מה הקשר בין חווית לקוח למסר שיווקי?

יש לכם מסר שיווקי שאתם רוצים להעביר? יש לכם גם מותג חזק וידוע ביד? מצוין! למה שלא תנסו לסתות טיפה מכלים מסורתיים של השיווק והפרסום ותתמקדו בחוויית הלקוח מאשר בדחיפת שם המותג שלכם. אנחנו צריכים להבין פעם אחד ולתמיד – אנחנו מוכרים תחושות, רגשות, חוויות. ללקוח לא אכפת מהמותג שלנו, גם החזק ביותר, אלא אם כן – הוא קושר אותו עם חוויה חיובית שהוא חש.

כך בדיוק עשו אנשי שיווק בפולקסווגן, כאשר הם התמקדו בחוויות של האנשים וקשרו את המותג שלהם למסר שיווקי בצורה מאוד עדינה ולא אגרסיבית. האם זה השפיע ישירות על המכירות של מכוניות פולקסווגן בקרב האנשים שנחשפו לחוויה? כנראה שלא. אבל סביר להניח שההשפעה העקיפה תבוא לידי ביטוי בהמשך ותשפיע על האהדה כלפי המותג.

עכשיו, מה הלקח המרכזי מהמקרה הזה? כנראה שאנחנו, כאנשי שיווק, צריכים להיות טיפה פחות חומרניים וממוקדי יעדים בשיווק ופרסום וקצת יותר לשים את עצמינו במקום הלקוחות שלנו ולחשוב בצורה סובייקטיבית ושקולה. בסופו של דבר, אין לקוח יותר נאמן מאשר אחד שעבר חוויה חיובית עם המותג שלנו והופך למעשה לשגריר שלנו ללקוחות פוטנציאליים נוספים.


פורסם בבלוג Buzz Observer



אולי יעניין אותך

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר