הפוך לעמוד הבית

העתיד של הפרסונליזציה והתאמה אישית במוצרי צריכה

24/11/2016
העתיד של הפרסונליזציה והתאמה אישית במוצרי צריכה

תמונה ויראלית בלתי נשכחת ממערכת הבחירות של ארה"ב, היא זו של צמד המטוסים הפרטיים של המועמדים, עומדים זה לצד זה בשדה התעופה של לאס וגאס, אליה הגיעו לקראת העימות ביניהם.

אומרים שמוצר (לצורך העניין הזה, מטוס פרטי), שעבר פרסונליזציה הוא לא רק מקדם שיווקי, אלא גם משפיע על המיתוג האישי. ואם לבחון לפי התמונה, אז אין ספק שהמטוס של טראמפ, נראה הרבה יותר עוצמתי, חזק וגדול, מזה ה"צנוע" של קלינטון.

האם תמונה זו השפיעה לצד זה או אחר עבור בוחרים מסוימים? אין לדעת, אבל לבטח היא מייצגת את מה שאותם מועמדים רצו לשדר על אישיותם. 

היי, אני על האריזה!

כמו שטראמפ וקלינטון "מכרו" עצמם לקהל הבוחרים, כך גם החברות המסחריות המשווקות מוצרי צריכה, משתמשות היום באופן תדיר באסטרטגיה של פרסונליזציה, לצורך הגדלת המכירות.


ההתקדמות הטכנולוגית של אלגוריתמים להדפסה תלת מימדית פתחו אפשרויות חדשות בתחום הפרסונליזציה של המוצר והאריזה, כשבין הדוגמאות הבולטות והמוכרות הם בקבוקי הקולה שמוטבעים עליהם שמות אנשים והאריזות הצבעוניות של OREO

בקמפיין "ליהנות מקוקה קולה עם" החליפו את הלוגו הידוע של החברה ב- 250 השמות הפופולאריים ביותר בקרב בני נוער ברחבי העולם. החברה הניעה צרכנים ליצור בקבוקי קולה וירטואליים שהניבו לה לא רק 25 מיליון עוקבים חדשים בפייסבוק, אלא גם עם עלייה של 7% בצריכת הסחורה.

קמפיינים מוצלחים שכאלה מוכיחים את העובדה שבני נוער ובני דור המילניום לא רואים בפרסונליזציה שיגעון חולף, אלא דרך חיים .


ההבדל בין קסטומיזציה לפרסונליזציה

אנו לקראת סוף 2016 וברור שלמרות שהפרסונליזציה קלה יותר לביצוע מבעבר, זה לא אומר שחייבים להשתמש בה. פרסונליזציה היא אחרי הכל לא רק הטבעת שמות של לקוחות על בקבוקים וזה לא מובן מאליו שמנהלי מותגים שואלים את עצמם האם הפרסונליזציה באמת מוסיפה  ערך.

בשל כך, חשוב להבין את ההבדל בין קוסטומיזציה (התאמה אישית) לפרסונליזציה. פרסונליזציה מתאימה את עצמה; זה קורה כאשר המוצר, או המערכת שאתה משתמש בה מחווטת לדפוסי ההתנהגות, לרצונות ולצרכים שלך בלי שתצטרך להתערב בה. אפשר להשוות קוסטומיזציה לרגע בו אתה נכנס לרכב שלך ומשנה את הטמפרטורה של המזגן לדרגה שאתה אוהב. פרסונליזציה היא כשמכונית יודעת שמדובר בך ומכוונת את הטמפרטורה באופן אוטומטי.

בשל כך, חשוב להבין את ההבדל בין קוסטומיזציה (התאמה אישית) לפרסונליזציה. פרסונליזציה מתאימה את עצמה; זה קורה כאשר המוצר, או המערכת שאתה משתמש בה מחווטת לדפוסי ההתנהגות, לרצונות ולצרכים שלך בלי שתצטרך להתערב בה. אפשר להשוות קוסטומיזציה לרגע בו אתה נכנס לרכב שלך ומשנה את הטמפרטורה של המזגן לדרגה שאתה אוהב. פרסונליזציה היא כשמכונית יודעת שמדובר בך ומכוונת את הטמפרטורה באופן אוטומטי.

דוגמה מתוחכמת לפרסונליזציה היא מערכת זיהוי העייפות של "וולבו": המערכת סורקת את הפנים שלך כשאתה נכנס לאוטו ובודקת האם יש בהם סימנים לעייפות. כאשר הנהג מגיע לרמה מסוימת של עייפות, המכונית שולחת התראה ומציעה לו לעצור כדי להתרענן - וכל זה על בסיס ההתנהגות הלא מודעת של הלקוח.

פרסונליזציה ורשתות חברתיות

מנהלי מותגים צריכים להבין איזו התאמה מעניינת את הלקוחות שלהם ומה הסיבה לבחירה בהתאמה זו. בקהל היעד של בני דור המיליניום או צעירים מהם, חלק ניכר מהעדפה לפרסונליזציה קשורה בשיתוף החויות שלהם ברשת והעלאת הסטטוס החברתי דרך פלטפורמות כמו אינסטגרם וסנאפצ'ט .

 פלטפורמת "The Cadbury Joymaker" היא דוגמת נהדרת לדרך שבה ניתן לאפשר ללקוחות לעצב,בדרך מעניינת ומעוררת רגשית את אריזות השוקולד שלהם, כדי לשלוח אותם כמתנה  

מכונת הקפה "The Ripples" שפותחה על ידי סטארט-אפ ישראלי היא דוגמה מצוינת לאיך מתאימים מכונת קפה לשוק בצורה שמאפשרת להדפיס וליצור תמונות על הקצף של הקפה. ההתאמה עדיין מספקת ללקוחות את חווית שתיית הקפה שהם מכירים ואוהבים, בתוספת אלמנט מפתיע שהם לא ציפו לו .

ה "Pepsi Spire" מאפשר ללקוחות להיות הברמנים של עצמם ולהתאים את משקאות הפפסי דרך בחירה של עד שלושה שוטים בטעמים שונים ובעזרתם ליצור עד 1,000 שילובים אפשריים של משקה.

באופן כללי, בין אם מדובר בקוסטומיזציה או פרסונליזציה, מותגים בשווקים שונים יכולים להשתמש בצורך האדם לביטוי עצמי: בין אם הם משתמשים בו לצורכי קמפיין פרסומי או להצעת בחירות חדשות בחיים, זה ברור שהטרנד נמצא בחיתוליו וימשיך לגדול בהתאם לעלייה בכמות שיתוף המידע האישי שמשתמשים מפרסמים באינטרנט.

 

נכתב ע"י גיל הורסקי, מנהל חדשנות גלובלי לשוקולד בתאגיד המזון העולמי "מונדלייז". גיל מתמחה בפיתוח ויצירת מוצרים חדשניים ללקוחות ברחבי העולם.  

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד