp://about.me  והייתי מייצר לי גם בנק של תכנים טקסטואליים רבים מהגיגי ומחברים ושותפים לדרך : כתבות, מאמרים, ציטטות, סיפורים אישיים, הצלחות, המלצות שלי, מידע על מה שקורה בבארץ, טרנדים דומים אם יש מחו"ל וכדומה.

שלב שני - אסטרטגיה

  בהתאם לסוג ואופי המחאה ולאור העובדה שהכנסתי ללו"ז הצפוף עוד פעילויות חדשות אך חשובות  אני צריך לקבל כמה החלטות עקרוניות והראשונה בהן – האם לפעול רק ברשתות הישראליות או גם בבינלאומיות (בהן קיימים לא מעט ישראלים ויהודים פעילים).

  אם הפניה לקהל הישראלי הקרוב והזמין יותר אזי מומלץ  לפתוח בלוג עסקי ופרופיל בקפה דמרקר (שגוגל מאוד אוהב), להצטרף שם לכמה קבוצות עניין, להקים דף מיוחד בפייסבוק זה די ברור וגם שם להצטרף לקבוצות רלוונטיות, לא יזיק פרופיל זריז בתפוזTAPUZ  (למדסקסים), מוטקה MOTKE  (למבוגרים), מיי הוד MY HOOD (לאיזוריים), מקושרים  MEKUSHARIM(לצעירים) גלובס השיקו לא מזמן את GLOBES DESK ושם אפשר לפרשן על הנעשה ברחובות בנוסף על התגובות הרגילות של קוראי גלובס.

  למי שהזמן בידיו אני ממליץ לפתוח ולנהל עוד פרופיל למטרות קידום חזק יותר במנועי החיפוש  ברשתות העסקיות הבינלאומיות לינקדאין  LINKEDINעל חצי מליון המשתמשים הישראלים שבה, זינג האירופאית XING , איקדמי האנגלית ECADEMY , ויאדאו הבינלאומיתVIADEO  וטוויטר  TWITTER וכמובן ערוץ ביוטיוב V CHANNEL   YOUTUBE.   לא לשכוח לשלב עברית ואנגלית   - הרבה אנגלוס בארץ ובחו"ל ישמחו גם הם למצוא ולהבין.  לא לפספס ולזכור לשתול מילות מפתח רלוונטיות בפרופילים השונים שפתחתם.

שלב שלישי – הצטרפות לכלים השונים

  העלאת מאמרים לאתרים ישראלים כמו רידר READER.CO.IL ומאמרים ARTICLES.CO.IL  אתרי שיתוף תוכן  כמו סקריבד  SCRIBD.COM ודיג  DIGG ופרזנטציות שהכנתם מתמונות וטקסט רלוונטי לסליידשר HTTP://WWW.SLIDESHARE.NET וגוגל פרזנטיישן GOOGLE PRESENTATION  - כלי שמאפשר לשלב בתוכו גם סרטונים.

  העלאת סירטונים ליוטיוב, 5מינס  5MIN.COM  פליקס flix .co.il  ואתרי שיתוף וידאו, תמונות סטילס לפליקר, פיקסה ורשתות שיתוף תמונות פופולאריות אחרות,   פתיחת פרופיל זריזה באתרי הרשתות מבוססות המיקום לא יזיק: פורסקוור www.foursquare.com  יספיק בתור התחלה וכמובן שגוואלה מצויין גם הוא http://www.gowala.com  ותמיד לזכור להעלות תמונות ומיקום תוך כדי מהלכים בשטח לפייסבוק פלייסס..

שלב רביעי – הכרת הכלים , טיפים וטריקים

  הכר את הכלים השונים, ניסוי וטעייה, עבור על הפיטשרים העיקריים, נסה אותם, ראה מה עובד לך ומה לא, לאיזה מהכלים אתה מתחבר יותר ולאיזה פחות,  איזה כלים דורשים זמן רב יותר ואלו מהם זמינים ואינטואטיביים בשימוש, תוך כמה ימים ובשבועות הקרובים תראו את העולות שלכם נושאות פרי כשיותר ויותר מהן יאונדקס על ידי מנועי החיפוש בינג, יאהו וגוגל.

  טריק קטן לחסוך זמן יקר הוא לפתוח חשבון בהלוטקסט hellotxt  או כלים אוטומטיים להזנת תכנים אחרים כמו סושיאל אומפ socialoomph, טוויטדק Twittdeck או אחרים, כך ניתן להעלות פוסט, תמונה או מסר אחר תוך שניות לעשרות רשתות וכלים חברתיים ממקום אחד ואף  לתזמן את יציאת המסר.

שלב חמישי – הפצת הבשורה ושיתוף מעגלי החברים

  רכז את קשריך החבריים והעסקיים מהאאוטלוק, הג'ימייל, הסלולארי, לקוחות, חברים, ספקים, שכנים, חברים, ידידים, כל מי שמתאים, סרוק כרטיסי ביקור שצברת בשנים האחרונות, צור קובץ אקסל מיוחד וייבא את כל קשריך הרלוונטיים לרשתות המשמעותיות  שבחרת להשתמש בהן, רק לשתיים שלוש העיקריות – אל תציק בהזמנות של אנשים לא רלוונטיים לכלים לא רלוונטיים – הפעל שיקול דעת ומינון.

  עשרות, אולי מאות מקשריך הרבים כבר בפייסבוק, בלינקדאין, בקפה דמרקר ואחרים,את זאת תגלה כשהרשתות יודיעו לך מי מחבריך כבר שם, בנה את המעגל הראשון שלך לשימושים החברתיים והגדל אותו כל הזמן – עם שוך המהפכה והשגת המטרות זה יהיה מעגל איש-עסקי עוצמתי לרובנו.

שלב התכלס.

  בנית נוכחות, ייצרת עמודים, ייבאת קשרים, עכשיו כנס לדיונים ולקבוצות, צור קבוצה משלך, צור שיחה, השתתף באופן פעיל, התמקצע כמומחה בתחומך, צור ושתף תכנים, פרגן, הגב על תכנים של אחרים, השבועות הראשונים מרתקים – מגלים עולמות חדשים של ידע ושיתוף.

  בשיטוטך תראה פרופילים מעניינים, דפים שבנויים טוב, פרופילים מאתגרים – אמץ, העתק אלמנטים גנריים, שפר, צור תוך כדי תנועה כל הזמן, המשך להגדיל מעגלים, הוסף את הלינק לפרופילים העיקריים שלך ברשתות לכל אימייל שיוצא ממך.

 אסוף מודיעין בזמן אמת, מה אחרים עושים, מה עובד, למי, איך, למה? נסה לנתח ולשפר...

  לאחר תקופת מה התחל לטייב, יתחברו אליך המון אנשים חדשים, סנן ומחק פרופילים הזויים שמנסים לחבור אליך, אם אין תמונה ותאור מספק ויש קיר ריק בפייס או פרופיל עם 3 קשרים בלינקדאין עדיין אפשר לאשר/התחבר אך עם הזמן תצטרך לפנות מקום לקשרים חדשים או רלוונטיים יותר...

תוך ימים עד שבועות מספר מתחילים לראות תוצאות, המעגלים גדלים, התכנים נערמים, התגובות מגיעות, שיחות נוצרות, אתה בשליטה – מתחיל להבין את הדינמיקה, לא נבהל יותר – מבין שרוב הכלים דומים במהות ובשימושיות ורק המימשק משתנה מכלי לכלי וחלק מהפנקשיונאליות משתנה אבל לרוב יש אותה לוגיקה ברוב הכלים הללו, אתה בדרך הנכונה, המון בהצלחה!

יש עוד שאלות?  בטח שיש  J  אשמח להיות לעזר במייל, מזהיר מראש שלאור כמות המיילים אני מגיב לאט מאוד ובדיליי של כמה ימים לפחות במהלך אוגוסט.

 שרון ושלר http://about.me/sharonweshler

הלינק להורדת סרגל הכלים החברתיים החינמי שיצרתי  -   http://peryweshler.ourtoolbar.com/     

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד