Allmarketingמביא כמה נתונים שיווקיים על החג הכי זוהר: סמיכות הזמנים בין החנוכה לחג המולד תוביל לגידול בשוק הצעצועים והמתנות לעומת תקופת החנוכה אשתקד. היקף המכירות של משחקים, צעצועים ומתנות בכלל השוק צפוי להסתכם בכ – 180 מיליון ₪, ועוד…
על – פי הערכותיו של אבי כץ – יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת "כפר השעשועים", צפוי שוק הצעצועים והמתנות לקראת החנוכה והכריסטמס לגדול ב-30% לעומת תקופת החנוכה אשתקד, ולהיאמד בסכום של כ – 180 מיליון ₪.
לקבוצה, שבמסגרת השותפות העסקית בינה לבין "הרבוע הכחול", משווקת את מוצריה גם בכל סניפי רשת "מגה" צפוי היקף מכירות של כ – 60 מיליון ₪.
לקראת החנוכה ובמהלכו, יימכרו בישראל למעלה מ -3 מיליון סביבונים, בהיקף של כ – 8 מיליון ₪.
קבוצת "כפר השעשועים" צפויה למכור בסניפיה ובחנויות ה"מגה" סביבונים בהיקף של כ – 2 מיליון ₪.
מקבוצת "כפר השעשועים" נמסר, כי למעלה מ – 60 קונטיינרים, הכוללים סביבונים, חנוכיות ומתנות מבוקשות במיוחד, כבר יובאו לארץ.
"קיימת נכונות גבוהה להשקיע סכומים גדולים יותר במשחקים ובמתנות לקראת חג החנוכה. הילדים, שמנהג מעות החנוכה, מאפשר להם לקבוע באופן עצמאי את היקף ואופי הרכישה, מחפשים צעצועים ומשחקים מתקדמים ו"הייטקיים", הוסיף כץ.
סמיכות הזמנים בין החנוכה לחג המולד, אף היא משחקת תפקיד בגידול הצפוי במכירות בשוק הצעצועים והמתנות. השקעת סכומים גדולים יותר במתנות ובמשחקים ניכרת גם בקרב האוכלוסייה הרוסית, שמציינת ברובה את חג-המולד ומשמרת את מנהג חלוקת המתנות בחג.