יבמ הודיעה היום על השקת מערכת מידע ייעודית לתכנון ולניהול קמפיינים שיווקיים מתחת לקו (BTL). המערכת, Campaign Management, תומכת במערך שיווק ממוקד לקוח באמצעות מתודולוגיות להתאמה מהירה בין הזדמנויות עסקיות לפעילויות שיווקית יזומות. היא מציעה תהליכים מובנים לכל השלבים: תכנון הקמפיין, בקרה במהלכו ולבסוף איסוף התוצאות, מדידה וניתוח, המזהים לראשונה גם את האפקטיביות של קמפיין ה-BTL.
מיבמ נמסר כי המערכת מיועדת להגדיל את הרווחיות של גופים פיננסיים, חברות טלקום וספקי שירות נוספים הפונים לקהל הרחב. היא נולדה על רקע החשיבות הגדלה של הפעילות השיווקית מתחת לקו, אך גם על רקע החסרונות המשמעותיים שהתגלו בקמפיינים רבים מסוג זה בשנים האחרונות. עוד נמסר מהחברה כי בין הלקוחות הראשונים שהטמיעו את המערכת בישראל: חברת סלולאר גדולה, לאומי קארד, בנק המזרחי ועוד שמעידים על תפוקות כלכליות מרשימות. אחת החברות דיווחה על שיפור של 250% בשיעור התגובה לקמפיינים ושיפור של 336% בהחזר ההשקעה.
מערכת Campaign Management מאפשרת זיהוי מהיר של קבוצות אוכלוסיה בעלות מאפיינים משותפים, שיש בהן הזדמנויות כלכליות משמעותיות בנקודת זמן מסוימת. בשלב השני ניתן להגדיר במהירות קמפיין שיווקי מתאים ואת ערוצי הפנייה היעילים ביותר ללקוחות: ערוצים יוצאים כמו SMS, אי-מייל, טלמרקטינג, חשבונית ו/או ערוצי פנייה נכנסים של הלקוחות. מכאן, אומרים ביבמ, סלולה הדרך להוצאה מהירה של הקמפיין לפועל. במהלך הרצת הקמפיין אוספת המערכת את התגובות, מתחקרת את הנתונים וממליצה על שינויים שונים שנדרשים. בתום הקמפיין מציגה המערכת את האפקטיביות שלו במדדים של אחוזי תגובה, החזר על השקעה ומדדים כלכליים נוספים, שעד כה ניתן היה לקבלם רק בקמפיינים מעל לקו (ATL).