הפוך לעמוד הבית

כיצד וידאו יכול להפוך את המייל השיווקי לאפקטיבי יותר

10/08/2017
כיצד וידאו יכול להפוך את המייל השיווקי לאפקטיבי יותר

גם היום, בעידן הרשתות החברתיות והערוצים הדיגיטליים, הדואר האלקטרוני נותר עדיין אחד מערוצי השיווק הפופולאריים ביותר לקשר עם לקוחות. אך עדיין האתגר הגדול הוא לגרום לכך שקהל היעד שלכם יפתח את המייל ולא יעשה delete מיד. מחקרים מצביעים על כך שהוספת וידאו יכולה לשפר את סיכוי הפתיחה בשיעור של 50% אך עדיין יש מספר כללים שחשוב ליישם כדי לייצר קמפיין שיווקי אפקטיבי במייל.

התממשקות למערכות שיווקיות קיימות

שליחת המייל היא חלק ממכלול פעולות שיווקיות ואינה פעולה נפרדת ולכן חשוב שתהיה אינטגרציה עם אפליקציות ארגוניות דוגמת CRM, Marketing Automation ועוד. בצורה כזו ניתן לתזמן את שליחת הדואר האלקטרוני לפי מועדים שונים, להתאים את המייל לפי הלקוח והצרכים העסקיים שלו ועוד.

התאמה בין התוכן לווידאו

הווידאו חייב להיות בהלימה עם התוכן במייל וגם רלוונטי לקהל היעד מה שמוביל לשאלה איזה וידאו הוא אפקטיבי. תפקיד הווידאו הוא להעשיר או לספק דוגמא לתוכן המובא במייל למשל סיפור לקוח שמציג את יישום המוצר או הצגת היכולות שלו.

 

שימוש בכלי אנליטקס

ניתוח הווידאו חשוב כדי להכיר את קהל היעד שלכם וללמוד מה התגובה אליהם, האם נוצרה הפעולה המבוקשת ואיזה תכנים היו עדיפים ואפקטיביים יותר. כלי ניתוח מאפשרים לקבל מידע שימוש ובעל ערך. מעקב אחר הרגלי הצפייה מאפשר לדעת האם המשתמשים נטשו את הסרטון ובאיזה חלק ואז גם לערוך אותו שוב בהתאם או להפיק לקחים לסרטונים הבאים, איזה תכנים יצרו תגובה טובה יותר ומה המרכיבים שיצרו את התמהיל הנכון. רצוי לבצע מבדקי A/B Testing עם סרטוני וידאו שונים וכך להבין מי מהם אפקטיבי יותר ולאילו קהלים. 

הכניסו כתוביות

יתכן וזה נשמע טריוויאלי אך בפועל סרטונים שיווקיים רבים אינם מלווים בכתוביות וזו טעות משום שמדובר בדרך מצויינת ליצור קשר עם הצופה ומאפשרות לו לעקוב אחר התוכן בכל מצב וזמן. למשל, רבים צופים בווידאו בסביבה רועשת כמו בית קפה למשל או במשרד ולכן הם אינם יכולים לשמוע ועלולים לנטוש את הצפייה בשלב מוקדם.

יצירת הנעה לפעולה

השימוש בוידאו יכולה להיות דרך מצוינת להניע אנשים לפעולה במיוחד משום שמדובר באפיק פניה אמין ומעורר רגש והזדהות (כמובן באמצעות תוכן נכון) שיכול לייצר את המוטיבציה המבוקשת ולקבל מידע נוסף. בנקודה הזו חשוב להעניק לצופים כלים נגישים ומיידים כדי לבצע פעולה כמו מילוי פרטים אישיים כדי לייצר אינטראקציה. חשוב להכניס בסוף הסרטון אמצעי להנעה לפעולה (call-to-action) או הערות קליקלביליות בגוף הסרטון (annotation)– פנייה באמצעות מייל, הזמנה לבקר באתר,

הכותב משמש מנכ"ל חברת Cincopa המספקת פלטפורמה ליצירת סרטוני ווידאו חכמים

מאמרים נוספים בנושא

עבור לתוכן העמוד