איך לבחור גניקולוג למעקב היריון?

היריון מהווה תקופה רגישה, משמעותית וחשובה אשר מצריכה מהאישה ההריונית להישאר עם יד על הדופק לכל אורכה ולעבור את כל הבדיקות הנדרשות, אשר יעידו שמצבן ומצב העובר תקין.
מהסיבה הזאת, לבחירת הגניקולוג אשר יהיה אחראי על המעקב אחרי ההיריון יש חשיבות גבוהה.  כחלק מכך לא מעט נשים אשר עד לתקופת ההיריון היו מטופלות אצל גניקולוג מסוים, בוחנות את האפשרות להחליף גניקולוג בזמן ההיריון ולמקד את החיפוש אחר רופא בעל ניסיון פרטני והמלצות בתחום מעקב ההיריון.

מי אחראי על ביצוע מעקב היריון?
באופן כללי כל אישה בהיריון תוכלו לבחור מאחת מתוך 3 אפשרויות עבור ביצוע של מעקב היריון – הראשונה היא דרך רופא מטעם קופת החולים, האפשרות השנייה דרך רופא פרטי (כאשר, עלות השירות היא לרוב גבוהה אלא אם יש לאותה אישה ביטוח בריאות עם כיסוי ייעודי) ואפשרות נוספת היא לעבור את המעקב דרך טיפת החלב.
כאמור, רוב הנשים בוחרות באפשרות של מעקב רופא מטעם קופת החולים – ולו בגלל העובדה שהתשלום כלול בתשלום החברות החודשי באותה הקופה.
יחד עם זאת, יש גם חסרונות לבחירה באופציה זו הבאים לידי ביטוי בפרמטרים כמו: היצע לא גבוה של רופאים והקושי בהשגת תורים לזמנים הרצויים – בעיקר אם הבחירה הוא ברופא מטעם הקופה אשר נחשב כמומלץ ומבוקש.
לצד רופא הנשים, יש גם אחת מעקב היריון – מדובר בשירות נוסף אשר מוצע על ידי קופות החולים.

איך לקבל את ההחלטה הנכונה?
אז כמובן, שאישה הריונית אשר מבקשת לא להתפשר על פחות מהטוב ביותר וגם מוכנה לשלם סכומי כסף גבוהים בעבור הטוב הזה, תבחר באפשרות של רופא פרטי – כאשר היתרונות של רופא פרטי באים לידי ביטוי באפשרות לבחירה ברופא מקצועי ומנוסה ומעבר לכך, גם בפרמטרים כמו: יחס אישי וזמינות גבוהה.
יחד עם זאת, גם מי שבוחרת להגיע לרופא מטעם קופת החולים, זוכה לבחור בין מספר רופאים – בכל זאת, כל קופת חולים עובדת עם לא מעט רופאי נשים.
מהסיבה הזאת, בהליך בחירת רופא נשים לצורך מעקב היריון מומלץ לשים דגש על הפרמטרים הבאים:

  • הרקע המקצועי של הרופא – כדאי לאסוף מידע ולקרוא פרטים לגבי הרקע המקצועי והניסיון של אותו הרופא.
  • חוות דעת והמלצות של מטופלות – כדאי לנסות ולחפש המלצות מנשים אשר ביצעו מעקב היריון אצל אותו רופא ולראות איך הן מסכמות את חוויית הטיפול אצלו.
  • מיקום הקליניקה – זה אומנם נכון שלעיתים שווה להשקיע ולנסוע קצת על מנת להגיע לרופא מקצועי ומנוסה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שבמהלך ההיריון יעלה הצורך להגיע לשם מספר פעמים וזה יכול להיות גם בשלבים מתקדמים של ההיריון – ובאותם השלבים לא בטוח שיהיה רצון או נכונות לנסוע נסיעה ארוכה (כדאי לבדוק גם את הנושא של מקומות חנייה).
  • חיבור אישי עם הרופא – בסופו של דבר, יש חשיבות גבוהה ליכולת של אותה אישה לסמוך על הרופא ולהרגיש שהיא בידיים טובות. את הנושא הזה ניתן לבדוק רק אחרי הפגישה הראשונית.
  • התרשמות מהקליניקה –  האם הקליניקה בה הרופא מקבל היא נקייה ואסטטית, האם היא מאובזרת בכל מה שצריך.. איך הצוות של הקליניקה האם הוא אדיב  וסבלני וכמובן, האם האווירה היא במקום נעימה.

דגש על כל הפרמטרים הללו יכול להתוות את הדרך לעבר בחירה מושכלת ונבונה באותו רופא נשים בהליך של מעקב היריון –  ומכיוון שמדובר בתקופה מלאה בהורמונים ורגישה במיוחד כדאי לפעול על מנת להיות שלמות עם הבחירה.

אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר