החשיפה לאתרי האינטרנט ע"פ סקר TIMTM חורף 2006/7: גם השנה-גוגל בראש, וואלה! מיד אחריו

החשיפה לאתרי האינטרנט ע"פ סקר TIMTM – חורף 2006/7



נתוני החשיפה לאתרי אינטרנט מובילים בישראל, וכן נתונים חדשים על מגמות השימוש באינטרנט הוצגו לראשונה אמש בקריה האקדמית "אונו" – בכנס TIMTM השנתי (מס' 2).



בטבלה המצורפת מוצגים שיעורי החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט מובילים כפי שנמצאו בסקר TIMTM (TNS Teleseker Internet Monitor) של TNS טלסקר שנערך במהלך החודש האחרון בין (20/12/06 ל- 11/1/07).



הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ- 1,165משתמשי אינטרנט בגילאי 13+ מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל. סקר TIMTM מתבצע כסקר On-Line בקרב הפאנל האינטרנטי (Access Panel) של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל (פרטים בגילאי 13+).



עפ"י נתונים ראשוניים מן הסקר, שפורסמו בשבוע שעבר, אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ – 3.9 מיליון איש ואישה (בגילאי 13+), המהווים כ- 72% מאוכלוסיית גילאי 13 +, או כ- 55% מכלל האוכלוסייה בישראל {יהודים ולא – יהודים}.



שיטת הבדיקה בסקרי TIMTM לגבי החשיפה לאתרים נעשית כמקובל בסקרי מדיה אחרים (עיתונות, רדיו וכד'), היא שיטת ה – Recall, כאשר כל נשאל בפאנל האינטרנטי נתבקש לציין האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שנבדקו.



הנתונים בטבלה שלהלן מבטאים את השיעור במדגם משתמשי האינטרנט (גילאי 13 +) שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים הנ"ל במהלך שבוע בתקופת הסקר.


אין הנתונים מבטאים כמות הקלקות או כניסות באתר כלשהו, אלא הם האומדן לחשיפה (Reach 1+), או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר.



שיעורי חשיפה שבועיים בישראל עפ"י סקר TIMTM ל- 19 האתרים המובילים לחורף 2006/7



האתר דרוג אחוזים מכלל הגולשים (13+)



(%-/+) אומדן לכמות הגולשים הנחשפים מדי שבוע לאתר באלפים


(reach 1+) URL


גוגל 1 82.7 2.2 +/- 2,915 2,766 google.com/co.il


וואלה! 2 70.1 2.6 +/- 2,498 2,318 walla.co.il


ynet 3 55.2 2.9 +/- 1,994 1,798 ynet.co.il


MSN/Hotmail.com/.co.il 4 32.1 2.7 +/- 1,195 1,011 msn/hotmail.com/.co.il


נענע 5 29.1 2.6 +/- 1,089 910 nana.co.il


תפוז 6 27.1 2.6 +/- 1,019 843 tapuz.co.il


NRG 7 23.4 2.4 +/- 887 720 nrg.co.il


שידורי קשת 8 18.4 2.2 +/- 708 556 keshet-tv.com


זאפ 9 18.1 2.2 +/- 698 546 zap.co.il


ספורט one 10 17.1 2.2 +/- 662 513 one.co.il


Yahoo 11 16.2 2.1 +/- 629 484 yahoo.com


דפי זהב 12 15.1 2.1 +/- 589 448 d.co.il


לוח יד 2 13 12.4 1.9 +/- 491 361 yad2.co.il


הארץ 14 12.0 1.9 +/- 476 348 haaretz.co.il


ספורט 5 15 11.6 1.8 +/- 462 335 sport5.co.il


דה מרקר 16 10.5 1.8 +/- 421 300 themarker.co.il


start 17 10.4 1.8 +/- 417 297 start.co.il


פליקס 18 9.7 1.7 +/- 392 275 flix.co.il


גלובס 19 9.5 1.7 +/- 384 268 globes.co.il



מסחר אלקטרוני


וואלה שופס 1 13.5 2.0 +/- 531 396 wallashops.co.il


פי 1000 2 6.9 1.5 +/- 287 187 p1000.co.il


אולסייל 3 6.7 1.4 +/- 279 181 olsale.co.il


נענע שופס 4 3.6 1.1 +/- 160 87 nanashops.co.il



מסרים מידיים


MSN Messenger 1 42.3 2.8 +/- 1,550 1,356


ICQ 2 33.6 2.7 +/- 1,247 1,061


Yahoo Messenger 3 2.6 0.9 +/- 121 58



הערות לטבלאות:



1 קבוצת וואלה! כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: וואלה! ו-וואלה! שופס.


2 קבוצת MSN / smile media כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: HOTMAIL, MSN עברית או אנגלית, סטארט, P1000, טיפו ו- MSN Messenger.


3 קבוצת תפוז כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: תפוז ופליקס.


4 קבוצת דפי זהב כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: דפי זהב וזאפ.


5 קבוצת דה מרקר כוללת: שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: הארץ ודה מרקר.


קבוצות האתרים מבוססות על אתרים הקשורים ביניהם בקשרי בעלות של לפחות 50%.



דו"ח סקר TIMTM המלא בקרב פרטים (בגילאי 13+), שממצאיו מתפרסמים בימים אלה, חושף גם את הפרופילים הדמוגרפיים של גולשי האתרים השונים וכן את רמת ה"נאמנות" (גולשים בלעדיים) או ה"חפיפה" של גולשי האתרים השונים כמו גם את המגמות בשימושים ובהרגלים אחרים של משתמשי אינטרנט בישראל.



TNS ישראל היא חלק מחברת TNS העולמית, קבוצת מחקרי השיווק השנייה בגודלה בעולם (מחזור של 2 מיליארד דולר ב- 2006). TNS ישראל מפעילה בשוק הישראלי מספר חברות מחקר מתמחות וביניהן: TNS טלסקר (מחקרי שיווק, פרסום ודעת קהל), TNS טלסקר אינטראקטיב (מחקרי אינטרנט), TNS טלגאל (רייטינג ומחקרי מדיה), TNS טלסקר מט"ר (מחקר סנסורי), TNSטלסקר מחקר איכותני, TNS מוניטור (מחקרי שיווק מתמחים), וכן מודלים ומוצרי מחקר ממותגים של TNS העולמית.



מבחר שימושים "חדשים"* ושיעור הגולשים המיישמים אותם:


(לפי סקר ™TIM דצמבר 06 – ינואר 07).



% בכלל המדגם שדיווחו כי ביצעו כל פעולה בשלושת החודשים האחרונים



נוער (13-17) בוגרים (18+) כלל הגולשים סוג השימוש


79 49 53 התכתבות בתוכנות מסרים מידיים


41 41 41 קריאת טוקבקים


21 23 22 כתיבת טוקבקים



וידאו



53 35 38 צפייה בקטעי וידיאו שגולשים מעלים לרשת


8 3 3 העלאת סרטוני וידיאו לאינטרנט בכדי לשתף אחרים


32 34 34 האזנה לתחנות רדיו באמצעות האינטרנט


39 26 28 השתתפות בפורומים או בקבוצות דיון


25 26 26 ביצוע שיחות קוליות באמצעות תוכנות (VOIP)


31 18 20 צפייה בתוכניות טלוויזיה באינטרנט (מוקלטות ו/או בשידור חי)



בלוגים



31 16 18 קריאת בלוגים


10 4 5 כתיבת בלוגים


16 8 10 העלאת תמונות לאינטרנט בכדי לשתף אחרים


16 5 7 ביקור ברשת חברתית (דוג' My Space, קהיליות וכד')



*בסקר הנוכחי נבחנו בהרחבה שימושים הנחשבים ל-"חדשים" (מעבר לשימושים הבסיסיים של דוא"ל, חיפוש מידע, קריאת חדשות וכדומה).


יש לציין כי מלבד בנושא הטוקבקים, VOIP וההאזנה לרדיו – מוצאים כי בני נוער וצעירים בכלל הינם משתמשים "כבדים" יותר בשימושים ה-"חדשים" שנבדקו.

אולי יעניין אותך

שירי וקס צילום עדו לביא (Large)
סרטן צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
אורח חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

נועם אלימלך חייל בודד של המרכז לחיילים בודדים לזכר מייקל לוין ביום הולדתו ב2023 שחגגו לו מעוצמה לחייל - צילום עוצמה לחייל (5)
Idan Keren, White Hat CTO with the OSPAs awrad - courtesy White Hat by EPAM
המשתתפים בהכרזה - צילום טיקטוק (1)