אמון הציבור: פרסומת דיסקונט החדשה-הטעיית הציבור


הבוקר פנתה עמותת אמון הציבור ליו"ר הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, נורית דאבוש, ולבנק דיסקונט בעקבות פרסומת של בנק דיסקונט בערוצי הטלוויזיה לפיה עשרות סניפים של הבנק פתוחים עד לשעה שמונה בערב.



"לפי מידע שקיבלנו", נכתב במכתב הפניה, "בניגוד למוצג בפרסומת, הפעילות המרכזית בסניפים כפי שהיא נהוגה בשעות היום, אינה מתקיימת בשעות הערב".



לטענת אמון הציבור, בכניסה לסניפים באזור שבו ממוקמות, מזה שנים, עמדות כספומט, טלבנק ומסוף מידע, עומד נציג של הבנק ומסייע ללקוחות בתפעול המכשירים וכן מבצע עבורם מספר פעולות מצומצם. המרחק בין פעילות זו במבואה לסניפים לבין פעילות מלאה של סניף פתוח, כפי העולה מהפרסומת, הוא מרחק רב מאוד. בוודאי שעל סמך פעילות כזו לא ניתן לטעון כי הסניף פתוח.



בנק דיסקונט מצידו החליט בינתיים שלא להכחיש. "ב'אזורי המפגש' שבסניפים ישנה עמדה מאוישת על ידי בנקאי שיכול לעזור בביצוע הפעולות ולתת פתרונות, שיחסכו ללקוח את ההגעה בשעות בהן הסניף פתוח, גם אם הם לא פתרונות מידיים. מדובר בשירות עבור אנשים המעוניינים בבנקאות מהירה. בנוסף, ישנם חמישה סניפים בקניונים מרכזיים בארץ בהם הסניף על כל שירותיו פועל עד השעה 22:00 בלילה, וחמישה סניפים נוספים שפועלים בקונספט ייחודי המותאם לאזור בו הם ממוקמים, כמו למשל קמפוס הר הצופים בירושלים, אשר פועלים עד השעה 20:00 בלילה", אומרים בהנהלת הבנק.



על פי הקבוע בכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (אתיקה בפרסומת בטלוויזיה), חל איסור חמור על בעל רישיון לשדר תשדיר פרסומת המכיל טענה שאיננה אמת או שעלולה להטעות צופה סביר.



גם לפי חוק הגנת הצרכן מדובר בהטעיה אסורה. זאת הסיבה שעמותת היא זו שפנתה במקביל לבנק עצמו ולא רק למועצת הרשות השנייה בדרישה לתיקון ההטעיה.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

אביבי מטבחים מתחם בני ברק צילום אמיר אליסיאן
Altman x Gali_Srutonim
מוקאפ