הושלמה מכירת תנובה לאייפקס-מבטח שמיר לפי שווי של 1.025 מיליארד דולר:
"העסקה תאפשר לתנובה לשמור על מעמדה המוביל בישראל ולהתפתח במשק העולמי"
עסקת תנובה הושלמה אתמול, יום ב', לפי שווי 1.025 מיליארד דולר. במשרדי תנובה נערך אמש טקס החתימה בנוכחות מנכ"ל אייפקס פרטנרס ישראל ד"ר זהבית כהן, מנכ"ל מבטח-שמיר מר מאיר שמיר, יו"ר תנובה מר נפתלי בן סירא ומנכ"ל תנובה מר אריק רייכמן.
עסקת המכירה הושלמה לאחר שהצוותים המשפטיים הסדירו בשבועות האחרונים את כל פרטי ההסכם ותנאי העברת השליטה. בכך מגיע לסיומו תהליך, שהחל במארס 2007, עת אישרה ועידת תנובה, ברוב קולות, את הסכם מכירת החברה לקבוצת אייפקס פרטנרס ומבטח-שמיר. בעקבות השלמת העסקה תתחלק הבעלות בתנובה בין חברה בשליטת אייפקס-מבטח שמיר (75%) ואגודת אחזקות (25%) בה חברים קיבוצים, מושבים וארגונים כלכליים.
עם השלמת העסקה אמר אריק רייכמן: "זהו יום היסטורי עבור תנובה, ההתיישבות העובדת, ציבור החקלאים והרפתנים וגם עבורי באופן אישי. החתימה מסמנת סיומו של תהליך ארוך עליו עבדנו בארבע השנים האחרונות וראשיתו של פרק חדש בחיי החברה. אני מאמין כי יחד עם המשקיעים החדשים תמשיך תנובה את המהפכה שעברה בעשור האחרון, ותצמח בישראל ובשווקים בינלאומיים".
זהבית כהן אמרה: "תנובה היא אחת החברות החזקות והמוערכות ביותר במשק. החזון והמעוף של הנהלת החברה, בראשות אריק רייכמן, הניחו תשתית איתנה גם להתפתחותה בעתיד. תנובה תמשיך לפתח את הנכסים האסטרטגיים שלה, שיאפשרו לה להמשיך לשגשג גם בעתיד. אנו משוכנעים כי הידע והקשרים הגלובליים של קבוצת המשקיעים יאפשרו לתנובה לשמור על מעמדה המוביל בשוק הישראלי ולהתפתח במשק העולמי".
מאיר שמיר אמר: "תנובה נהנית בעסקה הזו מכל העולמות בכך שהיא מחוזקת בשותף בינלאומי כמו אייפקס ובשותף ישראלי כמו מבטח שמיר. כמי שהיה חבר קיבוץ אני מבין לליבם של החקלאים, אבל הם קיבלו את ההחלטה הנכונה – לאפשר לתנובה לפרוש כנפיים והמשיך ולהתפתח בדרך חדשה. אני מבטיח לכל חברי תנובה ועובדיה, שנמשיך במלוא המרץ והתנופה את פיתוח החברה".
חברת תנובה מספקת כ-15% מסך כל מוצרי המזון בישראל והמותג "תנובה" עצמו מחזיק בעקביות בתואר "המותג החזק ביותר במדינת ישראל" (ע"פ סקר גלובס).
תנובה ממשיכה בתהליך חיזוק מערכות הייצור, ההפצה והסחר, ועוקבת אחר התפתחויות בשוקי המזון בארץ ובעולם, במטרה לזהות פעילויות אשר עשויות לשמש עבורה מנועי צמיחה. כך למשל מאמצת ומובילה תנובה את מגמת הבריאות תוך פיתוח עשרות מוצרים חדשים. החברה פעילה גם בתחום המזון האורגני, מזון המבוסס על רכיבים טבעיים, מוצרי סויה, ביצים טריות, מוצרים דלי קלוריות ונתרן, הפחתת אחוזי שומן ועוד.
בחודשים האחרונים השיקה תנובה את המחלבה ברומניה הצפויה להיות שחקן מוביל בשוק הרומני. מהלך זה ופעולות נוספות אחרות בשוק הבינלאומי צפויות להוות את מנועי הצמיחה העיקריים של תנובה בשנים הקרובות.