לראשונה: טיקטוק השיקה מדריך בטיחות לבני נוער עבור הורים ומחנכים

טיקטוק קיימה הבוקר את אירוע "טיקטוק אקספלור" – אירוע אקסקלוסיבי לקהילת גורמי מקצוע נבחרים הלוקחים חלק בעיצוב החוויה הבטוחה של בני הנוער בטיקטוק ובלמידה המתאפשרת בפלטפורמה. באירוע התייחסו בכירי טיקטוק לפעילות בפלטפורמה ולמאמצים בצל מלחמת חרבות ברזל. באירוע הושק מדריך הבטיחות הראשון של טיקטוק למחנכים, המתמקד בבטיחות בפלטפורמה. 

את האירוע פתחה לירון ריפמן, ראש מדיניות ציבורית וקשרי ממשל בטיקטוק ישראל, וסיפרה על האופן שבו פעלה טיקטוק בבוקר ה-07.10: "כולנו הופתענו ב-07.10, וכך גם בטיקטוק. כשאני מבינה מה קורה, אני מתחילה להעיר את כל הגורמים השונים בטיקטוק ישראל והעולם, ואני מבינה שלמרות שיום שבת ועדיין לא שש בבוקר בלונדון – אני חייבת להתקשר. חלק מהמדיניות שהתאימה ב-6.10 פתאום לא התאימה יותר. לראשונה בהיסטוריה פלטפורמות התוכן ספגו פעילות עוינת שבוצעה על ידי ארגון טרור והיו חלק מהמלחמה עצמה. האתגר היה מטורף, אבל אני שמחה לומר שכבר בסוף אותו היום טיקטוק הייתה נקייה מסרטוני חמאס".  

ריפמן חידדה כי הצוות שהבין את המורכבות עשה התאמות במדיניות של טיקטוק (כך למשל, הרבה סרטוני הסברה שהציגו אפילו צילום מהזוועות נחסמו בשל תוכן גרפי ביום הטבח), והציגה כיצד טיקטוק הפכה לפלטפורמה שמאפשרת מרחב להתמודדות ובניית חוסן לאומי – החל מחיילים שמעלים את המורל מהשטח ומהמילואים, דרך טרנדים כמו "2-3-ש-גר", ועד לסרטוני החטופים המשוחררים שכל האומה התאחדה סביבם.

האירוע המשיך משיח על בטיחות הפלטפורמה לשיח על בטיחות קטינים, כאשר נטלי זיו, ראש המערך התקשורת והדוברות של המדינות הצומחות בטיקטוק אירופה פנתה למחנכים והסבירה את הרציונאל מאחורי האירוע וחוברת הבטיחות שמושקת בו: "בטיחות זה לא רק עניין של הגדרות והגבלות, בטיחות מגיעה מתקשורת פתוחה עם בני הנוער – אנחנו רוצים לייצר מצב שהם סומכים עלינו, יודעים לדבר איתנו ולחלוק איתנו – בשביל שהם יחלקו איתנו, עם המבוגרים, אנחנו צריכים ללמוד את השפה שבה הם מדברים, הפלטפורמות שבה הם משתמשים ולא לזלזל בהם. כשהם מרגישים שמזלזלים בהם הם לא ירצו ללמוד מאתנו, הם לא ירצו להיפתח אלינו או לבוא אלינו כשיש להם קושי. טיקטוק היא פלטפורמה שיכולה לעזור לכם להתחבר לבני הנוער, להבין את השפה שלהם ומתוך ההיכרות הזאת להגן עליהם. הפלטפורמה יכולה לשמש אתכם גם ככלי להעצמה, לחינוך וליצירת אימפקט".

השקת מדריך הבטיחות 

מדריך הבטיחות הושק בשני אופנים – חוברת מלאה ותקציר שלה (One-pager). החוברת סוקרת את האפליקציה, אופן השימוש בה, והסיבות בגינן היא פופולרית בקרב צעירים – ומיועדת להורים ולמחנכים. היא עוסקת ביתרונות וחששות שעולים מהשימוש של בני 13-18 בה; מציגה את אמצעי ההגנה, הבטיחות והפרטיות הזמינים בטיקטוק, וכן את ההגבלות על חשבונות של קטינים והפיצ'רים המיועדים לבקרת הורים; זאת לצד מידע ששווה לדעת, טיפים ודרכים להתמודדות עם סכנות. החוברת גם פונה למחנכים ומורים עם דוגמאות ועצות לשימוש בטיקטוק למטרות חינוכיות, ומציעה כללי "עשה ואל תעשה" כדי לשמור על בטיחותם של המשתמשים הצעירים בפלטפורמה. 

תקציר החוברת למחנכים (One-pager) מפרט ומציג את עשרת הדרכים בהן ניתן לשמור על פרטיותם ובטיחותם של חברי הקהילה הצעירים בטיקטוק: כניסה מגיל 13 ומעלה; הגדרות פרטיות וניהולן; סינון תגובות; מרכז הבטיחות של טיקטוק; אפשרויות הדיווח; פונקציות בטיחות ובקרה תואמי גיל; אופציות ניהול זמן המסך; פיצ'ר קישור משפחתי; מדיניות הקהילה; ואכיפת התוכן במטרה לשמור על חווית שימוש בטוחה. 

"באמצעות החוברת הזו ואיגודם של כל כלי הבטיחות של טיקטוק במקום אחד, אנו מנגישים לגורמים החינוך והלמידה תשתית שתאפשר להם לתקשר טוב יותר עם המשתמשים הצעירים ולשמור על ביטחונם, ובמקביל להפיק את התועלת המיטבית מתחומי הלמידה והחינוך המגוונים שאותם צעירים מקבלים מטיקטוק בכל יום -החל מלימודי מדע ומתמטיקה ועד המלצות לספרים או חשיפה לשירי קלאסיקה מהתרבות הישראלית שזוכים לעדנה מחודשת בפלטפורמה", אמרה זיו.    

 

לחצו על ההיפרלינקים כדי לגשת לתקציר החוברת עם פירוט על עשרת הדרכים וכן לחוברת הבטיחות המלאה.

למידע נוסף בקרו במרכז החדשות של טיקטוק.

אולי יעניין אותך

''ד עמנואל יוזוק ינאי - למייל - צלם עמי ארליך(7)
 רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברדסטריט
Select member Home
WhatsApp Image 2024-01-21 at 12.31
 טיקטוק

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 מצויינות בשירות- קרדיט המיל
 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
dolphin logo