הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

המדריך לסמול טוק ברשתות החברתיות ליצירת קשרים עסקיים ומנוף הקריירה

12/12/2012
המדריך לסמול טוק ברשתות החברתיות ליצירת קשרים עסקיים ומנוף הקריירה (הגדל)

 

הרשתות החברתיות הן כלי מצוין ליצירת קשר עסקי באמצעות הסמול טוק, אמנות השיחה הפוזיטיבית המתמקדת במסרים אופטימיים , יחד עם זאת , עדיין אין תחליף ליצירת קשר אישי פנים  אל מול פנים, אך בהחלט מדובר בכלי שיכול לסייע ליצור את הקשרים הנכונים לעסק שלך.

מדובר במערכת שיש לה חוקים משלה, ולכן הנה כמה המלצות ל"עשה" ו"אל תעשה", שיכולות לסייע לנו ליצור את הקשרים העסקיים הנכונים ולמנף את הקריירה שלנו.

 

Recommended- מומלץ לעשות

1.       תמונות מדברות- השתמשו בתמונות, שכן לא בכדי נאמר, שתמונה שווה אלף מילים  ולכן בחירת התמונה היא פעולה חשובה ויש לבחור אותה בקפידה.כיוון שקהל  העיעד שלנו הוא עסקי חשוב שהתמונה תשדר "איש/ת עסקים.

2.      נוכחות וניראות - מדובר בזירת התרחשות מרכזית. אם עדיין לא פתחתם פרופיל או שאתם מבקרים פעם בחודש הרשו לי להזמין אתכם לשנת 2012... הקדישו לפחות 10 דקות ביום לסמול טוק ונטוורקינג ברשתות החברתיות.   לא להיות ברשת – זאת סוג של אמירה .

3.      פוסט עם טוויסט  המסר בפייסבוק  המכונה- פוסט, צריך להיות קצר וענייני ועם טוויסט או פאנץ' שיהיו זכורים לקוראים כך יש סיכוי שיזכרו איתם ברגעים הנכונים

4.      פרגון פומבי- התייחסו לפרסומים של האנשים שאתם חפצים ביוקרם. הגיבו בצורה מפרגנת וחברית תייגו חברים בפוסטים ותנו קרדיטים על שיתוף תכנים. אין אדם שלא ישמח לקבל תגובות מפרגנות. אחלו מזל טוב לימי ההולדת אך לא כתחליף לשיחת טלפון.  אם הקשר הדוק יותר השתתפו בשמחת החברים שלכם כשהם מספרים על משהו משמח וגם ברגעים המשמחים פחות. מומלץ  פרגון פומבי  על הקיר ולא בהודעה אישית.

5.      הציגו צדדים מגוונים שלכם- ספרו מהם תחומי העניין שלכם ומה מרגש אתכם, הציגו דמות עגולה, אותנטית וחיובית.

6.      יצירת קשר- התחברו לאנשים החשובים לכם ברשתות החברתיות. הכרתם מישהו חדש בכנס? חפשו אותו מיד ברשתות החברתיות בכדי ליצור קשר ארוך טווח.  זה שומר אותנו בתודעה של האחר .

 אל תסתפקו בזה- יצרתם קשר מתמשך? מרגישים בנוח? הזמינו את איש הקשר לפגישה פנים מול פנים.

7.      המלצות על אירועים ייחודיים יתקבלו בברכה- פתיחת תערוכה, סרט שריגש אתכם , הרצאה  או כל חוויה  טובה אותה אתה רוצה לחלוק.

 

Not recommended – לא מומלץ

1.                אל  תגזימו - אין צורך לעדכן בכל דקה מה קורה לכם ומה אכלתם. כתבו פוסטים קצרים, אותנטיים ועניינים. אפשר לפתוח את היום בפוסט ולקנח בערב.

2.                הימנעו ממחלוקות-  כשמעלים פוסט  המנעו מנושאים השנויים  במחלוקת משתמשים בפייסבוק  לסמול טוק למטרה עסקית לא מומלץ לדבר על דת פוליטיקה ושכר. שימרו את הויכוחים הפוליטיים שלכם לשיחות סלון עם החברים הטובים .

3.                אל תהיו חסרי סבלנות- לעיתים שווה לחכות מעט לפני שפונים לאדם מסוים בהודעה אישית עם בקשה ספציפית. למה הדבר דומה: תארו לכם שנפגשתם עם מישהו במקרה במשחק כדורסל וישר שאלתם אותו "יש לך עבודה בשבילי?" אולי לפני כן עדיף לשאול אותו איזה קבוצה הוא אוהד...

4.                לא לבקש מיד טובה – קודם להציע משהו שיש לי אל תשווקו את עצמכם באופן אגרסיבי מדי

           המוטו:  לחבור לפני  למכור.

5.                אל תפלשו לפרטיות- בקשו רשות אם ברצונכם לשים תוכן פרסומי על הקיר של חבריכם או לתייג אותם בתמונה שהם אינם מצולמים בה...

6.                אל תיקחו כמובן מאליו- החברים שלכם שמפרגנים לכם צריכים שגם תפרגנו להם בחזרה, טפחו את הקשרים שלכם. אם ברצונם לדבר באופן אישי עם מישהו בצ'ט שאלו אותו לפני אם זה זמן טוב.

7.                לא לקטר -  אני הימנעו מפוסטים מקטרים- את זה נשמור לממשקים אחרים של החיים.

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד