כמדי שנה מושכים כנסי Dreamforce– כנס הלקוחות השנתי של Salesforce.com, עניין רב. לא לחינם נבחרה חברת Salesforce.com ממש לאחרונה כחברה החדשנית ביותר בדירוג 100 החברות החדשניות של פורבס, תוך שהיא מקדימה חברות כמו: אפל, גוגל, מיקרוסופט, אורקל, פייסבוק, אמזון ואחרות. Salesforce.com היתה הראשונה שהכריזה על חזון הרשת חברתית ארגונית. לאחרונה קראנו כי ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט ויבמ הולכות אחריה ופועלות כל אחת בנפרד כדי לפתח רשת חברתית לארגונים.
יותר מדואר אלקטרוני
מהפכת הרשתות החברתיות מתרחשת בכל העולם. מספר המשתמשים ברשתות חברתיות עולה כבר על משתמשי דואר אלקטרוני. כמעט רבע מן הזמן שמושקע און ליין מוקדש לרשתות חברתיות כמו פייסבוק. במקביל, אנשים נכנסים לאינטרנט יותר דרך הסמארטפונים מאשר דרך המחשב ולכן צריך לשלב יישומים ארגוניים ולא רק יישומים פרטיים במובייל.
בכנס חווינו כיצד ניתן לקחת את תפיסת הרשתות החברתיות שאנו מכירים ולהעתיק אותה לסביבת הארגון ובדרך זו לחולל מהפכה חיובית בארגון עם הבאת ה- Social Enterprise, המשלב את עולם המובייל, הרשתות החברתיות ומיחשוב הענן. למימוש החזון הכריזה Salesforce.com על שורה של פתרונות חדשניים עבור הארגון החברתי או הארגון השיתופי, אשר הופך את שיתוף המידע ברשת החברתית הארגונית ליתרון עסקי הן לעובדי החברה, ללקוחות והן לשורת ההכנסות של החברה.
להלן סקירה אודות הפתרונות החדשים המהווים חלק מן הרשת החברתית הארגונית:
Chatter Now – כלי המספק שיתוף מידע בזמן אמת על ידי כך שהוא מאפשר למשתמשים לראות מתי הקולגות שלהם און-ליין, לצ'וטט איתם מיד ולחלוק את המסך מבלי לעזוב את הרשת החברתית הארגונית המוצר של SF לרשת החברתית הינו צ'אטר;
Chatter Customer Groups – בפעם הראשונה, משתמשי הרשת החברתית הארגונית צ'אטר יכולים להזמין אנשים מחוץ לארגון שלהם לרשת צ'אטר על מנת לשתף מידע ורעיונות. משתמשי צ'אטר יכולים להזמין לקוחות ושותפים לשיתוף בקבוצות פרטיות ומאובטחות. הכלי צפוי להגדיל את השיתוף מחוץ לגבולות הארגון;
Chatter Approvals – באמצעות כלי זה משתמשים יכולים לנקוט פעולה על כל תהליך אישור שמגיע דרך צ'אטר. ניתן לאשר הנחות ללקוחות, החלטות עסקיות , בקשות לחופשה ועוד באמצעות צ'אטר. תהליכי אישור כוללים גם הערות בדרך ומסמכים קשורים המסייעים להגדיל את היעילות ולקבל החלטות על בסיס מידע;
Chatter Service – הכלי לשירות לקוחות עצמי. עם Chatter Service, לקוחות יכולים לשאול שאלה כפי שזה נעשה ברשתות החברתיות ולקבל את התשובה במהירות מתוך בסיס המידע הארגוני, מומחי הקהילה או נציג שירות. ניתן לחבר את Chatter Service לרשתות חברתיות ציבוריות כמו פייסבוק על מנת להרחיב את הקהילה.
Data.com – כלי המספק למומחי מכירות ושיווק את המידע לו הם זקוקים על מנת לתכנן באפקטיביות, לתכנן ולהוציא לפועל מבצעי שיווק ומכירות מתוך ה- CRM.
"חזון הארגון החברתי שלנו משנה מן היסוד את הדרך שבה ארגונים משתפים פעולה, חולקים רעיונות ומנהלים את המידע", אמר מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce.com בכנס. בתור הזוכה במקום הראשון בדירוג החדשנות של פורבס ייתכן שכדאי להקשיב לו.
הכותבת היא מנכ"לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים, נציגת Salesforce.com בישראל