טיפ ארנון ממן: לפעמים צריך חשיבה שלילית כדי להצליח

המילה- חינם!


זוהי מילת המפתח השלילית ההכרחית בכל קמפיין! האינטרנט הוא זירת המסחר החינמית האולטימטיבית. כולנו התרגלנו לקבל דברים בחינם באינטרנט. לא רק תכנים ואתרים, אלא גם שירותים רבים ומגוונים (זוכרים ששילמנו מאות שקלים עבור מודעת לוח בעיתון כדי למכור רכב או דירה?). אם אתם עוסקים במתן שירותים או אפילו במכירת מוצרים, חיוני להוסיף את המילה חינם לרשימת מילות המפתח השליליות, וכך תחסכו מעצמכם קליקים רבים של גולשים שחיפשו שירותים אינטרנטיים ללא תשלום.


לדוגמא: משרד עורכי דין המעוניין לקדם את מילת המפתח ייעוץ המשפטי. גולש שיקליקייעוץ משפטי חינם יגיע למשרד עורכי הדין, למרות שהמילה חינם אינה מופיעה בשום מקום! כדי למנוע זאת. לכן, על משרד עורכי הדין להחריג את המילה חינם מהקמפיין שלו, ולקבוע אותה כמילת מפתח שלילית.


ההמלצה ב-20 מילה: כדי למנוע הסתננות מחפשי שירותים חינמיים לדף הנחיתה שלכם בצעו פעולה יזומה והכלילו את המילה חינם ברשימת מילות המפתח השליליות.


אזורים מחוץ למעגל השירות
החריגו, באמצעות מילות מפתח שליליות, את אזורי הארץ בהם אינכם מעוניינים לפעול. אם אתם מפרסמים חברת ניקיון ששירותיה ניתנים רק באזור המרכז, או לחילופין שירות שליחים באזור חיפה, הקפידו להכניס את רשימת הערים והישובים שאינם "מכוסים" על ידכם, לרשימת מילות המפתח השליליות, כדי לצמצם למינימום את הקליקים שאין להם סיכוי להפוך להמרה וללקוח פעיל.


ההמלצה ב-20 מילה: כדי לצמצם למינימום פניות של מקליקים מחוץ לטווח השירות שלכם רשמו את שמות היישובים בהם אינכם נותנים כמילות מפתח שליליות.


מילים כמו: לימודים, לימודי….
אם תחום עיסוקכם אינו לימודים, יש סיכוי רב שמילת המפתח השלילית לימודים, על נגזרותיה, תחסוך לכם כסף. משרדי פרסום, רואי חשבון, עורכי דין, אדריכלים ועוד מקצועות חופשיים רבים מהווים מקור להתעניינות מצד אלה המחפשים לימודים בתחום. את צמד המילים "עיצוב גרפי", למשל, מקלידים, בין היתר, גם אלה המעוניינים ללמוד עיצוב גרפי, ועליהם אינכם רוצים לבזבז את הקליקים שלכם.


ההמלצה ב-20 מילה: הכלילו את המילה לימודים ונגזרותיה ברשימת מילות המפתח השליליות בקמפיין, כדי למנוע הקלקות של חיפושי בתי ספר ומכללות בתחום עיסוקכם.


מילים כמו: עבודה, משרות
בדומה לסעיף הקודם, מילות מפתח שליליות בתחום חיפוש העבודה עשויות לחסוך לכם כסף רב. תקציבאים או קופירייטרים יקלידו, בצדק רב, את המילים עבודה במשרד פרסום, כדי להגיע ל"ציידי ראשים" בתחום. אם משרד הפרסום שלכם מקודם באמצעות המילים "משרד פרסום" הוסיפו את שלל מילות מפתח השליליות מתחום חיפוש העבודה כדי שתיבת האימייל שלכם לא תוצף בקורות חיים במקום בלקוחות.


ההמלצה ב-20 מילה: אם מחפשי עבודה מבזבזים את כספכם, הפחיתו את הנזק על ידי הכנסת מילים מתחום ביקוש העבודה לרשימת מילות המפתח השליליות.


מילים כמו: להשכרה, למכירה
סוכנויות למכירת רכב חדש ייטיבו לעשות אם יוסיפו את המילים להשכרה, על נגזרותיה הרבות, לרשימת מילות המפתח השליליות. לעומתן, חברות השכרת הרכב יעשו בחוכמה אם יוסיפו לרשימת מילות המפתח השליליות את המילים למכירה, רכישה ומילים נוספות ממשפחות אלה. מילים אלה רלבנטיות, בהתאמה, גם לתחומי הנדל"ן (מכירה/השכרה).


ההמלצה ב-20 מילה: השכרה היא מילת מפתח שלילית לעוסקים במכירות, ומכירה היא מילת מפתח שלילית לעוסקים בהשכרה. התאימו מילות מפתח שליליות לתחום עיסוקכם.


מילים כמו: יד שניה, יד 2
באותה הדרך, אם החנות האינטרנטית שלכם מציעה למכירה מוצרי חשמל, כלי נגינה, רהיטים, ומוצרי צריכה חדשים אחרים, מומלץ מאוד לחסום את החיפוש בגוגל אדוורדס בפני מחפשי מוצרים משומשים, זהו עולם שלם של מחפשים העלול לרוקן לכם את התקציב.


איך מוסיפים לקמפיין שלי מילות מפתח שליליות?
פשוט מאוד. גוללים את דף מילות המפתח עד לקצה התחתון, לוחצים על מילות מפתח שליליות ומקלידים. זה הכל!


דרך נוספת היא לרשום את מילת המפתח ברשימת מילות המפתח הרגילות ולהוסיף לפניהן את הסימן מינוס (-)



לסיכום
רשימת מילות המפח השליליות המתאימות לעסק שלכם ארוכה מכפי שניתן לחשוב. כמנהלי קמפיין גוגל אדוורדס חובה עליכם להפעיל את המחשבה ולהיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל כדי לאתר עוד ועוד רעיונות למילות מפתח שליליות אשר יסייעו לכם להגיע לתוצאות חיוביות יותר.


הכותב הוא ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי", בין שלושת היחידים בישראל, של גוגל Adwords.


טיפים נוספים מארנון ממן תקבלו כשירות בניוזלטרים ובאתר אולמרקטינג.


אתר ארנון ממן יועצים: www.arnonmaman.com


אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר