הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כיצד למקסם את מספר הגולשים באינטרנט ובמובייל באמצעות פסיכולוגיה?

19/03/2015
כיצד למקסם את מספר הגולשים באינטרנט ובמובייל באמצעות פסיכולוגיה?

בימים בהם הטאבלטים והמכשירים הסלולריים הניידים הופכים לחלק בלתי נפרד מהרגלי הגלישה שלנו, נשאלת השאלה איך מנגישים את האתר וכיצד ניתן למקסם את רווחיותו בכל הפלטפורמות – המחשב, הסמארטפון והטאבלט. כידוע, גיבוש אתר המותאם ישירות לצרכי הקבוצה או המותג היא דרישת בסיס בעידן הדיגיטל הרב-ערוצי ודורשת הנדסת אנוש מפורטת - המותאמת לכל קהלי היעד ולהתפתחות הטכנולוגית המואצת.

 

נעים להכיר, קהלי יעד

אם אתם רוצים להגדיל את רווחיות האתר, כדאי לזכור כי בניית אתר עסקי נכון דורש קשת רחבה של מיומנויות, שיאפשרו לגשת ישירות לכל אחד מקהלי היעד ולנצל את הפלטפורמה להענקת שירות מהיר ומדויק. את התהליך יש לפתוח באפיון מדוקדק של האתר, כולל הגדרת קהלי היעד והמטרות שיובילו לאתר שלכם. לאחר ביצוע תחקיר שיווקי מקיף, הכולל גם אלמנטים של קידום ושיווק ליום שאחרי עליית האתר לאויר, יש לעבור לפיתוח תסריטי שימוש, שיבטיחו כי האתר יעניק מענה מדויק לכל אחת מדרישות הגולשים. רק בשלב זה נתפנה לעיצוב ונראות האתר, שעם עיצוב גרפי מדויק ועבודת תוכן נכונה יבטיחו שיווק וקידום במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. התאמת האתר לסביבת המובייל תגדיל עוד יותר את סיכוי הדירוג הגבוה של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, בעיקר כאשר מחפשים בגוגל דרך המובייל. יש לזכור כי הרחבת קהלי היעד דורשת מאתנו הנגשה של האתר גם לגולשים בעלי מוגבלות – מהלך המאפשר לנו ליהנות מקידום טוב יותר במנועי החיפוש, בראשם Google.

 

תחשבו כמה שנים קדימה

פעמים רבות נשאלתי על יתרונות הפיתוח בארכיטקטורת מונחית שירותים (SOA- Service Oriented Architecture) לעומת פיתוח ממשקים ישירים למערכות פנימיות. אז נכון שהאפשרות לפיתוח ממשקים ישירים קורץ מבחינה כלכלית, אך פיתוח בארכיטקטורה מונחית שירותים הוא תנאי בסיס לאפקטיביות של האתר. פיתוח כזה יאפשר לכם ליהנות מאתר מודולרי בו שכבת הלוגיקה העסקית, התצוגה והאינטגרציה למערכות הפנימיות מופרדות זו מזו. יתרון זה מאפשר עדכונים דחופים, ריענון פשוט של מיתוג ותכני האתר והתאמת הפלטפורמות לחידושים בערוצים השונים ביניהם המובייל. כיום האתר יכול לזהות מהיכן מגיע הגולש (אינטרנט או סלולר) ולהתאים את חוויית הגלישה למכשירים השונים. התאמה זו מבוססת על תשתית טכנולוגית לצד גיבוש של תכנים ועיצוב בהתאמה לסלולר - בו הגולשים מבלים פחות זמן באתר ויעדיפו אתרים פשוטים, מהירים ונגישים.

 

מה שהסלולר לימד את הרשת

את חשיבות המהלך המחיש לנו סטיב ג'ובס, מייסד Apple, שעשה מהפכה בהנדסת האנוש הממוחשבת – אנו נדרשים להמשיך ולפתח את השיח בין האינטרנט לפלטפורמות המובייל השונות - כך שכל גולש ייהנה מחוויית גלישה מהנה, מספקת ונגישה. כך, לדוגמה, אתר המבקש להגדיל את החשיפה ברשת צריך לבצע התאמות: בגרסה הסלולרית מומלץ לספק לגולשים טקסטים קצרים יותר, בטבלט להעלות מאמרי מגזין ערוכים בקצרה וברשתות החברתיות להפיץ פוסטים יומיים  עם מידע על האטרקציות, בנוסף לכך יש לקשר את האתר עם הרשתות החברתיות המובילות, ולהציע מענה מורחב יותר לתכנים המופיעים ברשתות - זאת במטרה ליצור טראפיק לאתר. פעילות זו תאפשר להגדיל את חשיפת המותג ולהעלות את הרווחיות  באתר בזכות התאמת התכנים  לכל אחד מהמכשירים הניידים. שכן, בעולם מרובה הערוצים: גמישות ונגישות היא שם המשחק.  

 

יאיר ששון - סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת פיונט טכנולוגיות

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד