סקר: 58% מהעסקים יפרסמו בוואטסאפ בשנה הקרובה

מרבית הישראלים כבר למדו לחיות הודעות שיווקיות הנשלחות ישירות לסמס מחברות עסקיות, למרות שהיישום עצמו כלל לא משמש לתקשורת בין אישית. כעת מאיימת וואטסאפ להשתלט על גזרת ההודעות השיווקיות עם מערך פרסום משוכלל המאפשר  למפרסמים בדיגיטל לשגר הודעות שיווקיות באמצעות מערכת חדשה וידידותית ולבנות מסעות לקוח אוטומטיים המשולבים עם ערוצי שיווק נוספים כמו דוא"ל, סמס, ניוזלטרים, דפי נחיתה, פופ-אפים ועוד.

מסקר שערכה חברת אקטיב טרייל, המתמחה בבניית מסעות לקוח אוטומטיים המבוססים על התנהגות גולשים, עולה כי 58% מהעסקים מתכוונים לפרסם בוואטסאפ כבר בתקופה הקרובה. לפי הסקר, מעל 60% כבר משגרים הודעות שיווקיות ללקוחות באמצעות וואטסאפ, אולם אינם עושים זאת באופן חוקי ובהתאם למדיניות שקבעה וואטסאפ עצמה.

באחרונה אישרה חברת וואטסאפ הנמצאת בבעלות קבוצת מטא (פייסבוק), למספר מצומצם של חברות ברחבי העולם לשגר הודעות שיווקיות תחת כללי רגולציה מחמירים, זאת במטרה למנוע ממפרסמים לשלוח הודעות ספאם ללא הסכמתם של הלקוחות. לפיכך, מפרסמים שירצו ליישם את השירות החדש יחויבו לעמוד בכללים מחמירים כמו קבלת אישור מוואטסאפ על תוכן ההודעות טרם פרסומן, שליחה מדורגת למספר מוגבל של לקוחות ועוד. וואטסאפ הודיעה שתנקוט בענישה למפרסמים שלא יעמדו בכללי הפרסום, החל מחסימת משתמש בוואטסאפ ועד חסימת דפים עסקיים בפייסבוק.

אקטיב טרייל משיקה בימים אלה מערכת חדשה לשליחת הודעות שיווקיות יזומות ואוטומטיות, באישור חברת וואטסאפ. לדברי המנכ"ל נאור מן, הביקוש הרב של אלפי לקוחותינו הוביל אותנו לבחון היטב את אפשרויות הפרסום הגלומות בשילוב בין ווטסאפ לבין מערכת אוטומציה שיווקית. "השילוב הזה הופך את הערוץ החדש ליעיל ומדויק בהרבה. אין לי ספק שהוספת ערוץ שיווקי כמו וואטסאפ ושילובו באוטומציות שיווקיות יסייע לעסקים רבים להגיע ללקוח עם המסר הנכון, בזמן הנכון, ובערוץ הכי נכון. אני סבור שעסקים שיעבדו עם כלי חדש זה שנוסף לארסנל השיווקי שלנו יגדילו את המכירות בדיגיטל באופן משמעותי. זוהי הזדמנות ייחודית שמנהלי השיווק לא יכולים להרשות לעצמם לפספס".

לדבריו, "בוואטסאפ מקפידים לאישור מראש של המסרים השיווקיים ולכן אין חשש שהלקוחות יוצפו בספאם".

הסקר נערך על ידי מכון IFOCUS בקרב 319 עצמאים (עוסק מורשה או בעלי חברה)

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
press
sodastream(4)
effie(2)
or3

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349