הלך השבוע: למצוא את הערך ללקוח בתלת מימד

כ- 550 ארגונים, לקוחות של חברת דאסו סיסטמס, הגיעו מכל רחבי אירופה לכנס השנתי של החברה. אם בעבר רוב המשתתפים בכנס היו מהנדסים מתחומי התעשייה השונים, השנה נצפתה כמות לא מבוטלת של משתתפים מענפי הקמעונאות, האופנה ומוצרי הצריכה. הדבר הוא תוצאה של מיקוד אסטרטגי של החברה במינוף יכולות התלת מימד שפיתחה דאסו לכל הענפים בשוק – יכולות עוצמתיות שנועדו במקור לסייע לפיתוח מדויק ומהיר יותר של מנועי מטוסים ומכוניות.


כדי להמחיש את המחויבות שלה לחזון התלת מימד בכל הענפים, הציגה דאסו כשמינתה מנהלת מותג שלראשונה בתולדות החברה מגיעה מחוץ לעולם התעשיה. בפני מוניקה קנג'יני, שפיתחה מותגים רבים בפרוקטר אנד גמבל, ולפני כן עבדה במשרד הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י, הוצב יעד שיובא מעולם השיווק: להפנות את הטכנולוגיה של החברה כדי לטפל בערך החשוב ביותר של הלקוחות.


"כולנו צריכים להיות אובססביים לגבי יצירת ערך", אמרה קנג'יני. "זו הדרך ליצירת צמיחה אמיתית בחברה. כל החברות הגדולות הצליחו מאחר והן מצאו את הערך. אני מאמינה שאם נשאל את עצמנו אנו יכולים לזהות את הדברים החשובים ביותר לחפש אחריהם".


הדרך אל הערך – תקשורת עם הלקוח


בדאסו סיסטמס רואים בתלת מימד לא רק טכנולוגיה אלא שפה תקשורתית. היכולת לצפות בדברים בתלת מימד הופכת את הייצוג שלהם ברור לכולם – גם לאנשי טכנולוגיה וגם ללקוחות הקצה. כך למשל, חברת בנייה עושה שימוש במודלים בתלת מימד כדי לאפשר ללקוחות לחוש כיצד הדירה שתיבנה רק בעוד כשנה שנתיים.


פתרונות התלת מימד של דאסו סיסטמס מאפשרים יותר מהצגת מוצרים בדרך חדשה, הם מאפשרים גם לבחון חווית שימוש, ומציאת הערך ללקוח. כך לדוגמא, חברה בתחום המכשור הרפואי הביתי שרוצה לפתח קונספט חדש למזרק לשימוש ביתי או מכשיר להסרת שיער בלייזר, יכולה ליצור ייצוג תלת מימד של המכשיר, לתת ללקוחות הקצה להשתמש בו בעולם הוירטואלי ולבחון האם הוא עונה על הצורך שלהם, האם הם משתמשים בו בצורה בה התכוונו בחברה, והאם קיים סיכון לשימוש לא נכון במוצר. נוצרת כאן תקשורת ייחודית, שלא מתאפשרת בצורה אחרת, בין המפתחים המדברים בשפה הנדסית לבין משתמשי הקצה.


היכולת לבחון חוויית שימוש עוד לפני שקיים מוצר ממשי כבר פועלת גם בחברות קמעונאות, העושות שימוש בהדמיית תלת מימד כדי לבחון סידור מדפים בחנויות וגם את חווית השימוש בחנות עצמה.


השימוש בתלת מימד לא גם משנה את הדרך בה לקוחות רוכשים מוצרים באינטרנט, כאשר לראשונה מתאפשר להם לחוות את המוצר בדרך חדשה. לדוגמא, בסרטון המצורף – שיתוף פעולה עם יצרן תיקים המאפשר לבדוק את השימושיות של התיק ולא רק את הצבע או הצורה.


שיווק מציל חיים


לאינטראקציה עם המוצר יש חלק חשוב בתהליך השיווק המודרני, ככל שהחוויה תהיה חזקה יותר, כך הלקוח מעורב יותר והופך ללקוח טוב יותר. משחקים הופכים לחלק חשוב בכך, והיכולת של התלת מימד לשאוב אליו את הלקוח הופך אותם לאפקטביים במיוחד.


במיני משחק בתלת מימד שפיתחה דאסו בשיתוף ארגון הבריאות העולמי, דאסו מזמינה גולשים להתנסות בחוויית ביצוע ההחייאה לנפגעי התקף לב. הגולש עובר מספר שלבים, תחת לחץ זמן, בהם הוא נדרש להעניק טיפול לדמות שהתמוטטה במשרד או במגרש הכדורגל. (ניתן להתרשם מהמשחק כאן). השילוב בין תחושת ההצלחה של השחקן, בשיתוף היכולת להשתפר במשחק והאפשרות לשתף עם גולשים אחרים – יוצרת כאן מוצר שיווקי מנצח שנועד להקטין את מספר מקרי המוות.


דוגמא נוספת להשפעה הפסיכולוגית של עולמות וירטואליים ניתן למצוא בפיתוח של החברה אשר נועד לסייע לאנשים להתגבר על הפרעות פוסט טראומטיות. כאשר הם יושבים בבית שלהם, חולים אשר מפחדים לחזור לאינטראקציה עם העולם החיצון, נדרשים לבצע משימות בעולם וירטואלי כמו לצאת לדואר או לקניות. בכך שהם חוזרים להתנסות בדברים כשהם נמצאים בבטחון הבית שלהם, הם מצליחים להתגבר על חסמים.


ואם בנושאים כאלה המשחקים מצליחים לשנות תודעה, אז בשיווק מוצרים ושירותים לבטח יש כאן הזדמנות.


אולי יעניין אותך

 דורון לימודי אנגלית, צילום יחצ (1)
pexels-karolina-grabowska-4226769
shopping-3413656_6402
jacques-torres
085
17644symantec1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר