מחקר בינלאומי: נשים יודעות לקנות בזול יותר ולנצל הנחות

מחקר בינלאומי שערכה חברת ההייטק אופטימוב (Optimove) מגלה שנשים יודעות לקנות בזול יותר מאשר גברים ולנצל הנחות.



מחקר המבוסס על ניתוח רכישות של 66 מיליון לקוחות באתרי קניות און-ליין, העלה שנשים מבצעות 2.5% יותר עסקאות רכישה באינטרנט מאשר גברים, אולם הסכום הממוצע לכל רכישה נמוך יותר. הסיבה לכך שנשים נוטות לנצל את מסלולי ההנחה בשיעור גבוה ב-7% מאשר גברים, שפחות נוטים להתמקד במבצעים אלא קונים באתר לפי תכנון מראש או את הפריט המוצג בפניהם באותו הרגע.



הבדל מענין נוסף בין המינים הוא שנשים הן לקוחות נאמנות יותר. 50% מהמזמינות חזרו והמשיכו להיכנס לאותם אתרי הקניות כדי לבצע בהם הזמנה נוספת, לעומת 40% בלבד מהגברים. לכן הן גם נהנו מהטבות של לקוחות חוזרים.



לדברי משה דמרי, מנהל החטיבה האסטרטגית בחברת אופטימוב, המסקנה של המחקר היא שבאופן קצת מפתיע מנקודת ראותם של אתרי הקניות נשים נחשבות לקהל פחות רווחי מאשר גברים בטוח הקצר, אולם הסיכוי שהן תהפוכנה ללקוחות ארוכות טווח גדול יותר. לכן ההנחה של חלק מהחברות שאפשר למכור לנשים במחירים גבוהים יותר מאשר לגברים מתבררת כהפוכה למציאות וכדאי לעודד אותן לקנות דווקא במסלולים של הנחות מיוחדות לימי הולדת וארועים, צבירת נקודות ועוד שמגדילים את הנאמנות שלהן לאורך זמן.



חברת אופטימוב מלווה 300 חברות ואתרי קניות בניהול נבון של לקוחותיהם הקיימים, זאת באמצעות מודלים וניתוח מאפייני קניות. החברה הוקמה על ידי היזם פיני יקואל המשמש כמנכ"ל ויש בה 160 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון.


אולי יעניין אותך

ביחד בשבילך (1)
יחצ אמריקן אקספרס
מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

נופר ממרוד, סמנכ'לית שיווק תדיראן קרדיט יחצ
Prime team
מרכז חומוס האסלי עזריאלי שרונה