הפסקת פרסומות: סופרבול 2020

הפרסומות הכי נצפות על פי מספר הצפיות ביוטיוב הן של אמזון, פייסבוק וג'יפ. אלו גם המותגים שגייסו את הכוכבים הגדולים ביותר – אמזון עם אלן דג'נרס הגיעה כבר ל- 60 מיליון צפיות בפרסומת שלה, פייסבוק עם 21 מיליון צפיות על הכתפיים של סילבסטר סטלון, וביל מריי – לראשונה בפרסומת טלוויזה, הביא את ג'יפ ל- 23 מיליון צפיות.



אבל אל מול התוצאות האלה, נראה שהשנה היו אלה המסרים שניצחו



השנה, 2020, נראה שהמסרים המדויקים תפסו את מקום ההפקות הגדולות. זה לא שהמותגים הגדולים לא היו שם ולא שלפו את הסלבס לאוורור, אבל הרבה הרגיש ממוחזר, ודווקא המותגים הקטנים היו אלה שהצליחו לפצח. קחו את Quibi – רשת הזרמת וידאו לפרקים קצרים של עד 10 דקות. הטוויטר של הנטפליקס. היופי הוא שהרשת תושק רק באפריל, והיא כבר עולה לבמה המרכזית, עם מסר ברור שנשאר איתך הרבה אחרי שהפרסומת מסתיימת. הסצנה מוכרת לעייפה: שודדים בורחים מהבנק עם התיקים, הם מחכים לרכב המילוט, אבל הנהג שצופה מודיע: אני מגיע תוך קוובי – פחות מ- 10 דקות. עד אפריל המסר הזה יישאר עם הקהל.







רשת הפיצריות Little Ceazers הציבו במרכז הקמפיין שלהם את המסר "הדבר הכי טוב מאז המצאת הלחם הפרוס". קופי מעולה שמציב את הפיצה – לא בעמדת בידול מהמתחרים – אלא כקטגוריה בפני עצמה. הקמפיין עצמו מציג הלחץ בחברה ש"המציאה" את הלחם הפרוס למצוא רעיונות חדשים להתמודד עם התחרות מצד "הדבר הכי טוב הבא".






צ'יטוס, לא חברה קטנה, אבל גם היא מצליחה ליצור בפרסומת שלה זיהוי ברור למוצר הפופקורן שלה – אצבעות צ'יטוס. עם צ'טוס פופקורן האצבעות שלך נותרות מוכתמות בכתום. במרכז הקמפיין, עובד במשרד שמגלה שעם אצבעות צ'יטוס אנשים לא מבקשים ממנו עזרה. בליווי השיר Cant’s Touch This המיתולוגי המסר שוקע היטב.





גם פפסי לא חברה קטנה, אבל נראה שהצליחה היטב. גם הפעם היא תוקפת ראש בראש נגד קוקה קולה, אבל הפעם נראה שיש כאן פניה ממוקדת לקהל האפרו אמריקאי – עם מיסי אליוט וגרסה לרולינג סטונס: "אני רואה דלת אדומה, ואני רוצה לצבוע אותה בשחור".





מה עוד היה לנו מעניין?


כמובן שישנה פינת הגאווה המקומית, עם סודה סטרים. הפעם אולי בהשראה מהגשושית הישראלית שכמעט הגיעה לירח. צוות מגיע למאדים, מצליח לאסוף דוגמית מים מהמדבר המאדימי, רק כדי שאחד מחברי הצוות יגיז אותה בסודה סטרים של מעבורת החלל. גם הפעם פרסומת שמצליחה לשעשע, וגם מתחברת לקו שהחברה מובילה כבר כמה שנים של חסכון בבקבוקי מים. לצפיה



מותג הקוסמטיקה OLAY שעוד רגע מושק בישראל על ידי פרוקטר אנד גמבל בחר להתמקד באג'נדה חברתית, לקידום נשים במקצועות הנחשבים לגבריים. המותג גם יתרום דולר על כל שיתוף בטוויטר לעמותה המעודדת נערות לעסוק בתחומי הטכנולוגיה.




פייסבוק מפרסמת בפעם הראשונה בסופרבול , ודווקא בוחרת להתמקד בקידום קבוצות פייסבוק. עבור אנשי שיווק הפרסומת בהחלט מעניקה חשיפה מעניינת למיקוד של פייסבוק בשנה הקרובה.



המרגשת: גוגל מסייעת לאדם מבוגר לזכור את אשתו. . הפקה מינימליסטית וחכמה.



דונלנד טראמפ נגד מייקל בלומברג


פתח של שנת בחירות, והמועמדים העשירים בהיסטוריה של ארה"ב לא יפספסו הזדמנות להיות שם עם כל אמריקה. אז היה לנו את דונלד טראמפ מפאר את עצמו, ומנגד את מייקל בלומברג מאפשר לאחרים לפאר אותו. שניהם מציגים פוליטיקה במיטבה – זה את שלו וזה את שלו.



ובפינת הפטריוט: באדווייזר דווקא השנה נראו פחות פרסומות בגזרת הפטריוט, אבל באדווייזר ממשיכה את הקו השורשי האמריקאי של השנים האחרונות, ועושה את זה טוב. הפעם היא מציגה את המשמעויות של הביטוי השלילי "אמריקאי טיפוסי", אבל בליווי רגעים יפים של החברה האמריקאית. חייל חוזר הבית "ללא הזמנה מוקדמת", "אדם מוריד חולצה באמצע הרכבת" כדי לתת אותה להומלס וכו'.




ו



אחרון, הפרסומת לבאד לייט – נתנה לצופים לבחור את הסיום עוד לפני הסופרבול. גם אם לא פרסומת גדולה, האפקט עבד.



ולסיום, חביבת העורך:



אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)
effie(2)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר