חוקרים באוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב הגיעו למסקנה כי אסטרטגיית "כל יום מחיר נמוך" (EDLP) בסופרמרקטים אינה מוכיחה את עצמה. המרוץ ל EDLP שהחל בראשית שנות התשעים, שהמובילים שלו היו הרשתות וולמארט וקוסטקו, הכניסו את הענף לתזזית מסוכנת. החוקרים בבית ספר למנהל עסקים של סטנפורד בחנו רשתות מזון כדי להשוות בין אלה שבחרו ב EDLP לבין אלה שבחרו באסטרטגיית המבצעים. נמצא כי ה EDLP מייצג אמנם הוצאות נמוכות יותר (בעיקר פרסום), אך הרשתות שבחרו במבצעים הראו הכנסות ורמת רווחיות גדולה יותר. מחקר זה הוא הראשון המציג עדות ברורה כי שינוי המיצוב של רשת מזון הוא עתיר הוצאות. שכן המעבר משיטת הפרומו (מבצעים) ל EDLP הוא פי שישה יותר יקר מאשר מעבר מ EDLP לשיטת המבצעים.
פרשנות העורך: המונח EDLP תפס לו מקום של כבוד גם בקרב רשתות מזון בישראל, כאשר חלק מהם, ניסו לבצע מעבר משיטת המבצעים לשיטת ה EDLP. בעיה נוספת המתגלה מידי פעם במעבר זה, היא כי הציבור הנחשף לתקשורת השיווקית המקדמת את ה EDLP אינו משתף פעולה, ובדיקות מראות כי לעתים בעיניו של הצרכן לא נעשה כל שינוי. לפני מספר שנים בתחילת המיתון של שנת 2008, ניסתה רשת קרפו הצרפתית לעבור ל EDLP אך הציבור סבר כי מחיריה עדיין גבוהים כפי שהיה קודם לכן.
הכתבה פורסמה באתר Trends-news.co.il