כמה עולה טסט? איפה הכי ריווחי ללמד נהיגה?

אחד הרגעים המרגשים ביותר בחייהם של כל נער ונערה, מגיע כשהם מגיעים לגיל בו יכולים להתחיל ללמוד נהיגה ולגשת לטסט. זה רגע מרגש עבורם, למרות שהוא יוצר לא מעט חרדות עבור ההורים שלהם, שכן זה הרגע בו הם יכולים להתחיל ולחוות מהי עצמאות, ואיך מרגישים אנשים בוגרים שאינם תלויים באחרים, בפרט בהוריהם, באופן מלא.

במאמר זה אנחנו נסתכל על הדברים, לא דווקא מהצד של התלמידים אלא מהצד של המורים. אומנם נסביר בקצרה מתי אפשר להתחיל ללמוד נהיגה וכיצד, אך נתעסק בעיקר בשאלה כמה עולה טסט ושיעורים, מה האפשרויות שעומדות בפני מורה לנהיגה ואיפה הכי ריווחי ללמד נהיגה.

 

מה החוק אומר לגבי לימוד נהיגה

על פי החוק, כידוע, היום מותר להתחיל ללמוד נהיגה כבר בגיל 16.5, כאשר מבחן תיאוריה אפשר כבר לעשות בגיל 15.5. כך שבאופן תיאורטי, אפשר להתחיל ללמוד אחרי שעוברים את המבחן ואז כל מה שיישאר לעשות אחרי שמסיימים את מכסת השיעורים הרלוונטית, הוא לגשת לטסט.

ניתן לגשת לטסט אחרי 28 שיעורים. לאחר מכן על המורה לרשום את התלמיד או התלמידה לטסט בתאריך הפנוי. אם הם יעברו אותו, אזי שהם יוכלו להוציא רישיון. חשוב לציין, גם אחרי שמוצאים רישיון באופן חוקי. במידה ולא עוברים טסט ראשון, אז על התלמיד או התלמידה להמשיך לקחת עוד מספר שיעורים ואז לגשת שוב לטסט.

 

כמה יכול להרוויח מורה נהיגה?

כשבוחנים את השאלה העיקרית בה המאמר מתעסק, קרי איפה הכי ריווחי ללמד נהיגה, יש לקחת בחשבון שישנם דברים שהם קבועים ולא משתנים. למשל השאלה, כמה עולה טסט. המחיר קבוע ורק המדינה יכולה לשנות אותו. הסכום מתחלק לשניים, 144 שקל שמשלמים אגרת טסט ו-299 שמשלמים למורה על שימוש ברכב.

שאר העלויות אינן קבועות וכל מורה יכול לקבוע בעצמו את הסכום שהוא יגבה מהתלמיד או התלמידה. המחיר יקבע על פרמטרים שונים, דוגמא:

  • ביקוש
  • היכרות מוקדמת (עם התלמיד או בני משפחתו)
  • מספר שיעורים
  • משך זמן הלמידה
  • סוג השיעורים והשירות באופן שהמורה מתבקש לספק לתלמידים.

 

איפה הכי משתלם ללמד נהיגה?

ישנן שתי נקודות עיקריות שיכולות להשפיע על השאלה איפה הכי משתלם ללמד נהיגה.

  • הנקודה הראשונה היא: לעבוד כשכירים בבתי ספר המעסיקים מורי נהיגה או להיות מורי נהיגה המספקים שירות באופן עצמאי ולא תחת בית ספר כזה או אחר.
  • הנקודה השנייה היא האזור. באופן טבעי, מרבית התלמידים והתלמידות יחפשו מורי נהיגה באזור המגורים שלהם, אך מעצם זה שהמורה נייד, הוא יכול לספק שירותים לא רק באזור מגוריו אלא גם באזורים אחרים. יחד עם זאת, עליו לקחת בחשבון את ההוצאות הכרוכות בכך.

ישנם מורים אשר יעדיפו לספק שירותים באזור מגוריהם, מאחר והם מתגוררים באזור קטן, שם לא תהיה להם תחרות. מנגד, ישנם המורים המעדיפים לספק שירות באזור מרכזי, שם אולי תהיה להם תחרות, אבל הם יוכלו למצוא הרבה יותר תלמידים ותלמידות, המבחר הוא הרבה יותר משמעותי.

המחירים בדרך כלל נעים בין 120 ל-160 שקל, הם כמובן יכולים לחרוג מטווח זה, אך לרוב אלו המחירים וההפרשים. כאמור, ככל שהמורה הוא עם יותר ניסיון, מוניטין טוב, זמין לכמות השיעורים שמבקשים לקחת פר שבוע, אזי שהוא יכול לגבות מחירים הרבה יותר משמעותיים. עליו לקחת בחשבון את תנאי השוק ולדעת שאם יגבה מחיר גבוה מדי, סביר להניח שתלמידים יתקשו לשלם ויעדיפו ללמוד אצל מורים אחרים.

  • אופציה נוספת שעומדת בפני מורים, היא לעבוד עם נישות מסוימות של תלמידים, בין אם זה אומר לעבוד ספציפית עם מבוגרים ובין אם זה אומר לעבוד ספציפית עם תלמידים בעלי מכנה משותף. יש לקחת בחשבון, שזה יכול לצמצם באופן משמעותי את האפשרויות שלהם, ומאידך לייצר לעצמם שם ומוניטין באותה נישה.

 

לפני סיום נדגיש, היום עומדת בפני מורים לנהיגה האופציה לפרסם ולשווק את עצמם ברשתות חברתיות, אתרי אינטרנט ומקורות דיגיטליים אחרים, כך שהם יכולים לייצר לעצמם קהל לקוחות רחב וגדול יותר ממה שהיה אפשר בעבר. זה כמובן דורש השקעה כספית והשקעה של זמן, אך זה בהחלט יכול להשתלם.

אולי יעניין אותך

-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
נקיון
 בגג
מחזור
 (2)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349