לרגל היום האישה, איגוד השיווק הישראלי העניק ליודי יובל רקנאטי מייסדת ארגון נט"ל – אות הוקרה לנשים הפועלות למען הא.נשים בחברה הישראלית

איגוד השיווק הישראלי הודיע היום ליודי יובל רקנאטי, משקיעה, יזמת ופעילה חברתית מובילה, המחויבת לחוסנה של החברה הישראלית, על זכייתה באות הוקרה מיוחד המוענק ביום האישה הבינלאומי, כהצדעה על תרומה ופעילות מתמשכת של נשים למען הא.נשים בחברה הישראלית. 

יודי היא פעילה חברתית, ממייסדי עמותת נט"ל – נפגעי טראומה על רקע לאומי. נט"ל היא עמותה א-פוליטית הפועלת מזה 26 שנה מתוך השקפת עולם לפיה טראומה על רקע לאומי היא חלק בלתי נפרד ממציאות החיים בישראל. מאז הקמתה, בידי יודי רקנאטי וד"ר יוסי הדר ז"ל בשנת 1998,   סייעה העמותה ליותר מחצי מיליון אזרחים ובהם לוחמים/ות  משוחררים/ות, הורים, אחים וילדים, בני ובנות זוג, בני הגיל השלישי ואוכלוסיות מיוחדות.

סיגלית הורן גלפרין, מנכ"ל איגוד השיווק: "יודי יובל רקנאטי מקדמת שנים רבות את תחום חיזוק החוסן של אזרחי ואזרחיות ישראל. במציאות שנכפתה עלינו מאז ה-7 באוקטובר הפכה עמותת נט"ל לאחד מעמודי התווך בדרך לתקומה ולהתאוששות. חוסן נפשי הוא צו השעה. אני גאה בבחירת האיגוד באישה מעוררת ההשראה, המחוללת שינוי בחברה הישראלית לאורך שנים ובעת הזו במיוחד".

בימים אלו נאבקים אזרחי מדינת ישראל בתוצאות מתקפת הטרור הגדולה ביותר בתולדותיה שהחלו ב- 07.10.23, טראומה לאומית שתיצרב בנפשנו עוד שנים רבות, מלחמה שסופה עוד לא נראה באופק. נט"ל חרטה על דגלה לחזק את החוסן של אזרחי ואזרחיות ישראל ולקדם את הטיפול בנפגעי טראומה על רקע לאומי בעזרת העלאת מודעות, שינוי מדיניות, הסרת חסמים, הענקת טיפול משולב וחדשני, קידום מחקר והפצת ידע בארץ ובעולם.

עמותת נט"ל מגויסת לשיקום בריאות הנפש של אזרחי ישראל, בריאות הנפש היא חלק בלתי נפרד מהחוסן הנדרש לשיקום החברה בישראל. נט"ל רואה בכך שליחות לאומית. 

החל מתחילת המלחמה עמותת נט"ל פועלת 24/7 במתכונת חירום ונפח פעילותה הוכפל, העמותה מרחיבה ומגדילה את המענים והתשתיות במאות אחוזים. זהו אירוע טראומטי שלא ידענו כמותו בכל ההיסטוריה שלנו כמדינה, נט"ל רואה בכך שליחות לאומית.

בקווי הסיוע של נט"ל התקבלו מתחילת המלחמה יותר מ-27,000 שיחות. 

בנוסף מעניקה העמותה טיפול קליני פרטני לאלפי מטופלים המבקשים סיוע נפשי, בהם שורדי מסיבת נובה, משפחות החטופים, קורבנות אירועי השבת השחורה, משפחות המפונים, אנשי ונשות המילואים, בני משפחותיהם ועוד. 

מאז תחילת המלחמה יחידת קהילה וחוסן של העמותה ערכה למעלה מ-1,000 סדנאות חוסן להתמודדות עם טראומה ומצבי חירום לארגוני ההצלה ולקהל הרחב לחיזוק משאבי ההתמודדות ועיבוד מצבי טראומה.

עמותת נט"ל היא מפעל חייה של יודי יובל רקנאטי. מאז הקמתה ועד לפני כשנתיים כיהנה יודי כיו"ר העמותה בהתנדבות מלאה ובשנתיים האחרונות הפכה לנשיאת העמותה והגב' אמי פלמור היא יו"ר העמותה.

"אני מודה על בחירתכן בי לכבוד יום האישה הבינלאומי 2024, ורואה בכך הזדמנות לברך את נשות ישראל על תפקידיהן הרבים בהובלת משפחותיהן בימים של מלחמה, של משבר לאומי, חברתי ואישי.

"בחודשים האחרונים, בעיקר בהמשך לשבר הנורא שחווינו כולנו, בכל שדרות החברה הישראלית על פניה וגווניה המגוונים, נוספו לאשה הישראלית אתגרים נוספים בשעת מבחן, בתפקידיה כאשת משפחה, כעובדת וכמנהלת, כנושאת תפקידים ביטחוניים מגוונים כלוחמת, כחיילת וכמפקדת, כאשת חינוך הפעילה בכל אזורי הארץ, ובקהילות השונות, בהרגעת בני הנוער והילדים הנתונים בלחצים רגשיים בעקבות פינויים מאזורי מגוריהם.

"בעקבות אירועי אוקטובר אין מי שפוסט טראומה היא עבורו תופעה זרה. לצערנו הרב, נחשפו כל אזרחי המדינה לאירוע אלים, מטלטל, מערער את אבני היסוד והערכים עליהם הושתתו חיינו. לפנינו משימה לאומית, הכוללת את כל תושבי המדינה באשר הם, לבנות מחדש את החברה הישראלית, ולחזק את חוסנה ועמידתה האיתנה לשנים שלפנינו. נשות ישראל כולן הן אבן שואבת ליציבות, לתמיכה, לבנייה מחדש, לחיזוק החוסן ולאופטימיות לעתיד לבוא".

יודי יובל רקנאטי זכתה בפרסים רבים על עשייתה החברתית הענפה ובהם פרס רפפורט לעשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי בחברה הישראלית בשנת 2017. יודי מעורבת מזה שנים רבות בקידום פילנתרופיה פרטית בישראל,

יודי מכהנת כיו"ר הקרן הפילנתרופית המשפחתית "גנדיר" המתמקדת בתמיכה וטיפוח של ארגוני החברה האזרחית ומתוך כוונה לפתח דור המשך לנתינה ומעורבות משפחתית.

יודי היא אמא לשלוש בנות וסבתא ל- 10 נכדים.

אולי יעניין אותך

מימין- גיל סמסונוב, סרן עומר באומן שחזר שנפצע במהלך המלחמה בעזה. בנו של יורם
16157pica6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

לאזן את התזונה צילום הרבלייף
אביבי מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349