חג השבועות הוא לא רק חגן של הגבינות – שבועות מתאפיין כחג הארוחות החלביות בהן מהווה הפסטה מרכיב עיקרי. חברת אסם מדווחת כי מכירות הפסטה בחודש מאי השנה עלו ב- 35% לעומת הממוצע בשאר חודשי השנה. מכלל המגוון הרחב של מעל 30 צורות וסוגי הפסטות שמשווקת אסם, ספגטי הינה הצורה הנמכרת ביותר בישראל ומהווה כ-20% מכלל המכירות.
למרות הגידול שנירשם החודש, צריכת הפסטה לנפש בארץ עדיין נמוכה מהממוצע העולמי – 4 ק"ג לנפש, לעומת 6 ק"ג ממוצע עולמי. לצורף ההשוואה, באיטליה עומדת הצריכה לנפש על 28.5 ק"ג, בארה"ב 9 ק"ג ובניו זילנד 1.7 ק"ג בלבד. לדברי סתיו יואלי, מנהלת השיווק של החטיבה הקולינארית באסם "אסם, כמובילת שוק הפסטה בישראל, שמה לה למטרה להגדיל את שוק הפסטה בכ- 10%. מטרתנו היא להעמיק את השימושים ולהרחיב את הזדמנויות הצריכה – כלומר, להגביר את מודעות הצרכנים למבחר האפשרויות הגלומות בהכנת מאכלים על בסיס פסטה, במגוון רחב של סוגי ארוחות. זאת, באמצעות הדגשת חווית האכילה הפועלת על כל החושים, הפצת מתכונים משודרגים והשקת צורות חדשות וחגיגיות המתאימות לארוחות מיוחדות".
מנתוני סקר שערכה החברה בקרב הגולשים, חובבי הבישול, בנושא הרטבים המועדפים עליהם לפסטה עולה כי 45% מהגולשים מעדיפים את הפסטה שלהם בליווי רוטב עגבניות, 35% מעדיפים רוטב שמנת ו- 14% אוהבים את הפסטה שלהם כשהיא מלווה ברטבים על בסיס שמן זית.