מחקר: אסטרטגיית 'כל יום מחיר נמוך' בסופרמרקטים היא בעייתית

חוקרים באוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב הגיעו למסקנה כי אסטרטגיית "כל יום מחיר נמוך" (EDLP) בסופרמרקטים אינה מוכיחה את עצמה. המרוץ ל EDLP שהחל בראשית שנות התשעים, שהמובילים שלו היו הרשתות וולמארט וקוסטקו, הכניסו את הענף לתזזית מסוכנת. החוקרים בבית ספר למנהל עסקים של סטנפורד בחנו רשתות מזון כדי להשוות בין אלה שבחרו ב EDLP לבין אלה שבחרו באסטרטגיית המבצעים. נמצא כי ה EDLP מייצג אמנם הוצאות נמוכות יותר (בעיקר פרסום), אך הרשתות שבחרו במבצעים הראו הכנסות ורמת רווחיות גדולה יותר. מחקר זה הוא הראשון המציג עדות ברורה כי שינוי המיצוב של רשת מזון הוא עתיר הוצאות. שכן המעבר משיטת הפרומו (מבצעים) ל EDLP הוא פי שישה יותר יקר מאשר מעבר מ EDLP לשיטת המבצעים.


פרשנות העורך: המונח EDLP תפס לו מקום של כבוד גם בקרב רשתות מזון בישראל, כאשר חלק מהם, ניסו לבצע מעבר משיטת המבצעים לשיטת ה EDLP. בעיה נוספת המתגלה מידי פעם במעבר זה, היא כי הציבור הנחשף לתקשורת השיווקית המקדמת את ה EDLP אינו משתף פעולה, ובדיקות מראות כי לעתים בעיניו של הצרכן לא נעשה כל שינוי. לפני מספר שנים בתחילת המיתון של שנת 2008, ניסתה רשת קרפו הצרפתית לעבור ל EDLP אך הציבור סבר כי מחיריה עדיין גבוהים כפי שהיה קודם לכן.


הכתבה פורסמה באתר Trends-news.co.il


אולי יעניין אותך

מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
דני קליש קרדיט צילום דרור סתהכל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

פרקט למקלחת
ניר צוק
עדי אשכנזי ודדי דדון. צילום אלון שפרנסקי