הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מעבר ללייק: מה גורם לפייסבוק להציג פוסטים

26/05/2016
מעבר ללייק: מה גורם לפייסבוק להציג פוסטים

פייסבוק עושים מאמצים להמשיך ולשדרג את חווית הגלישה, וזאת באמצעות שיפור הניוז פיד. על מנת לספק לגולשים את המידע (פוסטים) הכי רלוונטי, מבקשים גורמים מפייסבוק מאלפי גולשים ביום לדרג את חווית הגלישה בפייסבוק, ולציין כיצד ניתן לשפרה – תוכנית שיפור איכות פייסבוק. באמצעות הפרמטרים שגובשו על ידי פייסבוק, אלו המעידים על רמת העניין שהתוכן יספק לגולשים, יקבע סדר פרסום התכנים בפיד.

התייחסות גולשים לתכני הפיד

אם בעבר היה ברור כי רק תוכן אשר גולשים הגיבו לו, אם באמצעות לייק, תגובה או שיתוף הינו תוכן שעניין את הגולשים, הרי שהבדיקות האחרונות והפידבק שהתקבל מהגולשים משקף מצב קצת אחר. פרמטרים אלו, של שיתוף או תגובה אינם הפרמטרים היחידים שמבטאים איזה תוכן מעניין את הגולשים. הסתבר כי הגולשים בפייסבוק מתעניינים גם בתוכן חדשותי עכשווי, וגם בתוכן עצוב, למרות שאינם נוטים להגיב לו ולשתף אותו בפיד שלהם. בהתייחס לממצא זה, עודכן הפיד של פייסבוק גם על בסיס פרמטר נוסף – כמה זמן מקדיש הגולש לקריאת התוכן. אם נמצא כי גולש בחר להיכנס לידיעה שפורסמה, אך תוך זמן קצר בחר לחזור לפיד, יעיד הדבר על כך שהתוכן לא עמד בציפייה שעוררה הכותרת, ולפיכך פחות רלוונטי עבור הגולשים.

זמן שהייה – הפרמטר החדש

כאמור פייסבוק השכילו להבין כי פרמטר זמן שהייה בתוכן חשוב לא פחות על מנת לגלות מה מעניין ורלוונטי לגולשים. נתון זה נבדק לאחרונה גם בגין גלישה במכשירים ניידים, בהשוואה למחשבים שולחנים. אם בפייסבוק הגיעו למסקנה כי תוכן מסוים נמצא בסבירות גבוהה כי יקליקו עליו ויקראו אותו, הוא יוצג גבוה יותר בפיד, על מנת להנגיש אותו לגולשים. נתון זמן שהייה לוקח בחשבון את העובדה כי יש תכנים ארוכים יותר, ולכן הגולשים מבלים זמן רב יותר בקריאתם, ולא ימהרו לתת להם עדיפות בסדר הצגתם.

גיוון הפוסטים בפיד

נתון נוסף שהתגלה במסגרת הבדיקות העלה כי גולשים אוהבים לראות תוכן מגורמים שונים. פרמטר זה ישוקלל גם הוא בתעדוף של הפוסטים בפיד, מה שאומר שאם גורם מסוים העלה כמות גדולה של פוסטים, גולשים שונים יחשפו רק לחלק מהתכנים שהעלה אותו גורם בעת שפורסמו.

מתי כל זה יוצא לפועל

עדכון הפיד מבוצע בצורה הדרגתית ותוצאותיו יבואו לידי ביטוי במהלך חודש מאי 2016.

שמי אוסטרובסקי, הבעלים של חברת SuperFace מתמחה בשיווק במדיות השונות וקידום בפייסבוק בפרט ומספק מידע עדכני על השינויים והעדכונים ברשת פייסבוק ומדיות חברתיות נוספות.

Shami@SuperFace.co.il
יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד