קמפיין כשרות אינטרנטי עוקף בג"צ

לפני כשבועיים בגץ פסק כי על פי חוק איסור הונאה בכשרות, כל עוד אין בעסק תעודה רשמית מטעם הרבנות הראשית לישראל, אסור להציג בו "מצג כשרותי" כתוב כלשהו, גם אם הדבר נעשה במילים עקיפות כגון "השגחה" או "פיקוח".



בארגון הכשרות הקהילתית 'השגחה פרטית' אשר הפסיקה מוכוונת בעיקר אליו, לא התייאשו מהר כל כך מהפסיקה ומעבר להכנת תעודה חדשה ללא הסממנים האסורים, שחולקה לבתי העסק שתחת השגחתם, יצאו שם בקמפיין רשת הקורא לציבור לצאת ולאכול בבתי העסק הכשרים שאינם יכולים להעיד זאת על עצמם, ולהעיד על כך עבורם.



בפוסט, שצבר עד כה כ-300 שיתופים ונחשף בתפוצה של כ-100,000 גולשים, ביקשו בארגון 'השגחה פרטית' כך:



"לנו אסור, אבל לכם מותר!

יוצאים למסעדות של השגחה פרטית, מזמינים משהו טעים, כותבים על פתק "כשר!" מצלמים ומעלים!
האשטגו #‏כשר_באמת‬


(ואת הפתק קחו אתכם הביתה, שלא יבוא פקח ויגיד שזו תעודה)".



כאמור, הפוסט צבר תאוצה במהרה ומעבר לשיתופים הרבים גם כתבים מובילים, אישי ציבור וחברי כנסת לקחו חלק ביוזמה.



הרב אהרון ליבוביץ', מייסד 'השגחה פרטית' אומר כי "לאחר פסיקת בגץ, הרגשנו שהשטח מבעבע ומתחיל לבעור, כי אנשים פשוט מאסו בשלטון הג'ובים והמונופול של הרבנות וכי לא ניתן לעצור את ההמון שפשוט רוצה לאכול במקומות כשרים בלי המסביב המיותר שנותן לכשרות טעם רע. אז הרמנו את הכפפה, העלנו את הפוסט ותוך זמן קצר התחושה שקיבלנו מהשטח אושרה לנו והבנו שזה באמת מה שהציבור רוצה.

כעת נשאר רק לבחור מסעדה, לצאת, לסעוד בכיף ובשמחה במקום כשר ולתעד את זה, כך שכל העולם ידע, גם אלו שפועלים נגד הציבור".

אולי יעניין אותך

__יעל שלביה לזר פור יו צילום מור סטודיו (2) - עותק
עיצוב ללא שם - 2025-01-19T131059
שיווק מפה לאוזן
טלי פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)