הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

טיפים לפרופיל אפקטיבי בלינקדאין

19/11/2013
טיפים לפרופיל אפקטיבי בלינקדאין (הגדל)

אוקיי. השתכנעת סוף סוף שחשוב להיות בלינקדאין. כנראה ש-260 מיליון חברים, שמצטרפים בקצב של שניים בשניה, יודעים מה הם עושים. פתחת פרופיל מסודר. מילאת את אינספור המשבצות הריקות. השקעת זמן. אבל, העובדה שהקפדת על ה'טכניקה' שמסביב, אינה נותנת לך ערבות מלאה שלפרופיל המאוד מושקע יהיה גם 'אימפקט' רצוי ומעבר לכך, אם חשבת שכל מה שאתה צריך כדי להפוך לכוכב לינקדאין זה להעלות פרופיל 'רציני', הרי שטעית. שכחת מילת קסם נוספת, שקל מאוד להבין אותה כשהיא כתובה באנגלית – Engage – ופחות בעברית – ניהול מערכת קשרים/יחסים? תקשור? משהו בכיוון…

לינקדאין. שני מצטרפים חדשים בשניה 

אז, מה ניתן לעשות כדי להתבלט מעל ההמונים? הנה כמה כיוונים אפשריים:

עדכוני סטטוס

מבדיקות שערכו אנשי לינקדאין, עולה שמשתמשים החולקים תכנים עם אנשים הנמצאים ברשימות החברים שלהם בלינקדאין, לפחות פעם בשבוע, יש להם פי 10 סיכוי שאנשים יצרו עימם קשר. אם אתה מחפש עבודה, הרי שחשיבות הפניה הזו בוודאי ובוודאי משמעותית. המלצה חמה: חלוק עם העולם מאמרים מעניינים, פוסטים מבלוגים שאתה עוקב אחריהם, תכני ניוזלטרים ואחרים, אבל, אל תשכח תוך כדי את אלמנט האיכות. שלח רק את אלה שבאמת עשו לך את זה.

בניית מארג חברים הולם

חלק מהמשחק בלינקדאין הוא התחברות לאנשים הנכונים. חפש את אלה שבאמת מעניינים אותך. את אלה שאתה יכול ללמוד מהם משהו, או את אלה שאתה חושב שיכולים לסייע, לקדם, לעבוד איתך יום אחד. התחבר לאלה שמשדרים על הגלים שלך ותקשר איתם. תחמיא כשצריך, בקר כשצריך. תן פידבק ותראה שאנשים אוהבים את זה. מארג הקשרים הזה יכול להביא לך עבודה חדשה, יכול לחבר אותך לספק חדש, או לגייס לקוח גדול.

היה פעיל בקבוצות הנכונות

הקבוצות של לינקדאין הן בדיוק המקום בו ניתן לחלוק ולשתף תכנים מקצועיים, בהתאם לתחומי העניין שלך. יש לא מעט קבוצות שניתן להצטרךף אליהן, רק מה, אם כבר הצטרפת, אל תשכח גם להיות פעיל שם. פעילות, משמעותה שיתוף תכנים, אינטראקציה עם החברים בקבוצה ופיתוח קשרים איתם. ומי יודע לאן זה יכול להוביל: עבודה חדשה? לקוח חדש?

מראה מראה שעל הקיר

אני עדיין מאוד מופתע לנתים להכנס לחפש מידע על מישהו בלינקדאין, ומגלה לתדהמתי כי רבה, שאו שאין לו תמונה והוא מופיע כאיש צללים מסתורי או שהתמונה צולמה מזווית באמת אמנותית ויצירתית, או שהיא בערך מהגיל שבו בעל הפרופיל היה צעיר מכדי לקבל רשיון נהיגה. לאנשים בעלי תמונות, יש סיכוי של פי 7 מאשר למחוסרי תמונות שמישהו ייכנס לפרופיל שלהם. מה הקטע? למה לא לשים תמונה? ואם כבר תמונה, מדוע לא להשקיע בה כמה דקות חשיבה? התמונה המתבקשת צריכה להתאים לגיל הנוכחי, צריכה להיות צבעונית ולשדר את מה שמשדר הטקסט שלך לגביך ולגבי איך אתה רוצה שהעולם שבחוץ יתייחס אליך. וכן, אל תשים תמונה שאתה צילמת בעצמך. זה אף פעם לא נראה טוב.

התאם את המסרים לסביבה

אם אתה מפעיל פרופיל בלינקדאין ופרופיל בפייסבוק, אתה בטוח כבר מבין את ההבדלים, ובכל זאת, שווה לחזור על כך: בפייסבוק תחלוק עם העולם את הצרות שהיו לך בבוקר במציאת חניה ואת הסרטון החמוד עם הכלבלב ששלח לך הבן שלך. את לינקדאין תשאיר לדברים היותר רציניים בחיים (ולא שכלבלבים הם לא רציניים, חלילה). לינקדאין אינה המקום להתלונן על מזג האוויר או מערכת היחסים שלך. זהו מקום לחלוק תכנים שאחרים יפיקו מהם תועלת, ובעיקר תועלת מקצועית.

תנו לי ב-Endorsements

הנה משהו שאתה בטוח לוחץ אישור בלי להסתכל בכלל. ובכן, יש מי שבוחן היטב את ה-Endorsements שלך (והכוונה לאותן המלצות מלאות כוונות טובות שנמצאות אי שם בתחתית העמוד שלך). היות ויש אפשרות להוסיף כל תכונה/כישור באשר הוא ותה הרי לוחץ אוטומטית על אישור, לעתים יכולים להתוסף דברים לא הכי רצויים מבחינתך, או אפילו מטעים. נכון שזהו כלי נפלא שמסייע לאנשים להבין יותר מי ומה אתה, אך לעתים הוא דורש כוונון. אם לא שמת לב, יש אפשרות למיין ולסנן כישורים לא רצויים – וכדאי לעשות זאת.

מולטי

מי שביקר בעמוד שלו די מזמן ולא התעמק בזוטות, יכול להיות שפיספס את האפשרות לצרף תכנים מרובי מדיה. וידאו, תמונות, מצגות, מסמכים. שווה שתבחן את האופציה הזו ואת המשמעויות שלה עבורך.

מי מציץ בי?

אחד הכלים היותר מעניינים בלינקדאין הוא הכלי של "מי צפה בפרופיל שלי"? דרך נפלאה לראות מי הציץ בך. אם אתה עולה על מישהו מעניין עבורך, אתה תמיד יכול להמשיך את הקשר משם. בחשבון הרגיל ניתן לראות מספר מוגבל של אנשים שצפו בפרופיל שלך ולרבים זה בהחלט מספק. אם הולכים על מנוי בתשלום מקבלים הרחבה ליכולת הזו. בכל מקרה, ניתן לקבל גם התראה זמן אמת ותמיד תמיד להרגיש נעים שמישהו חושב עליך. דרך אגב, אם אתה רוצה לצפות במישהו ולעשות זאת בהסתר, יש פתרון גם לכך.

מתנדבים בע"מ

עוד משהו שרבים נוטים להתעלם ממנו, אבל, על פי האנשים היקרים בלינקדאין, הוא מאוד אפקטיבי ובמיוחד אצל מגייסי העובדים. מסתבר ש-42% מהמנהלים המגייסים רואים את סעיף ההתנדבות שבפרופיל כלא פחות חשוב מנסיון בעבודה. שווה לחפש ולמצוא תחת סעיף ה"עריכת פרופיל", את האפשרות להכניס קצת על פעילות למען הקהילה.

המלצות

כאן כבר נדרשת ממך מעט יותר עבודה, וגם מהצד הממליץ, אבל, המלצה מלקוח, חבר לעבודה, מנהל ואו אחר, יעשו את העבודה. אם כבר אתה הולך להבקש המלצה (הן בדרך כלל לא מגיעות מעצמן), שווה לנסח מייל אישי (למרות שלינקדאין מאפשרת לשלוח 200 בקשות המלצה בכמה אחת). לא לשכוח: אתה הולך לבקש ממישהו לפנות זמן ומחשבה עבורך. כדאי להתמקד באנשים שמכירים אותך מהעבודה השוטפת ומסוגלים גם לפרגן בגדול.

זמן לסיכומים

שווה לבדוק שהסיכום (Summary) שלך בפרופיל מספק את כל המידע החשוב באמת: תפקיד, כישורים, נסיון וכד'. ע"פ לינקדאין, אתה חייב לתת לפחות 40 מילים בסעיף הזה. חשוב ביותר לשלב מילות מפתח הרלבנטיות לך, כדי לסייע למי שיכול להגיע אליך באמצעות מנועי חיפוש.

והכי חשוב: תכניס ליומן

בהרבה מקרים, מנהלים בכירים בחברות, כמו גם בעלי עסקים שונים, אומרים לי שאין להם זמן ל'משחקים' האלה בלינקדאין. אין להם זמן להתעסק עם זה. הם בדרכים, בטיסות, בפגישות. וכמובן שזה בולשיט. בעידן הסמארטפונים והאייפדים, והאפליקציות הייעודיות, שהופכים את הכל לכה זמין, ניתן למצוא כמה דקות, גם בדרכים, גם בין ישיבה לישיבה, כדי לעדכן סטטוסים. מה עושים? פשוט עושים. מכניסים ליומן יום בשבוע, או אם אתה ממש גרפומן ידוע, פעמיים בשבוע ונכנסים לשגרה. אני, למשל, מכין מאגר של חומרים שעניינו אותי במהלך שבוע הפעילות, בין אם מדובר במאמרים מעניינים, אינפוגרפיקס מחכימים ושאר זוטות, ושולף משם בשעת הצורך את הבסיס לתכנים שאני מעלה.

 

הכותב הוא בעלים של דוניצה תקשורת 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד