בזכות לב אחד קטן – המעצבת שלומית אופיר תרמה 210 אלף ש"ח לתושבי העוטף והמטה להשבת החטופים

שלומית אופיר מעצבת התכשיטים המצליחה נקלעה למלחמה כשהיא מנהלת את העסק שלה בשליחות בארה"ב מרחוק. באמצעות שני פריטים שעיצבה שהפכו ויראליים בכל העולם הצליחה לגייס מאות אלפי שקלים לתרומות, והיא עוד לא סיימה

מעצבת התכשיטים המצליחה שלומית אופיר, ששמה הולך לפניה כבר 15 שנים, לה 4 חנויות בפריסה ארצית ומוכרת אונליין ובחנויות ברחבי העולם, הגיעה ל7 באוקטובר 2023 כשהיא מנהלת את העסק שלה מרחוק עקב מעבר זמני עם משפחתה לארה"ב וכמו מרבית העסקים העצמאים בארץ, גילתה שהכל נעצר. היא וכל מי שמסביבה ברמה האישית והעסקית היו מפורקים, ומעבר לצער הנורא, החשש מהעתיד ומהמצב הבטחוני, נוסף להם גם חשש אמיתי לגורל העסק, שהמכירות שלו פשוט נעצרו ביום אחד. שלומית אופיר: "בתוך הקושי, הנשים שעובדות איתי ואני ניסינו לעשות את מה שאנחנו יודעות – ליצור ולעשות טוב. תרמנו מאות תכשיטים לחיילות ונשים שפונו, הכנו ערכות חריזה לילדים שרחוקים מביתם וקיווינו לימים טובים יותר".

"תחושת האובדן, יחד עם הרצון לחבק ולתרום לאלה שנפגעו, הביאו אותי לעצב זוג תכשיטים – שרשרת וצמיד עם תליון בצורת לב עם מגן דוד חלול במרכזו, שמסמל את החור שנפער בלב של כולנו, אבל גם את המקום שתופסת המשפחה שהיא ישראל, בלב שלנו. מקום בו צומחת תקווה לימים טובים ושלווים.

פריטים שהחלטנו לקרוא להם ״לב עוטף״ ו- 20% מההכנסות שלהם נתרמו ונתרמים לשיקום יישובי וקיבוצי העוטף. העיצוב זרם ממני ברגע, והיה אינטואיטיבי לחלוטין. לא היה לי מושג שכל כך הרבה נשים ברחבי העולם יתחברו לפריטים ולמטרה שעבורם הם נוצרו.

תוך ימים בודדים שבהם סיפרנו על התכשיטים ברשתות החברתיות, הפוסטים הפכו לויראליים עם מאות תגובות ושיתופים, שהובילו למכירות של עשרות אלפי פריטים, מכל רחבי הארץ והעולם. הפריטים הפכו לסמל של הזדהות וחיבור עם ישראל, ונשים רכשו אותן עבור משפחות שלמות, קבוצות של חברות ופשוט עבור עצמן.

בעשרות התמונות שקיבלנו, ראינו איך ה״לבבות העוטפים״ שלנו הצליחו לחבר נשים יהודיות (ולא רק יהודיות) כמעט בכל מקום בעולם, היה טירוף של הזמנות לפריטים מהקולקציה. בעזרת מכירת הפריטים תרמנו עד כה 210 אלף ש״ח לשיקום יישובי העוטף ולמשפחות החטופים, ועוד היד נטויה. בנוסף תרמנו אלפי תכשיטים לנשים ונערות שנפגעו. 

הסטודיו שלנו עובד ללא הפסקה מאז, ולא רק שהצלחנו לשמר את כל העובדות שלנו בתקופה מאתגרת כלכלית, גייסנו חדשות ותיגברנו את הצוות, על מנת שנוכל לעמוד בקצב הייצור והמשלוח של מאות הזמנות בכל יום.

הקולקציה הזו הצילה את העסק שלי בתקופה הכי קשה שידע, והצילה רבים אחרים שקיבלו ויקבלו את התרומות שלנו". 

מלבד תכשיטי ״לב עוטף״, בעקבות בקשות רבות של לקוחות בתקופה האחרונה, עיצבה אופיר מספר תכשיטים נוספים עם סמלים יהודיים, שמייצרים חיבור ושייכות. וריאציות מסוגננות שלה לתכשיטים עם מגן דוד וחמסות, ופריט אחד שהיא אוהבת במיוחד – שרשרת "חי".

שלומית אופיר: "בחרתי לייצר גרסה משלי לתכשיט האיקוני, גרסה שמתבססת על כתב היד שלי, שנסרק, עובד במחשב והפך לתכשיט מנצנץ, מיוחד ואישי, כזה שאני בוחרת לעצמי".

בסדרה הזו יש גם עוד תכשיטים עם חמסות, מגיני דוד ועיצובים נוספים

 

תכשיטי שלומית אופיר

טווח מחירי הקולקציה:  88-3,000 ₪

שלומית אופיר טלפון:  077-4006725

רשימת חנויות

אתר

אינסטגרם

טיקטוק


 

*****

שלומית אופיר, שעיצבה תכשיטים למכרים ולחברים כתחביב, בחרה ללמוד עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון. היה רגע שבו הבינה שזה לא באמת 'רק' עיסוק צדדי, אלא מותג שמפרנס אותה היטב, עם קהל לקוחות הולך וגדל. זה היה הרגע שבו החליטה שהיא מתחילה לעשות את זה ברצינות. אופיר, מעצבת תעשייתית בהכשרתה, הקימה את המותג הנושא שמה לפני כ-15 שנים, ומאז הוא גדל והתפתח וזכה לקהל של לקוחות נאמנות כאן בארץ, וגם מעבר לים, בזכות החדשנות העיצובית והקו הייחודי, יחד עם תמחור נגיש שמאפשר לכל אחת להתחדש בתדירות גבוהה. הקו המאפיין אותה, הן צורות מעודנות, קווים נקיים וצבעוניות בהירה שעושה נעים בעיניים ובלב. בשנים האחרונות הוסיפה לקו המוצרים שעונים, תיקים, פריטים לבית ומוצרי נייר. הקולקציות של אופיר, מתחדשות פעמיים בשנה, והן מכילות עשרות פריטים, סביב נושא מגובש שמשתנה מעונה לעונה. לקולקציות בוחרת אופיר נושאים שמעוררים בה תשוקה והרבה השראה, ומאתגרת את עצמה בכל פעם מחדש למצוא טכניקות וחומרים חדשים – אפילו כאלה שמעולם לא חשבו שיוכלו להתאים לתכשיטים. כל התכשיטים מעוצבים ומיוצרים בישראל, בסטודיו שלה בתל אביב.
עובדות בסטודיו כמעט רק נשים, ולמרות שגברים מוזמנים להצטרף תמיד, שלומית מאמינה ביצירת מקומות עבודה לנשים, מאמינה בהן, ביצירתיות שלהן ובערך המוסף שהן מביאות איתן לעבודה.

המותג הישראלי האהוב זוכה גם להצלחה ברחבי העולם. היום ניתן להשיג את הפריטים בארבע חנויות המותג כאן בארץ ובבוטיקים ורשתות באירופה, ארה"ב, סינגפור, יפן, אוסטרליה ומדינות נוספות. באמצעות חנות האונליין מאות לקוחות מכל רחבי העולם, עונדות את הפריטים שנשלחים אליהן מהסטודיו והם מופיעים במגזינים שפעם שלומית התרגשה רק להחזיק ביד.

אולי יעניין אותך

Ashkelon,,Isr,-,Mar,21,2008:purim,Celebration,,Adloyada,Parade,On
דורין פרנקפורט, קורנית דיגיטל ואנג'לי למען נפגעי המסיבות
צילום מסך שיחה ב Ezra Live
דניאל סרפתי-צילום יחצ
מתוך אתר 'לתת רוח' צילום מסך1
דש מהשטח 4

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

לאזן את התזונה צילום הרבלייף
אביבי מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349