תוספת של 50 מיליון דולר לתקציב השיווק של משרד התיירות תביא בתוך שלוש שנים להגדלת מספר התיירים לכ-4 מיליון, יותר מכפליים ממספרם כיום – זו הנחת היסוד שעומדת במרכז תוכנית השיווק של משרד התיירות לשנים 2009-2007. את תוכנית השיווק התלת-שנתית של משרד התיירות הציגו הבוקר מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ, וראש מנהל השיווק במשרד, סמנכ"ל בכיר אורן דרורי, במהלך יריד התיירות הבינלאומי IMTM שיינעל הערב בת"א.
המהלך המרכזי שחשף איצקוביץ במסגרת התוכנית הוא הקמת צוות (Board) שיווק משותף למשרד התיירות ולנציגי תעשייה, שיתכנס באופן שוטף לצורך יישום פעולות שיווקיות. הצוות יעסוק גם בביצוע מעקב משותף אחר ביצוע התוכניות.
תוכנית השיווק שהוצגה הבוקר מבוססת על דרישתו של שר התיירות הרצוג ממשרד האוצר להגדלה משמעותית של תקציב השיווק. התוכנית מתחלקת לשלושה תרחישים: על-פי התרחיש הראשון, יקבל המשרד תוספת של 50 מיליון דולר; על-פי התרחיש השני יקבל המשרד תוספת תקציבית כך שתקציב השיווק הכולל יעמוד על 50 מיליון דולר; על-פי התרחיש השלישי, לא תתקבל תוספת תקציבית כלל.
לדברי השר הרצוג, משרדו ימשיך להיאבק למניעת מצב זה ולקבלת התוספת המבוקשת. "הגיע הזמן שהממשלה והאוצר יבינו שכל תוספת לתקציב השיווק תחזיר למשק ולכלכלה הכנסות ישירות ותניב מקומות עבודה חדשים", אמר הרצוג, "המשך המצב הנוכחי צפוי להביא לסטגנציה בתחום השיווק, ויהפוך את יכולתנו להביא לצמיחה בענף התיירות למשימה בלתי אפשרית. כזכור, מסקנות דוח ארנסט & יאנג קבעו שכל דולר שיושקע בשיווק ישראל בעולם יניב לכלכלה הישראלית תשעה דולרים נוספים".
התוכנית המבוססת על התרחיש הראשון – תוספת של 50 מיליון דולר (325 מלש"ח) – היא המהפכנית והאופטימית מכולן, וצפויה כאמור להביא לכ-4 מיליון תיירים כבר בשנת 2009. במסגרת תוכנית זו, ינותב התקציב לפעולות של יצירת ביקוש ושינוי תדמית בארבע ארצות נבחרות (ארה"ב, גרמניה, בריטניה וצרפת), ויצירת ביקוש בארבע מדינות נוספות (רוסיה, איטליה, אירלנד וסקנדינביה). לדברי המנכ"ל איצקוביץ, "זו התוכנית היחידה מבין שלוש החלופות שתאפשר פריצת דרך ממשית בתיירות הנכנסת, תוך שינוי תדמית משמעותי כתוצאה מנוכחות מאסיבית ורציפה על מפת התיירות העולמית". לדבריו, רק היקף השקעה שכזה יאפשר לישראל ליישר קו עם מדינות שכנות שהשקיעו סכומים אדירים בשיווק, ביניהן תורכיה (120 מיליון דולר), קפריסין (60 מיליון דולר) ומצרים (למעלה מ-50 מיליון דולר).
החלופה השנייה, תאפשר על-פי משרד התיירות שינוי תדמיתי במדינה אחת בלבד (ארה"ב). לצד זה יתאפשר ביקוש ממוקד בחמש ארצות מקור נבחרות (גרמניה, בריטניה, צרפת, רוסיה ואיטליה). תוכנית זו צפויה להביא לתוצר מצטבר משמעותי כבר בשנה השלישית – למעלה מ-3 מיליון תיירים ב-2009.
החלופה השלישית, לפיה התקציב יוותר ללא תוספות (סך של 100 מלש"ח בלבד), תהווה להערכת אנשי משרד התיירות מכה אנושה לענף, ותאפשר למשרד פעולות "תחזוקה" בלבד: שימור צינורות שיווק, נוכחות ופעילויות שטח מצומצמות. לדברי ראש מנהל השיווק דרורי, "תוכנית זו לא תאפשר כל יכולת ממשית להרחיב את מעגלי השיווק ולקיים קמפיין משמעותי כלשהוא בהיקפים משמעותיים ורציפים. היא תתמקד בקהלי יעד ובפעולות מצומצמות, ללא שום תוצר משמעותי נוסף".
התוכנית כוללת שימוש במגוון כלים שיווקיים ישנים וחדשים, וביניהם קמפיינים רציפים בכלי התקשורת בעולם, הגברת החשיפה ברשת האינטרנט, פרסום בעיתונות מקצועית, פעילות שטח נרחבת בקרב עיתונאים, תיירנים ומקבלי החלטות, כנסים וסמינרים, איתור וגיוס סיטונאים, פעילות מול חברות תעופה ועוד.