חברת הייעוץ האמריקנית McPheters השיקה לאחרונה את Readership.com – כלי חדש למדידת הרייטינג של מגאזינים. במסגרת זו יוכלו מפרסמים לקבל מידע 'כמעט בזמן אמיתי' על עומק הקריאה של המגאזין על ידי צרכנים ועל היקף ההפצה שלו בפועל. כך מתפרסם השבוע במגזין המקוון Trends בעריכת שמחה סיגן (www.trends-news.com).
הפרוייקט החדש מתבצע בעידוד ובתמיכה של חברות הוצאה לאור של מגאזינים כמו Time Inc. Hachette, Meredith, Parade ,TV Guide ואחרים. Readership.com תסייע בכך למפרסמים לחשב את ההשפעה של הפרסום על המכירות של מוצריהם, ובכך להוות מרכיב נוסף בחישוב ה- ROI. חברת הייעוץ היא בבעלות Rebecca McPheters המשמשת גם כיו"ר של החברה, מייעצת לכלי תקשורת מובילים בארה"ב.
לדברי שמחה סיגן, עורך Trends, הירידה בתפוצה של עיתונות מודפסת יומית והעלייה בכוחה של עיתונות האינטרנט, מאיימת גם על תחום המגאזינים המודפסים. בעוד שבאינטרנט ניתן למדוד ערכים של ROI בדיוק רב, הרי שבכלי מדיה אחרים כמעט שלא ניתן לעשות זאת. הכלי החדש יאפשר להוצאות לאור של המגאזינים להציג בפני המפרסמים נתונים מדוייקים יותר.