מיתוג מעולם אחר: מיתוג מרכזי שירות לקוחות של פלאפון ברוח הקמפיין "עולם אחר"


מיתוג, ערכי מותג, חזון וערכים הם מושגים שמוכרים היטב בעולם הפרסום והשיווק והחלו בשנים האחרונות לחלחל גם לתחום התלת ממדי המוחשי של אדריכלות ועיצוב פנים. לא מדובר עוד בהדמיות והמחשות אלא בדבר האמיתי – חלל תלת ממדי ממותג, כשהמטרה המוצהרת בתכנון היא ליצור חוויה ממתגת . בין אם מדובר בחוויה של הלקוח או של נציג החברה, המסרים מועברים בעוצמה באמצעות עיצוב פנים ויוצרים סינרגיה עם המסרים הגרפיים והמילוליים של החברה. כך, במקרים מסוימים, הופך עיצוב החלל לחוליה נוספת בשרשרת הפעילות השיווקית של חברות.


אחד הפרויקטים המעניינים שבוצעו ברוח זו בארץ הוא פרויקט מיתוג מרכזי שירות לקוחות של פלאפון. לאחר הצלחת הקמפיין "עולם אחר" של פלאפון.


הפרויקט בוצע בהנחיית מיכל רוזן, מעצבת פנים ומומחית ביישום המיתוג בסביבת העבודה באמצעות עיצוב הפנים.


המטרה הייתה ליצור במרכזי שירות הלקוחות נראות חדשה תואמת את השפה הייחודית של הקמפיין ובאמצעותה ליצור הזדהות ושייכות של נציגי שירות הלקוחות לחברה. מטרה נוספת הייתה שיפור תנאי העבודה של הנציגים ע"י יצירת חלל שנעים יותר לשהות בו.


המסרים שהועברו על ידי הקמפיין היו : פנטזיה, עולם פנטסטי אך אמיתי, פשוט ויחד עם זאת מתוחכם, עולם אחר טוב יותר בזכות הטכנולוגיה החדשנית.


"המסרים לא תורגמו אחד לאחד מתוך הקמפיין, אלא נוצרו באמצעים שונים, מותאמים לסביבת העבודה, ובחיבור עם האווירה והמסרים של הקמפיין", מסבירה רוזן, "אווירת הפנטזיה הומחשה על ידי משחקים מפתיעים בקנה מידה: פרחים ענקיים, מסטיקים גדולים שצומחים מהקירות ודשא ב"זום אין" . גם מיקומים בלתי צפויים כמו דשא המטפס על הקירות ופריטים תלויים מהתקרה יצרו הפתעה ואווירת חלום והפרחים המוארים על גבי קירות דשא הוסיפו לאווירת הפנטזיה".



מוקד שירות לקוחות עם שילוב מסלול דשא, פרחים מוארים ושמיים במיקומים בלתי צפויים.



השמיים הם הגבול, וגם שם צומחים מסטיקים: מסטיקים ענקיים שצומחים מהקירות ומהתקרה

"יחד עם זאת", מוסיפה רוזן, "כל האלמנטים שהשתמשנו בהם הם פשוטים ותמימים וגם כאן, כמו בקמפיין, הם לקוחים לרוב מאלמנטים מהטבע(פרחים, דשא, שמיים) והשילוב המחושב ביניהם יוצר את התחכום.




יצירת "קוביית פנטזיה" במרכז שירות לקוחות עם שמיים, פרחים מוארים, דשא וקפסולות מסטיקים ועם לוח תקשורת להעברת מסרים על גבי לוח מגנטי מחיק.


התמונות מהקמפיין עצמו משלימות את העברת המסרים וקושרות בין סביבת העבודה לקמפיין באופן בלתי אמצעי.



מחלקת השיווק – שילוב אימג'ים מהקמפיין ושביל דשא מפתיע במרכז המשרדים.


פריטים נוספים ששולבו בפרויקט למען הנציגים הם לוחות מגנטיים מחיקים שעליהם אפשר להעביר בצורה מסודרת תכנים שונים, החל מהעברת הודעות רשמיות ועד שימוש בלוחות כמעין "בלוג" לא וירטואלי להעברת מסרים והגיגים. לכל נציג הותקן לוח מגנטי עם אימג' הלקוח מהקמפיין להצמדת ניירות עבודה.



לוח מגנטי עם אימג' מהקמפיין לכל נציג.


מיכל רוזן מספרת אודות הפרויקט: "כל התהליך התבצע צמוד למחלקת השיווק ולמנהלת המסחור החזותי של פלאפון, אדווה עמבר. התחלנו בפיילוט של הכנסת ערכי המותג בתלת מימד למחלקת השיווק של פלאפון. השיפוץ התקבל בהתלהבות ומשם המשכנו לפרויקטים נוספים של יישום המיתוג במרכזי שירות ברחבי הארץ. השינוי בנראות המוקדים היה דרמטי והתקבל בשמחה על ידי הנציגים".



הפיילוט – יישום המיתוג במחלקת השיווק של פלאפון


צילום: קטיה לין

אולי יעניין אותך

DECATHLON BRAND ID (1)
 משרד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר