כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי לעסק

כל עסק יודע כי בשנים האחרונות ערוצי השיווק שהיו פופולאריים ביותר בעבר כגון: העיתונות, הרדיו והטלוויזיה, נותרו מאחור ביחס לאפיק השיווק הדיגיטלי. שיווק דיגיטלי הוא למעשה שיווק על גבי רשת אינטרנט. מדובר על שיווק יעיל וממוקד הרבה יותר וזאת לאור הכלים הטכנולוגיים אשר עובדים איתם בשיטת השיווק המדוברת ובעיקר בשל העובדה שרוב הטראפיק מצוי כיום באינטרנט. מכיוון שפרסום יעיל מתבסס על טראפיק איכותי, הרי שכל מפרסם יחפש תמיד את המקום שבו מצוי הטראפיק הגדול ביותר של משתמשים. בעשור האחרון ניתן לומר כי תחום השיווק הדיגיטלי התרחב מאוד ואם בעבר היינו רגילים לראות בתחום זה בעיקר קמפיינים המבוססים על באנרים או על פרסומות הרי שכיום ניתן למצוא מגוון אפשרויות שונות לפרסום דיגיטלי ומגוון מדיות שבהם ניתן לפרסם, כך שאם אתם בוחרים באפיק הפרסום המדובר חשוב שתבחרו במומחים בתחום שידייקו אתכם ויבחרו עבורכם את הפלטפורמות הנכונות לשיווק מוצלח.

היתרונות של שיווק דיגיטלי

אין ספק שלשיווק דיגיטלי יש לא מעט יתרונות. ראשית, היתרון המרכזי הוא המסה של המשתמשים המצויים כיום ברחבי האינטרנט לאורך היום כולו, בין אם זה בשעות הפנאי שלהם ובין אם זה בשעות העבודה שלהם. באינטרנט יש יותר טראפיק כיום מאשר בכל מדיה אחרת מה שהופך אותו מאוד פופולארי עבור מפרסמים שונים שהמטרה שלהם היא להגיע לכמה שיותר אנשים וכמה שיותר חשיפה.

יתרון שני הוא האפקטיביות של השיווק באפיק זה אל מול אפיקי שיווק אחרים. שיטות השיווק המסורתית אמנם עדיין יכולות לעבוד, אך בהשוואה לשיווק דיגיטלי הן הרבה פחות יעילות.

יתרון נוסף כרוך בעובדה ששיווק דיגיטלי מאפשר טירגוט יעיל של קהל היעד. הפרסומת יכולה לפנות באופן מדויק למי שמכוונים אליו בתור קהל היעד. כאשר מפרסמים פרסומת כלשהי בעיתונות יתכן שהיא תביא לידים או אפילו הכנסות ממכירות, אך לרוב היא תהיה פחות יעילה שכן, אנשים שיראו את הפרסומות יכולים להיות גם אנשים שהיא רלוונטית להם וגם לא. בשיווק דיגיטלי לפני הקמפיין מחליטים מי קהל היעד ומציבים מטרות ויעדים שמוגדרים מראש וזאת הודות לטכנולוגיות הפילוח שקיימות כיום ברשתות החברתיות, בקמפיינים ממומנים בגוגל ועוד.

עוד יתרון של השיווק הדיגיטלי הוא האפשרות לנהל קמפיין דיגיטלי יעיל ביותר של גוגל או פייסבוק, אשר באמצעותם ניתן לראות את ההשפעה של הקמפיין שהעלינו לאוויר ולבצע שינויים תוך כדי תנועה בהתאם לתוצאות. פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק מאפשרים לראות את כמות הכניסות לאתר כתוצאה מהקמפיין לרבות העלייה באחוזים, תוך כמה זמן בממוצע נשאר כל גולש חדש באתר, בכמה דפים הוא ביקר ועוד נתונים נוספים שיסייעו לכם לקבל החלטות בזמן אמת על ניהול הקמפיין וכן שינויים שיש לבצע בו בכדי לעמוד ביעדים שונים בצורה הטובה ביותר.

איזה ערוצי שיווק דיגיטלי ניתן למצוא?

חשוב לדעת כי כיום ניתן למצוא מגוון רחב של ערוצי שיווק דיגיטלי בהם ניתן לפעול. יחד עם זאת כל עסק צריך להבין היכן עליו בדיוק לרכז את מאמצי השיווק שלו. לרוב יהיה מומלץ לפזר את התקציב של השיווק הדיגיטלי במספר ערוצים בו זמנית וזאת בכדי להגדיל את החשיפה או בכדי לחדור לשווקים חדשים ולפנות לקהלי יעד חדשים והכל בהתאם לאסטרטגיה אשר נקבעה לקמפיין. בין הערוצים לשיווק זה ניתן למצוא:

שיווק דיגיטלי לעסקים בגוגל- ערוץ מאוד חשוב הוא קידום אורגני של אתר האינטרנט. מדובר על השקעה לטווח ארוך כאשר המטרה של קידום זה היא להגדיל את החשיפה לאתר שלכם ולעלות את הדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל אל העמודים הראשוני. לא קל לקבל תוצאות מיידיות מקידום אורגני ולא פעם ייקח זמן עד שתראו תוצאות מערוץ השיווק המדובר.

מעבר לקידום האורגני ניתן למצוא את הפרסום הממומן בגוגל אשר מציג מודעות במנוע החיפוש של גוגל ומקדם את האתר באמצעות מודעה שהיא מודל של גוגל אדוורדס ותשלום על פי קליקים של כניסות לאתר.

ניתן למצוא כמובן את הרשתות החברתיות ובפרט את הפייסבוק. הקמת דף עסקי בפייסבוק כיום נחשבת לדבר חשוב ביותר עבור עסקים שכן, כמעט לכל אדם יש כיום חשבון פעיל בפייסבוק ולמרבית העסקים כולל המתחרים שלכם יש דף עסקי ועל כן, חשוב שגם לכם יהיה דף עסקי בפייסבוק. מעבר להקמת דף עסקי בפייסבוק ניתן למצוא לא מעט דרכים לקידום הדף לרבות קמפיינים ממומנים ועוד מגוון כלים שונים שפייסבוק מציע לקהל המפרסמים ברשת.

עוד ערוצים לשיווק דיגיטלי נם ניוזטלרים ושיווק במייל. ניתן לשלוח במייל מידע אודות מוצרים חדשים, הנחות של סוף עונה, שירותים חדשים ועוד. מדובר למעשה על ערוץ קשר ישיר עם הלקוח שאיננו נחשב לאגרסיבי מדי בניגוד לשיווק בטלפון. לא מעט לקוחות יעדיפו לקבל מידע אודות מבצעים, הטבות והנחות במייל, לשמור במידת הצורך או למחוק במידה ואין להם עניין. כמובן ששליחת ניוזלטר מחייבת על פי חוק הרשמה של הנמען ואישור שלו לקבלת ההודעות.

חשוב מאוד לבחור את האפיקים הנכונים לשיווק דיגיטלי בהתאם לסוג העסק והתקציב העומד על הפרק עבור שיווק זה ועל כן, כדאי ללא ספק להיעזר באנשי מקצוע המומחים בתחום שיסייעו לכם.

קרדיט תמונה: freepik

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
metavech-software
digital-marketing

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349