הלך השבוע: לברוח מהקרב השיווקי או להילחם

מאבק שיווקי מעניין מתחולל על גבי המחאה החברתית. לא מדובר על מאבק במאהל רוטשילד בין מנהיגים מקבוצות שונות, מדובר על התחרות מי העיתון הכי חברתי בישראל? ידיעות כי הוא של "העם" ? מעריב כי הוא מושך "שמאלה" ? לא זה ולא זה.



על המיתוג מתמודדים אחר כבוד שני העיתונים שהיו אמורים להיות הכי רחוקים מחברתיות – דה מרקר וגלובס. שני אלה, שהיו אמורים לייצג את הקפיטליזם במיטבו ניכסו לעצמם את המחאה החברתית. דה מרקר אומר "צעקנו קודם" וגלובס אומר "אנחנו המצאנו את הקוטג'", ובין לבין השניים שולפים לקוראים שלל כתבות על איך לחסוך שקל לשקל ומציגים תוכניות ישועה לעם מכל הבא ליד.



במאבק הזה, ידו של דה מרקר הייתה על העליונה השבוע, עם אפליקציית פייסבוק שמקיימת תחרות הצבעות על הזכות להרצות בכנס "ישראל 2021". האפליקציה מאפשרת למתמודדים העלות מצגות ולבקש מהציבור לקבל את קולם. הניצחון הזה של דה מרקר בקרב, אבל לא במלחמה, נובע משיתוף של קהל מובילי דעה בתחומי חברה והפצת הכנס לחבריהם בצורה ויראלית.



למי קראת איקיקה ?


ובשונה מדה מרקר וגלובס, לפעמים לא צריך להתרחש דבר כדי ליצור מאבק. לפעמים העיירה פשוט קטנה מידי. כך, רשת קיקה עוד לא פתחה את דלתותיה ללקוח הראשון וכבר מצאה את עצמה במשבר יחסי ציבור מול המתחרה האמיתית/וירטואלית (תחליטו אתם) איקאה.



מהלך ההשקה של רשת הריהוט החדשה יצא לדרך השבוע בעיתונות, וכל הכתבים שסיקרו את החנות החדשה לא הצליחו להימנע להשוואה לאיקאה. על אף שלא ממש מדובר באותה קטגוריה של חנויות, עשתה את שלה העובדה שהחנות החדשה נמצאת במרחק 5 דקות צפונה לסניף השרוף של איקאה בנתניה.



מהכתבות נראה שקיקה בחרה באסטרטגיה של לנסות להתעלם מקיום המתחרה. היה ניסיון הבולט להסיט את השיח לנושא עיצוב החנות והבדלים אחרים מול איקאה, אבל זה לא ממש צלח. הדברים באים לידי ביטוי בצורה מוצלחת בכתבת הארץ שכללה את המשפט: " לרגעים הניסיון להלל את קיקה מבלי להזכיר את הרשת המתחרה אף היה משעשע". כדאי לעיין ביתר הדברים בכתבה (כאן) כדי להבין את מלכודת ההשוואה אליה נכנסה קיקה בלי לעשות אפילו חצי צעד בכיוון.



הספרות השיווקית טוענת שכשאתה מוביל השוק תתעלם משחקנים קטנים שמנסים לזנב בך, וכשאתה קטן אתה יכול להשתמש באסטרטגיית ME TOO כדי להשיג נתח שוק. נראה שקיקה ניסתה לבחור כאן באסטרטגייה של מובילי שוק. לפחות לפי הקרב השבוע, זה לא היה הכיוון הנכון.



חזרה לאתמול


סדרת אינטרנט חדשה לנוער בשם UNDO נתפרה במיוחד עבור גלולת היום שאחרי פוסטינור.


על איכות התוכן של הסדרה שנתמכת בסוללת סלבס מושקעת ובראשם צביקה פיק, אפשר להתווכח. אבל בהחלט אפשר ללמוד משילוב המסר בתוכן לגבי יכולות הגלולה.כבר ב- 20 השניות הראשונות הדברים מתבררים, ומשם זה כבר לא משנה.

אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר