קמפיין חדש של משרד התיירות, העולה בימים אלה באיטליה, מזמין את האיטלקים להגיע לישראל, לבקר בים המלח וליהנות מיופיו ומסגולות המרפא המיוחדות שלו. מי שנבחרה לככב בתשדירים היא השחקנית והדוגמנית הבינלאומית מורן אטיאס, שנענתה לפניית משרד התיירות והסכימה להשתתף בקמפיין – בהתנדבות מלאה.
אטיאס, המפורסמת באיטליה והשתתפה רק לאחרונה בסרט של הבמאי האיטלקי הנודע מריו מוניצ'לי, תרמה את קולה לתשדיר רדיו, שיחל לרוץ כבר בשבוע הבא בתחנה המואזנת ביותר באיטליה – RDS (Radio dimensione suono) – בעלת 4.5 מיליון מאזינים. במקביל, הקמפיין רץ גם באתרי אינטרנט איטלקיים, ובהמשך הוא צפוי להתרחב גם לעיתונות הכתובה ולטלוויזיה. הקמפיין משתלב בטרנד עולמי חדש המכונה "תיירות ה-Wellness" – חבילות נופש של יופי, בריאות ומרגוע. לצורך המבצע, שיימשך גם לאורך 2007, פתח משרד התיירות לרשות האיטלקים אתר אינטרנט מיוחד: www.enjoyisrael.it.
מורן אטיאס: "כשמשרד התיירות פנה אליי בבקשה לעזור להביא תיירים איטלקים לישראל, זה היה נראה לי טבעי, וחלק ממה שאני ממילא עושה בחיי היום יום. בכל תוכנית טלוויזיה ובכל ראיון אני תמיד מדברת על ישראל, ומזמינה אנשים לבקר. אפילו מוניצ'לי, הבמאי שעבדתי איתו עכשיו, אמר שיגיע לישראל לחופשה. הרבה פעמים שואלים אותי על הטרור במדינה, והדיון הופך לפוליטי. במקרים כאלה אני תמיד משתדלת להסביר את הרצון של כולנו לשקט, ומסבירה שהערך של כל ישראלי הוא חיים".
שר התיירות, יצחק הרצוג, כתב לאטיאס מכתב תודה לאות הוקרה על השתתפותה במבצע. "אין לי ספק כי הקמפיין בו נטלת חלק, בלי לבקש תמורה, יהווה תמריץ חשוב לאיטלקים רבים להגיע לישראל", כתב הרצוג לאטיאס, "כדוגמנית וכשחקנית בינלאומית את מייצגת את הישראלים הזוכים להצלחה בעולם, אך לא שוכחים מהיכן הם התחילו את דרכם".
עד שנת 2000 הגיעו מאיטליה לישראל מדי שנה כ-175 אלף תיירים. בעקבות האינתיפאדה צנח מספרם משמעותית, והגיע בשנים הקשות עד ל-20 אלף בלבד, אך החל מ-2004 החלה עלייה הדרגתית. מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ, מעריך כי השנה יעמוד מספר התיירים מאיטליה על 73 אלף לפחות, למרות המלחמה. "אנחנו מקווים שהקמפיין החדש יעלה את מספרם אף יותר", אמר איצקוביץ.