אם שקספיר היה כותב את רומיאו ויוליה כיום, כנראה לפחות סצנה אחת הייתה מתרחשת בקניון. מסתבר שקניות ואהבה הולכים כיום יד ויד, ובעיקר כשיש לכך הזדמנות מיוחדת כמו וולנטיינס דיי.
חברת פלאקארד, ספקית פתרונות סליקה מאובטחים וניהול אשראי, בחנה את הגידול במכירות באמצעות כרטיסי אשראי לקראת הוולנטיינס דיי, יום האהבה. מסיכום נתוני האשראי עולה כי חל גידול של 20.2 אחוזים במכירות בהשוואה לשבוע שלפני כן.
בימים שלישי ורביעי שלפי יום האהבה (יום ה') נרשמה עליה חדה במיוחד של 48% ו- 27% בהתאמה. דווקא ביום חמישי, הוולנטיינס דיי, לא נרשמו תנודות משמעותיות בסליקת האשראי.
האם הישראלים מחפשים סיבה למסיבה (או לקניה)? לא בטוח. בפלאקארד בדקו את נתוני סליקת האשראי של ט"ו באב. דווקא ביום היהודי נרשמה עליה קלה יותר של 6% בלבד.
"נתוני סליקת האשראי מראים כי מאמצי השיווק של חברות לקראת 'וולנטיינס דיי' מצדיקים את עצמם. יום האהבה אומץ בחום והפך למקדם מכירות עוצמתי עבור עסקים רבים", אמרה קרן בראון צמיר, מנכ"לית פלאקארד. "מבחינת מגמת הגידול ברכישות, וולנטיינס תופס מקום מכובד לצד חגים יהודיים כמו פורים וחנוכה. אך במקביל, חג האהבה היהודי, ט"ו באב נותר מאחר – שכנראה סובל ממחסור ביחסי ציבור טובים".
פלאקארד מספקת פתרונות סליקת אשראי מאובטחים לנקודות מכירה, מוקדי שירות ומכירות ולאתרי אינטרנט, וכן סליקה באייפון. בנוסף, מספקת פלאקארד פתרונות ניהול אשראי, הכוללים מערכת דוחות מקיפה ופתרון התאמות אשראי. כל הפתרונות של פלאקארד עומדים בתקן PCI המחמיר, המבטיח הגנה מירבית על פרטי אשראי של הלקוחות.