חשיפה: "Visit Israel- you'll never be the same"


בסוף חודש יוני יצא משרד התיירות בקמפיין פרסומי בצפון אמריקה, בקרב מגוון קהלים, בהיקף שטרם היה כמותו – סך השקעה של כ-11 מיליון דולרים, המושקעים בפרסום לקהלי היעד השונים ובאמצעי המדיה השונים – טלוויזיה, אינטרנט, עיתונים, מגזינים, רדיו ופרסום חוצות, כחלק ממסקנות דו"ח "ארנסט & יאנג".



התכנית השיווקית שמפעיל משרד התיירות בצפון אמריקה מורכבת ממספר עיקרים: הפעלה והרחבה של צינורות השיווק הקיימים ופיתוח חדשים – פעילות מול חברות התעופה, מול סיטונאי התיירות ומול סוכנים קמעונאים. פעילות אל מול מקבלי החלטות – בקרב המנהיגות הנוצרית והיהודית. קמפיין שיווקי באמצעות ערוצי האינטרנט. פעולות להגברת הביקוש: יחסי ציבור וקמפיין פרסומי.



ממשרד התיירות נמסר כי הקמפיין הפרסומי פונה אל מספר קהלים בניהם קהל הסיור והתיור (sophisticated traveler) תוך אמונה כי שינוי דרמטי במספר התיירים האמריקאים המבקרים בישראל יבוא מפלח שוק זה, המתאפיין בקהל המחפש בביקורם חוויות תרבותיות (אירופה, מזרח רחוק). הקהלים הנ"ל מתרכזים ברובם בשלושה אזורים מרכזיים: אזור ניו יורק, דרום קליפורניה ודרום פלורידה.



עוד נמסר ממשרד התיירות כי לאחר ביצוע מספרי סקרי שוק, הוחלט על עריכת הקמפיין בקרב קהל ממוקד זה, באמצעות מגוון מדיות. גובש קריאייטיב חדש, המדגיש את השילוב בין נופים ישראלים ובין דמויות ישראליות מעניינות. כמו כן, נבחר להתמקד במילה "שלום" (הסלוגן הינו you will love Israel from the first shalom) לאחר שבדיקה העלתה כי מדובר במילה הנתפסת בקרב קהל המטרה כמילת ברכה בעלת ערך חיובי, היוצרת קונטציה חיובית לישראל.



היקף ההשקעה בפרסום לקהל זה עומד על כ-9 מיליון $ שהם כ-82% מן ההיקף התקציבי של הקמפיין. במסגרת הקמפיין ישודרו התשדירים בערוצי הטלוויזיה השונים ביעדים הנ"ל (סה"כ מעל ל-6,700 שידורי פרסומת), בעיתונים נבחרים (דוגמת ה"ניו-יורק טיימס", "ל.א. טיימס"), מגזינים (דוגמת ה "ניו-יורקר"), אתרי אינטרנט מכירתיים (“Travelocity”, “yahoo!”, “orbitz”), פרסום חוצות ועוד. הפרסומת לשוק הנוצרי תתמקד בפרסום לקהל האוונגלי, ויבוצע ברשתות טלוויזיה נוצריות מובליות, באלפי תחנות רדיו נוצריות, עיתונים ומגזינים נוצריים ואתרי אינטרנט יעודים.



לגבי הססמא אין ספק שסיסמא הנבחרת visit Israel – you’ll never be the same” תוביל את הקמפיין, שיתבסס ברובו על עדויות (testemonials) של מנהיגים אוונגלים ידועים. היקף ההשקעה בפרסום לקהל זה עומד על כ-2 מיליון $ שהם כ-18% מן ההיקף התקציבי של הקמפיין. כמו כן, משקיע המשרד בפרסום בעיתונות היהודית בהיקף של כ-150,000$ ובעיתונות המקצועית, בהיקף של כ-190,000$.



הקמפיין יצא לדרך, כאמור, בסוף יוני ויימשך עד לחודש נובמבר, כאשר במשרד התיירות מקווים כי תוצאותיו יביאו לגידול של כ-100,000 תיירים מצפון אמריקה ב-2008, ביחס לתחזית לשנת 2007.

אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)