הלך השבוע: ירידים

היריד העולמי הראשון אי שם באמצע המאה ה- 19 הביא המונים לרכוש כרטיס כדי לחזות בפלאי טכנולוגיה ממדינות שונות שהוצגו באולם זכוכית ענק שכיסה את הייד פארק בלונדון. זו הייתה יריית פתיחה נהדרת לעידן הצרכנות התעשייתית שהביאה השבוע אלפי אנשים לירידים המודרניים שמספקים הזדמנות מופלאה וייחודית – לרכוש מוצרים.


את נושא הירידים שסחפו את הקהל השבוע תיאר בצורה מדוייקת כתב דה מרקר, דניאל שמיל, בעקבות יריד המכוניות שקיימה אלבר במהלך סוכות. הוא כותב כי " אם אתם רוצים לגרום להצטופפות רבתי של ישראלים במקום קטן, אתם צריכים רק להשתמש במילת הקסם 'יריד'. אמרו אותה, והלקוחות יעמדו בתורים ארוכים לצד דוכנים ביריד אוכל, יגדשו את מתחמי שבוע הספר וגם יבואו בהמוניהם לרכוש מכוניות משומשות.


בכתבה הוא מתאר: "יריד אוטומניה של אלבר משך ביומיים האחרונים כ-30 אלף איש, שנדחקו לתוך אולם אירועים בגני התערוכה בתל אביב. ביריד, שהורכב ברובו ממכוניות משומשות שהיה ניתן לרכוש עד לפני יומיים במגרשי המכירה של החברה, נוצרו תורים של שעה עד שעתיים וחצי לאנשי המכירות".


והמסקנה של שמיל: "הטקטיקה פשוטה – כדי שהלקוחות יוציאו הרבה כסף ומהר, צריך לגרום להם להילחץ קצת".


חוויית הקניה האולטימטיבית


השבוע מתקיים יריד התינוקות, שמושך אליו מאות אמהות (בעיקר) שמוכנות לשלם מחיר כרטיס של 25-35 ש"ח, עבור הזכות לסייר בין דוכני קידום מכירות. כמובן שהדוגמיות וגיו-ואווי אמורים להחזיר את ההשקעה (לפחות מבחינה פסיכולוגית). החודש יתווסף לרשימה יריד נדל"ן בחו"ל שיפרוט על אותם נימים של הצרכנים: יכול להיות שאתם מפספסים את עסקת חייכם.


את מה שמניע אנשים להגיע לירידים כדאי לכל מנהל שיווק לאמץ בחום, ואפשר לפרק לגורמים הבאים:


1. גודל – קורה כאן משהו גדול.


2. חד פעמי – ההזדמנות לא תחזור


3. המונים יהנו מהטבות – ומה אתכם ?




אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר