שומרים על כושר – ככה חברות ההייטק מפתות אליהן עובדים

חברות הייטק, מנסות לגייס עובדים חדשים ובפרט מחברות אחרות, וכן לשמר עובדים ותיקים בדרכים שונות. בדרך כלל, באופן טבעי, הן עושות זאת באמצעות שכר גבוה, אופציות, תנאים אטרקטיביים והטבות שונות ומיוחדות. 

אחת ההטבות הפופולאריות ביותר היא מכוני כושר וכן חוגים שונים שקשורים לתחום, למשל, פילאטיס, יוגה, ספינינג, TRX, וחוגים נוספים. חברות הייטק עושות זאת בדרכים שונות שמטיבות עם העובדים שלהם מחד ומאפשרות להם לספק את ההטבה הזאת בתנאים אטרקטיביים מבחינתן, מאידך. 

 

למה חברות הייטק עושות זאת?

ישנן סיבות שונות מדוע חברות הייטק מעניקות לעובדים הטבות כמו מכוני כושר או חוג פילאטיס בתל אביב או במקומות אחרים בארץ. הנה כמה הסברים להחלטה שלהן לנהוג כך:

  1. קליטת עובדים חדשים – כפי שציינו חברות הייטק מנסות למשוך אליהן עובדים, סטודנטים שזה עתה סיימו לימודים, עובדים שנמצאים בין עבודות ומחפשים מקום עבודה חדש, עובדים שעזבו את החברה בה עבדו או מתכוונים לעזוב ומחפשים מקום עבודה חדש. 
  2. שימור עובדים – מאחר והתחרות בשוק היא מאוד קשה, אז החברות גם מנסות לשמר עובדים ולמנוע את עזיבתם. הן יעשו זאת בדרכים שונות, בין היתר באמצעות הטבות מסוג זה. אם חברה מסוימת מעניקה לעובדים שלה אפשרות ליהנות מחדר כושר בתחומי המקום או במקום אחר, אז גם חברות אחרות ינהגו בדרך דומה. 
  3. איזון עבודה וחיים אישיים – החברות מכירות בכך שעובדים צריכים גם לנהל חיים אישיים, חיים פרטיים מחוץ למקום העבודה. מאחר והם משקיעים הרבה מאוד זמן בעבודה, הדרך הנכונה לעשות זאת היא לספק להם הטבות שונות שיאפשרו זאת. חדרי כושר היא אחת הדרכים הטובות לכך.
  4. חיזוק הקשרים החברתיים בין העובדים – חדר כושר בדומה לדברים אחרים, מהווה לא רק מקום בו אפשר לעשות פעילות ספורטיבית אלא גם פעילויות אחרות, חברתיות ושונות. בפרט כשמדובר על חוגים מסוגים שונים. מדובר על מקום בו יכולות להיווצר אינטראקציות חברתיות שונות שיכולות לעזור גם בתהליך העבודה. 
  5. עידוד אורח חיים בריא – מעבר לאינטראקציה החברתית, חברות הייטק רבות מבקשות לעודד התנהלות בריאה של העובדים שלהם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, אחת מהן היא באמצעות הטבה כגון מכון כושר או חוגים שנועדו לעודד פעילות גופנית כזו או אחרת. 

 

איך חברות הייטק עושות זאת?

ישנן דרכים שונות בעזרתן חברות הייטק מספקות את ההטבה בדמות מכון כושר או חוג כזה או אחר לעובדים שלהן. 

הדרך הפופולארית ביותר היא כמובן בנייה של מכון כושר במתחם החברה. הבעיה היא שמדובר על אופציה מאוד יקרה מבחינת החברה ולא כל אחת יכולה לעשות זאת. צריך בשביל שטח, צריך להעסיק מדריכים במשרה מלאה או חלקית, לרכוש מתקנים, לתחזק אותם, לבנות מקלחות ועוד. לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה להוציא סכומים כאלה. 

בשביל להתגבר על כך, חברות רבות חותמות חוזה עם מכוני כושר בסביבת מקום, על מנת לרכוש מנויים במחיר מוזל וכך הן מעניקות לעובדים הטבה בדמות מנוי אישי. ישנן חברות שמסבסדות את המנוי באופן מלא ויש כאלה שמסבסדות אותו באופן חלקי אך משמעותי. 

אופציות נוספות הן סבסוד של חוגים מסוגים שונים, דוגמא פילאטיס, יוגה וכדומה, ישנה גם אפשרות שהחברה תשכיר אנשי מקצוע שיעבירו חוגים לעובדים מספר פעמים בשבוע וכל עובד יבחר באיזו שעה הוא מעוניין ללכת לחוג. אפשר למצוא עוד אופציות, כולל אופציה של אימונים משותפים לכלל העובדים ביום מסוים, בין אם זה במתחם החברה ובין אם זה במקום אחר. 

חשוב להדגיש, בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות כיצד הרבה מאוד חברות הייטק וחברות אחרות מקימות קבוצות ספורט, בפרט קבוצות ריצה ורכיבה על אופניים, ומציעות לעובדים להצטרף, להתאמן ביחד תחת הדרכה של מאמן מקצועי, להתחרות בתחרויות של ליגת מקומות עבודה וכן תחרויות עממיות שונות. זה גם עוזר לגבש את העובדים ביחד וגם עוזר לעובדים לשמור על הבריאות שלהם. 

 

איך עושים את זה נכון

בסופו של דבר, אם חברת הייטק רוצה לנקוט בצעדים כפי שציינו, עליה לאפיין בצורה נוחה את הצרכים של העובדים שלה, את כל מה שעומד לרשותה מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות, ואז להחליט על הקו הנכון מבחינתה, במטרה לספק לעובדים שלה את ההטבה המשתלמת והאיכותית ביותר בתחום זה. 

אולי יעניין אותך

יד של אדם מחזיקה מפתחות של רכב חדש. ברקע רואים אוטו ספורט אדום.
מזוודת טיסה על חול בחוף אקזוטי.
resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 של הכפר של עמותת איילים בשדרות לאחר השדרוג צילום באדיבות איילים (2)
hb675gbs1_18012021110412

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 מצויינות בשירות- קרדיט המיל
 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
dolphin logo