איך מחזירים את הקונים (המפוחדים) לחנויות?

הקורונה הציבה בפני כולנו אתגרים רבים, בטח עבור מי שעוסקים בשיווק. העולם השתנה וקיבלנו האצה משמעותית לכיוון חוויית קניה דיגיטלית, ומנגד, אי אפשר להתעלם מכך שהעולם הפיזי עדיין כאן.


הנתונים כמובן תומכים בכך. בגלל מגיפת וירוס הקורונה, מכירות האונליין צמחו בעד 600%, ו-28% מצרכני האונליין בארה"ב הצהירו כי במהלך הקורונה, רכשו לראשונה מוצרים אונליין. ללא ספק, הקורונה היא הזרז הטוב בעולם לטרנספורמציה דיגיטלית.


לכן, זה הזמן לתת מענה לצרכים אמיתיים של קמעונאים וליצור נכסים אמיתיים. ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון טוען שיש ליצור אסטרטגיה עסקית סביב הדברים היציבים, שאתם יודעים שלא ישתנו. כך השכיל בזוס לבנות את אמזון, כעסק שנותן מענה לצרכים האוניברסליים של לקוחות – מחירים נמוכים, משלוח מהיר, ומגוון גדול של מוצרים.


אז מהם הדברים שאנחנו יודעים שלא ישתנו?


1. אמון הוא חלק חשוב מכל מערכת יחסים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במערכת יחסים צרכנית. צרכנים קונים ממותגים שבהם הם נותנים אמון.


2. חלקינו הגדול ימשיכו להנות מן הנוחות אליה הורגלנו כצרכנים, של קבלת מוצר במשלוח עד הבית וכך קמעונאים יצטרכו להתאמץ אפילו יותר, על מנת להוציא לקוחות מבתיהם.


3. מכירים את האימרה שרכישת לקוח קיים עולה פי 3 משימור לקוח קיים? – בתקופת הקורונה, הרבה בעלי עסקים מצאו עצמם ללא יכולת תקשורת בסיסית עם לקוחותיהם הקבועים, מכיוון שלא דאגו מראש להיערך ולאסוף את פרטיהם.


4. לקוחות אוהבים הפתעות. הסיכוי שלקוח קבוע שמקבל מתנה בהפתעה, לחזור ולרכוש בבית העסק עולה בכ-50%.


אז מה יכולים בעלי עסקים לעשות, על מנת להשיב את הצרכנים לחנויות?


להקים מועדון לקוחות דיגיטלי ולתת הטבה מיידית למצטרפים חדשים. כמובן שלא לשכוח לתת גם הטבות אישיות נוספות, כמו הטבת יום הולדת והטבת יום נישואין.


להעניק ללקוחות שובר דיגיטלי עם מזהה ייעודי ושונה לכל לקוח. אין לקוח שלא ישמח לקבל שובר דיגיטלי חד ערכי, על מוצר שרכש בעבר או מוצר משלים. לדוגמה, סביר שלקוח שרכש לפני 6 חודשים נעלי ספורט, יצטרך זוג חדש.


זוכרים את כרטיסיית האוטובוס של פעם? זה הזמן לייצר כזו, כמובן שדיגיטלית. היא תאפשר לכם כבעלי עסקים לייצר תזרים ומהר והלקוחות הסופיים יקבלו חווית קנייה נהדרת. לדוגמה, לקוח של חנות אופטיקה ישלם מראש על שנה – 12 חבילות עדשות חודשיות, יקבל סמס פעם ברבעון, שמחכה לו חבילה רבעונית של עדשות מגע. מעבר לחוויית הקניה לצרכן, בעלי העסקים מקבלים פה מוצר שמאפשר יצירת תזרים משמעותי כבר כעת.


לסיכום, הקורונה שינתה את דפוסי הצריכה, אך בעלי עסקים שהשכילו להתכונן לכך, בהחלט רואים את פירות המאמצים גם עכשיו. מי שלא, יכול עדיין להצטרף למהפכה באמצעים פשוטים יחסית שיסייעו להחזיר את הלקוחות לחנויות, בין אם מדובר בחנות וירטואלית או פיזית.


הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית 2link, המספקת פתרונות שיווקיים וטכנולוגיים לחברות. www.2link.co.il

אולי יעניין אותך

dror15
eren1
eran-rotem22
hila10
F0_0316_0200_eran-rotam
tzroya

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349