מאי 07 בפרסום: משהו גדול וטוב לסלקום ולמקאן אריקסון


"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש מאי 2007.



אחרי חודש אפריל שהיה ללא ספק החודש של רשתות האופנה בפרסום, חוזר ענף הפרסום ל"שגרה": התקשורת הסלולארית היא המובילה מבין תתי ענפי הפרסום עם הוצאה ריאלית של כ- 4.4 מליון דולר. סלקום היא המובילה בפרסום בקטגוריה עם "חצי מחיר הנחה על דור שלישי" בגרסת סדרת הטלביזיה "מסודרים", ועם "משהו קטן וטוב" שחוזר, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO.



פלאפון ממוקמת במקום השני בקטגוריה עם הפרסומת על החזר 500 ש"ח על הנייד הישן לטובת שדרוג לדור השלישי באמצעות משרד באומן בר ריבנאי, ואילו פרטנר אורנג' מפרסמים באמצעות שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן את המחזמר MAMMA MIA ושירות ICQ באורנג'.



רשתות השיווק ממוקמות גם החודש במקום השני בטבלה, עם מובילות צמודה של המותגים "שופרסל ביג" ומגה. שופרסל ביג מפרסמים באמצעות גיתם BBDO את חודש הבריאות ואת מבצעי מוצר 1+1, ואילו מגה מפרסמת באמצעות מקאן אריקסון את קמפיין "המבצעים הגדולים של השבוע".



קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי החודש, כאשר שלושת המותגים הבולטים בפרסום הם: "טויוטה קורולה – מסתבר שכל דבר טוב ניתן לשפר" באמצעות משרד יהושע TBWA, סובארו B4 החדשה "כי זה עולם של כרישים" באמצעות משרד JWT וב.מ.וו באירועי מכירות מיוחדים באמצעות פרסום בריקמן.



תת ענף בולט נוסף החודש הוא "מזגן" שנכנס למקום התשיעי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.5 מליון דולר: המותג המוביל הוא טורנדו שפורסם באמצעות משרד אדלר חומסקי בטלביזיה, ובלא מעט עמודי כפולה בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב".



מפרסמים


שטראוס עלית ו – G&P ממוקמות גם החודש במקומות הראשון והשני בהתאמה, בטבלת המפרסמים הבולטים בפרסום. שטראוס, עם הוצאה ריאלית של 2.4 מליון דולר, מפרסמת באופן בולט את קרמיסימו "הגלידה המשפחתית האהובה בישראל" באמצעות ראובני פרידן, את דנונה "התחלה בריאה ליום בריא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי ואת ENERGY באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי; G&P מפרסמת את ג'ילט פיוז'ן באמצעות פוגל OGILVY.



החברה המרכזית ממוקמת במקום השלישי בטבלה עם פרסום בולט למותג קוקה קולה תחת הסלוגן "ליהנות מהחיים" באמצעות פרסום דחף, ולבירה קרלסברג (קמפיין המשלוח לאוהל) באמצעות אריאלי פובליסיס.



משרדי פרסום


משרד הפרסום מקאן אריקסון מוביל את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה לפרסום של 7.6 מליון דולר. המשרד פרסם את מגה בשלל מבצעים, את YES עם פרסום לעונה האחרונה של הסופרנוס, את לאומי, דה מרקר ועוד.


באומן בר ריבנאי מתמקם במקום השני החודש עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.2 מליון דולר, ופרסום לסדרה "הבורר" של HOT, פלאפון, מבצעי סופר פארם ועוד.



משרד פרסום בולט נוסף החודש הוא ענבר/מרחב/שקד שמתברג החודש במקום ה- 14 המכובד עם פרסום לניסאן, אופנת דיאדורה עם רן דנקנר ואקסלנס נשואה עם קרן 85/15.



נציין כי החודש מפרסמת יפעת בקרת פרסום לראשונה נתונים אודות הפרסום בכלי הפריים באינטרנט.


נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "מבדיקה שערכנו עולה כי בזק עם BMUSIC באמצעות DSAY היו הלקוח היחיד שהשתמש בפרסום בכלי ה"קינג קונג" של וואלה, הכלי היקר ביותר באינטרנט.



סלקום מפרסמת באופן דומיננטי באמצעות מקאן אריקסון בכלי המגה של וואלה עם פרסום לאתר היפ ולמשהו קטן וטוב, ואילו ערוץ 10 עם הקמפיין ל"לרדת בגדול" באמצעות זרמון גולדמן היה המוביל באופטימוס פריים של וואלה. בסופר פרימיום של YNET בולטים שלושה משרדי פרסום: EURO 4D עם אילנות בטוחה ולאומי קארד, מקאן אריקסון עם מיקרוסופט ושירותי בריאות כללית, ו- TBWA DIGITAL עם פרסום לאלטשולר שחם, בנק דיסקונט למשכנתאות וטויוטה קורולה.



דירוג תתי הענפים



תת-ענף מחיר ריאלי


1 תקשורת סלולרית $4,412,487


2 רשתות שיווק $4,262,088


3 רכב פרטי $3,694,799


4 חשמל $2,446,290


5 כבלים/לווין $2,394,574


6 ביגוד $2,340,217


7 קרנות $2,300,642


8 ארגונים/עמותות $1,560,769


9 מזגן $1,555,573


10 מכללות וסמינרים $1,514,587


11 מוצרי חלב $1,494,635


12 ביטוח – רכב $1,395,504


13 כרטיסי אשראי $1,373,777


14 ספקים – ISP $1,307,920


15 אופטיקה $1,247,901


16 סרטים $1,157,550


17 משרדים ממשלתיים $1,154,748


18 סוכנויות נסיעות ותיירות $1,150,959


19 ספרים $1,122,744


20 בנק $1,116,400



דירוג המפרסמים המובילים מאי 07



מפרסם מחיר ריאלי


קבוצת שטראוס עלית $2,480,398


P&G – פרוקטר & גמבל $2,058,480


החברה המרכזית למשקאות $2,023,898


תנובה $1,710,844


HOT $1,675,467


סלקום $1,644,897


אסם $1,357,140


פלאפון $1,244,656


קבוצת בנק לאומי $1,199,929


פרטנר – אורנג' $1,172,437


קו-אופ – הריבוע הכחול $1,135,227


יוניליוור ישראל $1,065,921


רשת שופרסל $1,040,621


ענק המזגנים – רשת $972,627


YES-שירותי טלוויזיה בלווין $762,415


המשביר החדש לצרכן $752,458


סופר-פארם $740,733


חוגלה – קימברלי $722,869


סנו $709,742


בנק דיסקונט $697,219



דירוג המותגים המובילים מאי 07



מותג מחיר ריאלי


סלקום $1,632,606


HOT $1,600,190


פלאפון $1,223,267


פרטנר – אורנג' $1,154,272


טורנדו – מזגנים $845,217


שופרסל ביג $760,038


מגה – רשת מזון $759,322


קוקה-קולה $757,859


יס-טלוויזיה בלווין $756,656


המשביר החדש לצרכן $723,734


מחסני חשמל $690,956


בנק לאומי $687,984


בזק – אינטרנט $492,901


אופטיקה הלפרין $490,616


תמי 4 – מטהרי מים $487,666


ג'ילט – FUSION – סכין גילוח (פרוקטר & גמבל) $484,896


טוטו – WINNER $477,237


נטוויז'ן – אינטרנט – ספק $475,839


ישראכרט – כרטיס אשראי $459,787


טויוטה – פרטי $455,099



הקמפיינים המובילים מאי 07



קמפיין מחיר ריאלי


קוקה קולה – לאהוב את החיים $757,779


סלקום – חצי מחיר על דור 3-המכשיר שאתה רוצה במחיר שאתה יכול (מסודרים) $571,722


טורנדו – עשרות אלפי אנשים בוחרים לקנות מזגן טורנדו – מזגן איכותי לחיים $522,334



עשרים משרדי הפרסום המובילים מאי 07



משרד פרסום מחיר ריאלי


מקאן אריקסון $7,653,681


באומן בר-ריבנאי $7,232,818


שלמור אבנון עמיחי/Y&R $6,560,937


אדלר חומסקי & ורשבסקי $5,785,116


גיתם BBDO $5,582,308


יהושע TBWA $3,870,957


גלר נסיס LEO BURNETT $2,961,379


ראובני פרידן IPG $2,708,166


זרמון גולדמן $2,448,323


פוגל OGILVY $2,232,832


אריאלי PUBLICIS $2,170,804


JWT ISRAEL $2,053,246


גליקמן נטלר סמסונוב $1,914,136


ענבר/מרחב/שקד $1,447,220


שמעוני-פינקלשטיין FCB $1,349,877


לפם $1,327,451


רגב קויצקי $1,214,399


EURO TEL AVIV $1,151,544


דרורי שלומי $1,038,873


קבוצת דחף $981,584

אולי יעניין אותך

שירי וקס צילום עדו לביא (Large)
סרטן צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
אורח חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

נועם אלימלך חייל בודד של המרכז לחיילים בודדים לזכר מייקל לוין ביום הולדתו ב2023 שחגגו לו מעוצמה לחייל - צילום עוצמה לחייל (5)
Idan Keren, White Hat CTO with the OSPAs awrad - courtesy White Hat by EPAM
המשתתפים בהכרזה - צילום טיקטוק (1)