אישיווק השבוע: ד"ר יוסי כהן, ELG בית השקעות נדל"ן


· שם החברה: ELG בית השקעות בנדל"ן. עיקר פעילותה באיתור נכסים בעלי פוטנציאל השבחה גבוה, רכישתם והצעה למשקיעים להצטרף אליה כחלק ממימון העסקה מיד בתחילת תהליך ההשבחה, למען מינוף הרווח עבור המשקיע.



· מספר עובדים: 14



יוסי כהן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח אסטרטגי ב- ELG, הוא מומחה לפיתוח עסקי שיווקי בגישה חדשנית, המשלבת בין פיתוח הון אנושי ולמידה ארגונית בתחום השיווק. מחבר הספר "26טעויות בניהול השיווק אל תעשה ותצליח"


ספקי שיווק: ריאלי, סימה אברן, רדיוס 100FM , גוגל.



באיזה מהלך שיווקי אתה גאה במיוחד?
לאחרונה סיימנו בפארק הייטק אשדוד שיווק של 270 יחידות, בשני מגרשים, עליהם ייבנו 4 מגדלים המיועדים למשרדים, בהיקף כולל של כ- 90 אלף מ"ר. מדובר בפארק רחב הידיים, המהווה מרכז תעשיות עתירות ידע והינו פרויקט הדגל של העיר אשדוד. בתהליך המכירה, הצלחנו להימנע מעלויות פרסום גבוהות הנהוגות בענף וזאת על ידי תכנון מדויק ומשולב של מערכת השיווק, אימוץ מודל עסקי ייחודי, היזון חוזר והכנסת שינוים בהתאם לתגובות שקיבלנו מהלקוחות השונים לאורך הדרך.



זהו המודל שאימצנו:





ההצלחה הגיעה באופן כמעט מיידי. תגובת הלקוחות הייתה מצוינת והמערכת הכילה בהצלחה את הביקוש ותפקדה כראוי לנוכח השינויים שנעשו בדרך. ולראיה, יעדים שנקבעו לתקופה של 18 חודש מומשו במלואם לאחר 14 חודשים בלבד.



מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
מיצוב הענף ותפיסות קיימות. בגין אירועים שונים שהשפיעו על התודעה הציבורית, כגון סוגיית ענבל אור, חברת אדמה ועוד, אנו נאלצים לעבוד עם קהל לקוחות פוטנציאלי חשדן. אני חושב שמשימת יצירת אמון מחייבת חשיבה הוליסטית וניהול חלקים מוחשיים ובלתי מוחשיים בצורה מותאמת אל מול הלקוחות. היום יותר מכל זמן אחר, בהקשר המדובר, צריך להיזהר ממכירות אגרסיביות ולבטוח בשיטות שיווק בעיקר בחלק הפסיכולוגי של העניין. מחקרים בתחום הפסיכולוגיה וכן יישום שיטת
NUDGE , עוזרים לנו במשימה הסבוכה.



טיפ למתחילים בעולם השיווק:
שיווק היא מתודה הדורשת ידע רב ככל שניתן. אין להסתמך על אינטואיציות בלבד.
אני מציע להתעדכן במידע הרב הקיים בתחום, לקרוא ולעשות רפלקציה בכל הקשור ליישום המידע. תפקיד השיווק בארגון כיום הוא קריטי, השיווק חוצה את גבולות הארגון וברוב המקרים הוא הגורם לכישלון ו/או הצלחת הארגון, לכן, כפי שהסברתי, חשוב הידע.



פעילות שיווקית שהרשימה אותך
אני עוקב אחר מגוון רב של חברות בארץ ובעולם. אין פעילות אחת שהרשימה אותי מעל ומעבר, יש לעומת זאת פעילות ענפית שבעיני בלטה – זו של יצרני הרכב השונים.
עוצמת התחרות בתחום הרכב גדלה בשנים האחרונות והענף, תחת אילוץ, שינה את פרדיגמת השיווק שלו ובגדול.

דוגמה טובה היא של חברת פרארי אשר יצרה דגמים שנמכרו בהזמנה מראש ובמחירי שיא, דגמים אשר יועדו לנסיעה במסלולים בלבד, בהזמנה מראש ותשלום נוסף בגין ההוצאות. על ידי יצירת רף גבוה, חוסר זמינות המוצר ותנאים קיצונים לבעלות על המוצר, יצרה החברה שיאי מכירות חדשים.



השאלון האישי:


איזו דמות השפיעה עליך?


בתחום החשיבה האסטרטגית AL RIES. נפגשתי אישית עם האיש המרשים.



עבודה ראשונה?
אצל אבא במחסנים, בגיל 16 סחבתי קרטונים וארזתי מוצרי צעצועים.



תכונה חשובה למנהל שיווק?

היכולת להילחם בדעות פחות מקצועיות הקיימות בתחום השיווק בארגון, על מנת להשיג את מבוקשו ויעדיו כפי שהוא מאמין בהם. לרוב, משמעות הדבר היא לעמוד "לבד" אל מול המערכת כולה.



מקור ידע מקצועי שימושי
מגוון המקורות אדיר: אני קורא הרבה דרך גוגל סקולר, ספרות מחקרית מקצועית דרך אתרים מקצועיים כגון:
EBSCO.



בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
קפה גרג תמיד נעים לי.



מהו ג'וב חלומותיך?
אני מקיים אותו, ניהול אסטרטגי ומחקר בחברת
ELG בית השקעות בנדל"ן



חופשה חלומית:
הוואי, עדין לא הגעתי לשם.

אולי יעניין אותך

 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7
yoni7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר