חברת מעדנות מחזקת את אחיזתה בקטגוריית הבורקס ומשיקה סדרה חדשנית של בורקס משפחתי תחת השם "צ'וקור – בורקס משפחתי".
כרמית לזר, מנהלת שיווק מעדנות, מוסרת כי: "השקענו מחשבה רבה בפיתוח המוצר החדש. השקת הסדרה הינה סיום של תהליך שארך שנה וכלל השקעה בטכנולוגיה, מו"פ וסקרי צרכנים. השקת בורקס הצ'וקור, תחת הקונספט החם והביתי, פונה למשפחה כולה, ונותנת מענה למגמת צריכת מזון, המשלבת טעם ואיכות עם ערך מוסף של כיף והנאה סביב המפגש המשפחתי".
מה זה צ'וקור?
בתורכית הפירוש של צ'וקור הוא חבל. התורכים על פי המסורת המשפחתית מייצרים את הבורקס בצורת חבל ולאחר מכן מגלגלים לצורת שבלול. גם במטבח הבולגרי צורת השבלול (צ'וקור) פופולארית מאוד, והמלית משתנה לפי העונה והחשק מחצילים ועד תרד עם גבינה.
מסקרים שנערכו, עולה כי גם מבוגרים וגם ילדים אוהבים בורקס בעיקר בארוחת הערב וכי הארוחה המשפחתית המשותפת היא בדר"כ בערב. במעדנות התאימו את גודל בורקס הצ'וקור לרוח חווית האכילה המשותפת של בני משפחה.
שוק הבורקס בישראל מגלגל 89 מיליון ₪, מעדנות מחזיקה ב- 56% נתח השוק. (נילסן, שנתי 2005, כספי).